Paard zorgverzekering beëindigd door Equipe

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:13

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 04-09-23 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:14

Pfoe, vervelende situatie, maar vaak staat dit inderdaad in de voorwaarden. Een nieuwe partij zal vrijwel zeker vragen of ze eerder verzekerd is geweest en waarom die is beëindigd. De kans is groot dat, ookal is het been nu goed, ze die zullen uitsluiten van een nieuwe verzekering.

De vraag is dan een beetje of je premie per maand wel opweegt tegen de evt vergoedingen.

Verder ga ik mee met bovenstaande: ooit ook begonnen bij hippozorg en alles super netjes geregeld, na overname werd het al snel minder en werd er maar zo’n klein deel vergoed, dat we hier de paarden uit de verzekering hebben gehaald.
Bij hoge kosten is er altijd wel iets te regelen met de kliniek is mijn ervaring.

AnjaK83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-22 15:19

Nobel01 schreef:
ik zat vorig jaar aan de €4750.- wat ze hebben uitgekeerd. Dat is buiten de €150.- eigen risico, en 20% wat je zelf moet betalen.
Ik moet zeggen dat ik nooit problemen heb gehad met Efo, altijd erg meelevend als je belde.
Een paar keer gebeld omdat de kosten hoger zouden uitvallen dan €750.-, maar nooit een inspecteur langs geweest, en zonder problemen uitgekeerd.

Ik zit bij Equipe, niet EFO. Wil een aanvraag bij EFO gaan doen.

AnjaK83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-22 15:20

darkadia schreef:
Pfoe, vervelende situatie, maar vaak staat dit inderdaad in de voorwaarden. Een nieuwe partij zal vrijwel zeker vragen of ze eerder verzekerd is geweest en waarom die is beëindigd. De kans is groot dat, ookal is het been nu goed, ze die zullen uitsluiten van een nieuwe verzekering.

De vraag is dan een beetje of je premie per maand wel opweegt tegen de evt vergoedingen.

Verder ga ik mee met bovenstaande: ooit ook begonnen bij hippozorg en alles super netjes geregeld, na overname werd het al snel minder en werd er maar zo’n klein deel vergoed, dat we hier de paarden uit de verzekering hebben gehaald.
Bij hoge kosten is er altijd wel iets te regelen met de kliniek is mijn ervaring.

Dat is ook nog een optie inderdaad. Woensdag zie ik de dierenarts (ze is ook chiropractor en komt dan voor een behandeling). Zal haar vragen wat wijsheid is...

AnjaK83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-22 15:22

Nobel01 schreef:
ik heb je bericht met verbazing gelezen.
Alleen de laatste 2 jaar heb je claims ingediend, de andere jaren niet of nauwelijks
Nog niet eens het maximum per jaar, en nu wordt je eruit gegooid.
Staat er iets in de clausule over beïndiging van de verzekering?

Begin vorig jaar een paard gekocht, en vrij snel laten verzekeren omdat ze na een week al met ontstekingen in haar benen stond, en dit na twee weken weer, en drie weken daarna weer was.
De laatste twee keer konden we direct indienen, was totaal geen probleem.
Ze had nog meer problemen, waardoor we vorig jaar bijna aan het maximum zaten wat we konden indienen, nooit problemen mee gehad (is trouwens de Efo).

Helaas mag dat gewoon inderdaad, staat in de voorwaarden. De max is 2500 per jaar en in die drie jaar dat ik nu aanzienlijk schade heb gehad, is geen enkele keer het hele bedrag uitgekeerd.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:24

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 04-09-23 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Paard zorgverzekering beëindigd door Equipe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:26

Ik begrijp niet zo goed waarom je het paard weer zou willen verzekeren als je nu al zeker kan weten dat het been sowieso uitgesloten wordt? Je zal helemaal opnieuw moeten keuren a 750 euro. + je premies.

Dan kan je die 2500 per jaar toch beter zelf op een spaarrekening zetten? Ik ben net 2000 euro verder aan mijn paard vanwege astma. Vervelend maargoed dat hoort er helaas bij.

AnjaK83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-22 15:32

Ik zit bij Equipe, niet EFO. Wil een aanvraag bij EFO gaan doen.[/quote]

dat had ik gezien ja. Ik weet wel dat als je papieren invult voor een verzekering aan te vragen, er gevraagd wordt over vorige verzekeringen. Dan heb je kans dat wat je paard heeft(gehad) uitgesloten gaat worden.
Plus opnieuw nieuwe rontgenfoto's[/quote]

Ik heb EFO al gesproken en uitgelegd wat er heeft gespeeld. Een nieuwe keuring vind ik geen probleem. Dan zien ze ook dat het linkerbeen weer goed is. Mochten ze die alsnog uit willen sluiten, dan hoor ik dat vanzelf wel denk ik.

AnjaK83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-22 15:33

Spenk schreef:
Ik begrijp niet zo goed waarom je het paard weer zou willen verzekeren als je nu al zeker kan weten dat het been sowieso uitgesloten wordt? Je zal helemaal opnieuw moeten keuren a 750 euro. + je premies.

Dan kan je die 2500 per jaar toch beter zelf op een spaarrekening zetten? Ik ben net 2000 euro verder aan mijn paard vanwege astma. Vervelend maargoed dat hoort er helaas bij.

Omdat het mij rust geeft dat ik m'n paard altijd zal kunnen laten behandelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:40

AnjaK83 schreef:
Spenk schreef:

Maar je bent maar tot 2500 verzekerd? Dat is natuurlijk zo weg als er wat is. Als je dat op een rekening hebt staan dan kun je toch sowieso behandelen of zeg ik nu iets raars?

AnjaK83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-22 15:45

Spenk schreef:

Omdat het mij rust geeft dat ik m'n paard altijd zal kunnen laten behandelen.[/quote]
Maar je bent maar tot 2500 verzekerd? Dat is natuurlijk zo weg als er wat is. Als je dat op een rekening hebt staan dan kun je toch sowieso behandelen of zeg ik nu iets raars?[/quote]

Als je het een na het andere hebt, zoals nu het geval is geweest, is een verzekering heel fijn... En ze is verzekerd voor 2500 omdat ik haar ooit gekocht heb voor 2000 euro. Meer mocht toen niet. Als ik de waarde omhoog wilde doen, moest ik opnieuw keuren. Als ik nu aan een nieuwe verzekering moet, gaat ze ook duurder de verzekering in.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:49

Ik weet niet meer precies welke verzekering ik had, die maatschappij is verschillende keren overgenomen en al een jaar of 10 geleden gebeurd. Maar bij de eerste keer röntgenfoto's werd alles netjes vergoed, 4 jaar later bij de tweede keer niet omdat het bij de eerste keer om een aangeboren afwijking ging (bokhoef), welke ook gewoon heel duidelijk was toen ze hem bij de intake kwamen keuren >;) . En ook had de rede en uitslag van deze foto's en behandeling hier niets mee te maken (gezakte hoefbeentjes).
Ik kreeg te horen dat zijn rechter voorbeen niet meer verzekerd was, pas na die tweede keer foto's en niet meteen na de eerste keer die ze wel vergoed hadden, maar ook de foto's en de rest van de behandeling van zijn linkerbeen wilden ze niets meer voor vergoeden omdat dat nu dezelfde diagnose had als in zijn niet vergoede been. Raar verhaal dus ik heb ook meteen mijn verzekering stop gezet, al die jaren die ik had betaald had ik beter in een spaarpotje kunnen stoppen en dan had ik nog geld over gehad, nu mocht ik alles alsnog uit eigen zak betalen.

Maar ook dat opzeggen ging niet zomaar, ik heb 3 jaar achter elkaar rekeningen van ze gekregen omdat ik volgens hen niet opgezegd zou hebben. Via de telefoon kreeg ik te horen dat het via de post moest en op mijn aangetekende brieven kreeg ik geen gehoor terwijl die wel echt op het juiste adres waren aangekomen en op email werd ook alleen verwezen naar post. Na 2 jaar niet betaald te hebben kreeg ik dan eindelijk bevestiging dat mijn verzekering gestopt was, omdat ik niet betaald had, niet omdat ik al weet ik hoeveel keer had opgezegd op allerlei manieren.
Nog wat jaren en 3 verhuizingen van mij later kreeg ik een deurwaarder aan de deur dat ik nog 5 jaar premie moest betalen (+een berg aan andere extra kosten, rekening van een paar duizend euro). Gelukkig had ik alles bewaard en ik heb geen cent aan ze hoeven betalen. :Y)
Voor mij iig geen verzekeringen meer, ik zet gewoon iedere maand zelf wat opzij, werkt een stuk beter, mijn spaarpotje vergoed wel gewoon zijn krakkemikkige beentjes :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 16:05

AnjaK83 schreef:
Spenk schreef:

Maar je bent maar tot 2500 verzekerd? Dat is natuurlijk zo weg als er wat is. Als je dat op een rekening hebt staan dan kun je toch sowieso behandelen of zeg ik nu iets raars?[/quote]

Als je het een na het andere hebt, zoals nu het geval is geweest, is een verzekering heel fijn... En ze is verzekerd voor 2500 omdat ik haar ooit gekocht heb voor 2000 euro. Meer mocht toen niet. Als ik de waarde omhoog wilde doen, moest ik opnieuw keuren. Als ik nu aan een nieuwe verzekering moet, gaat ze ook duurder de verzekering in.[/quote]
Maar als je het 1 na het andere hebt gaat ook een nieuwe verzekering je eruit gooien... Zo werkt dat nu eenmaal.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 11:56

Ik heb Equipe vorige maand ook op bezoek gehad voor een check. Ik mag erin blijven, maar volgend jaar komen ze weer kijken.

Ze doen een risico inventarisatie en aan de hand daarvan brengen ze een advies uit.

Hebben ze bij jou nog een reden aangegeven? Huisvesting zou namelijk bij jou ook een risico kunnen zijn. Ik begrijp het, als je je paard in een groep wilt zetten, maar dat is voor de verzekering wel een verhoogd risico.

AnjaK83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-22 15:04

Tessebes schreef:
Ik heb Equipe vorige maand ook op bezoek gehad voor een check. Ik mag erin blijven, maar volgend jaar komen ze weer kijken.

Ze doen een risico inventarisatie en aan de hand daarvan brengen ze een advies uit.

Hebben ze bij jou nog een reden aangegeven? Huisvesting zou namelijk bij jou ook een risico kunnen zijn. Ik begrijp het, als je je paard in een groep wilt zetten, maar dat is voor de verzekering wel een verhoogd risico.

De reden was de hoogte van het gedeclareerde bedrag... geen woord over huisvesting of wat dan ook. Op de vorige stal stond ze ook in een kudde. Nu alleen 24/7 buiten en een grotere kudde.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 16:19

NathalietjeB schreef:
Spenk schreef:
Dit staat meestal in de kleine lettertjes. Bij jou is het dus steeds hetzelfde been? Dan na 2 jaar merken ze het aan als chronisch en beëindigen ze vaak de verzekering of sluiten ze het been uit.

Waarschijnlijk wordt je bij een nieuwe verzekering niet meer geaccepteerd en als ze het wel doen dan zullen ze dat linkerbeen uitsluiten.

Dat dat zomaar kan wat bizar :oo

Ja, en dan in allerlei dierenblaadjes lezen dat je "vooral je huisdier moet verzekeren, omdat je anders risico loopt dat je behandelingen niet meer kan betalen," ik vond dat knap irritant, als onterecht afgewezen klant en eigenaar van een fitte tweedehands hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 16:29

Ik snap het verzekeren van zorgkosten niet hoor, je hebt in die 7 jaar 5600 aan premie betaald en er is 4000 vergoed, als je nou zelf ieder jaar 1000 euro apart zet dan bouw je zelf een potje op, dan heb je dit soort gezeik ook niet. Dan kun je altijd nog kijken of je nog verzekerd voor bijvoorbeeld dood bij ongeval oid.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 18:44

AnjaK83 schreef:
Tessebes schreef:

De reden was de hoogte van het gedeclareerde bedrag... geen woord over huisvesting of wat dan ook. Op de vorige stal stond ze ook in een kudde. Nu alleen 24/7 buiten en een grotere kudde.

Dat is de reden van de risico inventarisatie, maar wat is de reden van uitsluiting? Misschien toch even doorvragen, als dat niet duidelijk aangegeven is.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 18:46

Relaxed schreef:
Ik snap het verzekeren van zorgkosten niet hoor, je hebt in die 7 jaar 5600 aan premie betaald en er is 4000 vergoed, als je nou zelf ieder jaar 1000 euro apart zet dan bouw je zelf een potje op, dan heb je dit soort gezeik ook niet. Dan kun je altijd nog kijken of je nog verzekerd voor bijvoorbeeld dood bij ongeval oid.

Als je jaarlijks veel zorgkosten hebt, dan kun je niet ook nog eens die 1000 euro opzij zetten. Plus 1000 euro is niks bij een beetje blessure.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 21:10

Tessebes schreef:
Relaxed schreef:

Als je jaarlijks veel zorgkosten hebt, dan kun je niet ook nog eens die 1000 euro opzij zetten. Plus 1000 euro is niks bij een beetje blessure.

Dat is altijd de afweging met verzekeren, hoe groot is de kans dat je 1000 euro per jaar kwijt bent? In 25 jaar heb ik dat nooit in 1 jaar gered..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 21:15

Maar zo'n potje zal je voor je een paard koopt al moeten hebben. Sowieso ook als je verzekerd bent aangezien dit soort dingen d us gebeuren dat een verzekering niet uitkeerd of je er uit gooit.

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 21:24

Ik had ook een 4+ bij equipe.
Ook wel een aantal keren kosten gehad.
Ik kreeg dit jaar een brief dat hij werd terug gezet naar 3 ster verzekering.
Ik heb hem vandaag opgezegd.
Maat had het anders ook gedaan.
Ik betaal anders net geen €900 , je hebt eerst 250 eigen risico. Dan zot je al op €1150 , dat zet ik zelf wel op zij .en dan betaal je per gebeurtenis ook nog een 25% zelf

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 21:30

Ik vrees dat een andere verzekering je paard niet zal accepteren. Het risico is veel te groot dat ze kosten gaan krijgen aan jouw paard. Zoals al gezegd, lekker zelf een pot opbouwen. :)

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 21:54

Maar advocaat van de duivel,

Stel ts verkoopt paard naar andere koper. Deze heeft nooit gevraagd naar een verzekering bij ts en heeft geen enkel idee dat het paard ooit in een verzekering heeft gestaan.
Koper krijgt van stalgenootje na 3 maanden te horen dat er paardenverzekeringen bestaan en koper informeert naar verzekering en sluit er 1 bij een andere verzekering af. Paard wordt geheel opgenomen tot de verzekering want er komt niks geks omhoog uit de keuring van de verzekering. Geen haan die er meer naar kraait toch?
En paard is weer verzekerd alleen op andere koper.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 23:08

Relaxed schreef:
Tessebes schreef:

Dat is altijd de afweging met verzekeren, hoe groot is de kans dat je 1000 euro per jaar kwijt bent? In 25 jaar heb ik dat nooit in 1 jaar gered..

Ik zit naar schatting wel op de 10.000 euro in de afgelopen 5 jaar. En daarbij nog 2x een paard overgenomen door de verzekering (zelf laten euthanaseren). Dus daar kun je niet tegenaan sparen.