Rijlessen regio Barneveld voor ervaren volwassenen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Walkure

Re: Rijlessen regio Barneveld voor ervaren volwassenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 21:19

Manege de Vier Hoeven in Leusden? Wordt top voor de paarden gezorgd daar

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-22 22:41

SusanH schreef:
Dat kun je vanuit Barneveld ook best doen hoor :D

Dat geloof ik graag :')

Biebz schreef:
Oh ik ga hier even meelezen!
Ik twijfel al een tijdje of ik weer zou gaan lessen.

En
Maureen95 schreef:
Ik lees even mee!

Zou het aan onze leeftijd of de regio liggen? :+

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 23:02

Ik heb vanuit school les gehad op de Burght en ik vond het .. niets/bijna onprettig.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-22 07:01

Dit hoor ik vaker inderdaad, ik vond het zelf ook niet zo prettig.

RSV Barneveld is les voor privé of niet?
Ik kom verder nog uit bij de Foliohoeve (wel wat verder) en de Veldhoeve (ook voor volwassenen?).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 07:47

Bestaat stal Eikelboom nog? Daar hoorde ik vroeger wel goede verhalen over. En manege Groenewoude in Woudenberg? Daar starten we geregeld wedstrijd en vind ik er ook netjes uit zien. Paarden lopen lekker buiten iig.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 08:52

De Woelige stal hebben mijn ouders vroeger leren rijden en is een prima manege waar echt het welzijn van het paard voorop staat. Veel buitenritten ook. Alleen Astrid is een hele directe Rotterdamse waar je tegen moet kunnen maar wij hebben er 25 jaar geleden ook gewoon nog een paard gekocht omdat deze niet tegen meerdere ruiters op de rug kon. Haar dochter Tina leid nu grotendeels de manege en die is wat socialer.

Nieuwe Heuvel komen de paarden wel buiten, maar alleen ff een uurtje in de paddock voor de lessen en geen tot weinig sociaal contact. Wel alle luxe qua binnenbak en stallen natuurlijk.

Misschien is stal Veldhoeve in Lunteren interessant voor je, kleinschalig en paarden staan altijd buiten en worden goed verzorgd. Als je wat beter kunt rijden zijn er wellicht ook nog wel andere mogelijkheden, alleen het niveau is niet super hoog maar dat vind je bij alle maneges.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 09:47

Elisa2 schreef:
De Woelige stal hebben mijn ouders vroeger leren rijden en is een prima manege waar echt het welzijn van het paard voorop staat. Veel buitenritten ook. Alleen Astrid is een hele directe Rotterdamse waar je tegen moet kunnen maar wij hebben er 25 jaar geleden ook gewoon nog een paard gekocht omdat deze niet tegen meerdere ruiters op de rug kon. Haar dochter Tina leid nu grotendeels de manege en die is wat socialer.

Nieuwe Heuvel komen de paarden wel buiten, maar alleen ff een uurtje in de paddock voor de lessen en geen tot weinig sociaal contact. Wel alle luxe qua binnenbak en stallen natuurlijk.

Misschien is stal Veldhoeve in Lunteren interessant voor je, kleinschalig en paarden staan altijd buiten en worden goed verzorgd. Als je wat beter kunt rijden zijn er wellicht ook nog wel andere mogelijkheden, alleen het niveau is niet super hoog maar dat vind je bij alle maneges.

Dat filmpje en een heleboel andere mensen vertellen een heel ander verhaal over dat volk..

Bonique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 09:48

Op Facebook is er een groep genaamd "Stalling/bijrijder gezocht of aangeboden in Putten en omgeving". Hier staan diverse oproepen in van mensen die een bijrijder zoeken in de omgeving van Putten/Barneveld. Wellicht staat er daar een leuk paard voor je tussen :)

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-22 10:10

Elisa2 schreef:

Zeker de moeite waard om te gaan kijken dus. De Woelige stal twijfel ik over, de berichten zijn dus enorm wisselend.

Betreft niveau is wel lastig inderdaad. In het verleden altijd (semi) privélessen met mijn bijrijdpaarden gehad, dus dat maakt wellicht ook wel dat mijn verwachtingen dan te hoog liggen. Waar zat jij aan te denken qua andere mogelijkheden dan?

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-22 10:12

Bonique schreef:
Op Facebook is er een groep genaamd "Stalling/bijrijder gezocht of aangeboden in Putten en omgeving". Hier staan diverse oproepen in van mensen die een bijrijder zoeken in de omgeving van Putten/Barneveld. Wellicht staat er daar een leuk paard voor je tussen :)

Dank voor je tip, ik had al wel een andere gevonden, maar ga hier ook even kijken!

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 10:26

Ik zoek nog een bijrijder. Paarden staan 24/7 buiten op paddock paradise in Achterberg . Rijden gaat volgens 4dd/Karin leibbrandt. Heb nog een ander paard in Renswoude staan, maar van die moet ik even kijken hoe hij door z’n revalidatie komt of er nog mee gereden kan worden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 13:16

Bij Veldhoeve zoeken sommige pensionpaarden soms ook nog een bijrijder, en er staan weleens paarden die doorgetraind moeten worden. Als je een beetje leuk kan rijden zijn daar wellicht nog wel mogelijkheden in.

Als je niet te groot en vrij licht bent dan weet ik misschien ook nog wel wat.

Bij de Oscarhoeve in Ede kun je paarden leasen, dat is wellicht interessant als je budget ruim genoeg is.

Op de KWPN site staat fokker zoekt ruiter, als je sportieve ambities hebt staat daar wellicht ook nog wel wat interessants op.

Absolem: daarom is het maar goed dat meerdere mensen, meerdere verhalen vertellen. ;-) Dat filmpje was geen reclame maar de achtergrond informatie is ook niet onbelangrijk. Zij schijnen al jaren problemen te hebben met omwonenden en gemeente die klagen over de kwaliteit van het zandpad en daar de manege de schuld van geven.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 14:20

Elisa2 schreef:
Bij Veldhoeve zoeken sommige pensionpaarden soms ook nog een bijrijder, en er staan weleens paarden die doorgetraind moeten worden. Als je een beetje leuk kan rijden zijn daar wellicht nog wel mogelijkheden in.

Als je niet te groot en vrij licht bent dan weet ik misschien ook nog wel wat.

Bij de Oscarhoeve in Ede kun je paarden leasen, dat is wellicht interessant als je budget ruim genoeg is.

Op de KWPN site staat fokker zoekt ruiter, als je sportieve ambities hebt staat daar wellicht ook nog wel wat interessants op.

Absolem: daarom is het maar goed dat meerdere mensen, meerdere verhalen vertellen. ;-) Dat filmpje was geen reclame maar de achtergrond informatie is ook niet onbelangrijk. Zij schijnen al jaren problemen te hebben met omwonenden en gemeente die klagen over de kwaliteit van het zandpad en daar de manege de schuld van geven.

Laat het alleen nou net wel zo zijn dat ik er stage gelopen heb en ik er na een week weer weg was door dat nare gedrag van hun :')

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 18:41

Ja je bent niet de enige, ik heb ook weleens stagiaires gehad die daar niet zo blij vandaan kwamen.

Maar om eerlijk te zijn..ik heb zelf lang in de paarden wereld gewerkt en daar echt nooit 'aardige' werkgevers gehad. Niet om het gedrag goed te praten maar je moet wel een beetje een harde huid ontwikkelen in die business.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 19:07

Elisa2 schreef:
Ja je bent niet de enige, ik heb ook weleens stagiaires gehad die daar niet zo blij vandaan kwamen.

Maar om eerlijk te zijn..ik heb zelf lang in de paarden wereld gewerkt en daar echt nooit 'aardige' werkgevers gehad. Niet om het gedrag goed te praten maar je moet wel een beetje een harde huid ontwikkelen in die business.

Dat weet ik. Ik heb paardenhouderij gestudeerd en netjes mijn diploma gehaald. Maar hun gedrag was echt belachelijk.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-22 07:22

Ik heb de veldhoeve maar even een mailtje gestuurd. Ben benieuwd!

Overigens 15 jaar geleden mijn eerste lessen gehad bij de Vier Hoeven en toen daar na 3 maanden weggegaan omdat ik ze echt niet tof vond. Paarden liepen lang achtereen en mijn halve lesgroep durfde hun eigen paard niet uit stal te halen. Ze kregen dan wel op hun donder als ze niet op tijd klaar waren, maar kregen ook geen begeleiding (als beginner zijnde). Maar 15 jaar geleden is wellicht ook wel lang (ik weet even niet of ik hiervan moet huilen of lachen) en ik sta ook op een heel ander punt. Ga ik even over nadenken!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:35

Leuk! ik ben benieuwd.

Het is soms ook lastig inschatten, iets moet op dat moment bij je passen..ik denk hoe ouder je wordt en hoe meer ervaring hoe kritischer je zelf ook wordt.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:59

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 09:01

Dat bedoel ik niet verkeerd...maar daar leer je niet "rijden". De marketing is geweldig maar als er ergens paarden onbespierd bij lopen...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 09:17

De Vier Hoeven is niet meer zoals 15 jaar geleden.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 22:28

Elisa2 schreef:
Dat bedoel ik niet verkeerd...maar daar leer je niet "rijden". De marketing is geweldig maar als er ergens paarden onbespierd bij lopen...

Bedoel je bij ylvie..?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 08:51

Ja

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-22 07:24

Volgens mij hebben de meeste stallen genoeg klanten. 4 stallen een week geleden benaderd en nog met geen van allen contact gehad. Of ben ik dan heel ongeduldig? :=
Overigens toch maar weer een advertentie gezet, in het kader wie niet waagt.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 07:25

miramii schreef:
Volgens mij hebben de meeste stallen genoeg klanten. 4 stallen een week geleden benaderd en nog met geen van allen contact gehad. Of ben ik dan heel ongeduldig? :=
Overigens toch maar weer een advertentie gezet, in het kader wie niet waagt.

Geef ze ff. Volk hier is meestal niet zo snel met mail.

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 08:14

Als je bereid bent om wat verder te rijden dan zou ik je stal Stonas aan willen raden. Dit is een IJslander stal in Gassel bij Nijmegen. De paarden staan zomer en winter 24/7 buiten in de kudde. Lessen zijn klein en ingedeeld naar niveau. Ontzettend fijne paarden en fijne mensen. Je voelt je daar direct welkom en thuis!
Ik ben er 15 jaar kind aan huis geweest. Mijn paarden hebben er gestaan en ik heb nog vaak contact met de eigenaresse sinds ik verhuisd ben.

Ik hoop dat je een fijne plek zult vinden!