Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nobel01 schreef:ik zat vorig jaar aan de €4750.- wat ze hebben uitgekeerd. Dat is buiten de €150.- eigen risico, en 20% wat je zelf moet betalen.
Ik moet zeggen dat ik nooit problemen heb gehad met Efo, altijd erg meelevend als je belde.
Een paar keer gebeld omdat de kosten hoger zouden uitvallen dan €750.-, maar nooit een inspecteur langs geweest, en zonder problemen uitgekeerd.
darkadia schreef:Pfoe, vervelende situatie, maar vaak staat dit inderdaad in de voorwaarden. Een nieuwe partij zal vrijwel zeker vragen of ze eerder verzekerd is geweest en waarom die is beëindigd. De kans is groot dat, ookal is het been nu goed, ze die zullen uitsluiten van een nieuwe verzekering.
De vraag is dan een beetje of je premie per maand wel opweegt tegen de evt vergoedingen.
Verder ga ik mee met bovenstaande: ooit ook begonnen bij hippozorg en alles super netjes geregeld, na overname werd het al snel minder en werd er maar zo’n klein deel vergoed, dat we hier de paarden uit de verzekering hebben gehaald.
Bij hoge kosten is er altijd wel iets te regelen met de kliniek is mijn ervaring.
Nobel01 schreef:ik heb je bericht met verbazing gelezen.
Alleen de laatste 2 jaar heb je claims ingediend, de andere jaren niet of nauwelijks
Nog niet eens het maximum per jaar, en nu wordt je eruit gegooid.
Staat er iets in de clausule over beïndiging van de verzekering?
Begin vorig jaar een paard gekocht, en vrij snel laten verzekeren omdat ze na een week al met ontstekingen in haar benen stond, en dit na twee weken weer, en drie weken daarna weer was.
De laatste twee keer konden we direct indienen, was totaal geen probleem.
Ze had nog meer problemen, waardoor we vorig jaar bijna aan het maximum zaten wat we konden indienen, nooit problemen mee gehad (is trouwens de Efo).
Spenk schreef:Ik begrijp niet zo goed waarom je het paard weer zou willen verzekeren als je nu al zeker kan weten dat het been sowieso uitgesloten wordt? Je zal helemaal opnieuw moeten keuren a 750 euro. + je premies.
Dan kan je die 2500 per jaar toch beter zelf op een spaarrekening zetten? Ik ben net 2000 euro verder aan mijn paard vanwege astma. Vervelend maargoed dat hoort er helaas bij.
AnjaK83 schreef:Spenk schreef:Ik begrijp niet zo goed waarom je het paard weer zou willen verzekeren als je nu al zeker kan weten dat het been sowieso uitgesloten wordt? Je zal helemaal opnieuw moeten keuren a 750 euro. + je premies.
Dan kan je die 2500 per jaar toch beter zelf op een spaarrekening zetten? Ik ben net 2000 euro verder aan mijn paard vanwege astma. Vervelend maargoed dat hoort er helaas bij.
Omdat het mij rust geeft dat ik m'n paard altijd zal kunnen laten behandelen.
Spenk schreef:Ik begrijp niet zo goed waarom je het paard weer zou willen verzekeren als je nu al zeker kan weten dat het been sowieso uitgesloten wordt? Je zal helemaal opnieuw moeten keuren a 750 euro. + je premies.
AnjaK83 schreef:Spenk schreef:Ik begrijp niet zo goed waarom je het paard weer zou willen verzekeren als je nu al zeker kan weten dat het been sowieso uitgesloten wordt? Je zal helemaal opnieuw moeten keuren a 750 euro. + je premies.
Omdat het mij rust geeft dat ik m'n paard altijd zal kunnen laten behandelen.
Tessebes schreef:Ik heb Equipe vorige maand ook op bezoek gehad voor een check. Ik mag erin blijven, maar volgend jaar komen ze weer kijken.
Ze doen een risico inventarisatie en aan de hand daarvan brengen ze een advies uit.
Hebben ze bij jou nog een reden aangegeven? Huisvesting zou namelijk bij jou ook een risico kunnen zijn. Ik begrijp het, als je je paard in een groep wilt zetten, maar dat is voor de verzekering wel een verhoogd risico.
NathalietjeB schreef:Spenk schreef:Dit staat meestal in de kleine lettertjes. Bij jou is het dus steeds hetzelfde been? Dan na 2 jaar merken ze het aan als chronisch en beëindigen ze vaak de verzekering of sluiten ze het been uit.
Waarschijnlijk wordt je bij een nieuwe verzekering niet meer geaccepteerd en als ze het wel doen dan zullen ze dat linkerbeen uitsluiten.
Dat dat zomaar kan wat bizar
AnjaK83 schreef:Tessebes schreef:Ik heb Equipe vorige maand ook op bezoek gehad voor een check. Ik mag erin blijven, maar volgend jaar komen ze weer kijken.
Ze doen een risico inventarisatie en aan de hand daarvan brengen ze een advies uit.
Hebben ze bij jou nog een reden aangegeven? Huisvesting zou namelijk bij jou ook een risico kunnen zijn. Ik begrijp het, als je je paard in een groep wilt zetten, maar dat is voor de verzekering wel een verhoogd risico.
De reden was de hoogte van het gedeclareerde bedrag... geen woord over huisvesting of wat dan ook. Op de vorige stal stond ze ook in een kudde. Nu alleen 24/7 buiten en een grotere kudde.
Relaxed schreef:Ik snap het verzekeren van zorgkosten niet hoor, je hebt in die 7 jaar 5600 aan premie betaald en er is 4000 vergoed, als je nou zelf ieder jaar 1000 euro apart zet dan bouw je zelf een potje op, dan heb je dit soort gezeik ook niet. Dan kun je altijd nog kijken of je nog verzekerd voor bijvoorbeeld dood bij ongeval oid.
Tessebes schreef:Relaxed schreef:Ik snap het verzekeren van zorgkosten niet hoor, je hebt in die 7 jaar 5600 aan premie betaald en er is 4000 vergoed, als je nou zelf ieder jaar 1000 euro apart zet dan bouw je zelf een potje op, dan heb je dit soort gezeik ook niet. Dan kun je altijd nog kijken of je nog verzekerd voor bijvoorbeeld dood bij ongeval oid.
Als je jaarlijks veel zorgkosten hebt, dan kun je niet ook nog eens die 1000 euro opzij zetten. Plus 1000 euro is niks bij een beetje blessure.
Relaxed schreef:Tessebes schreef:
Als je jaarlijks veel zorgkosten hebt, dan kun je niet ook nog eens die 1000 euro opzij zetten. Plus 1000 euro is niks bij een beetje blessure.
Dat is altijd de afweging met verzekeren, hoe groot is de kans dat je 1000 euro per jaar kwijt bent? In 25 jaar heb ik dat nooit in 1 jaar gered..