Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:De Woelige stal hebben mijn ouders vroeger leren rijden en is een prima manege waar echt het welzijn van het paard voorop staat. Veel buitenritten ook. Alleen Astrid is een hele directe Rotterdamse waar je tegen moet kunnen maar wij hebben er 25 jaar geleden ook gewoon nog een paard gekocht omdat deze niet tegen meerdere ruiters op de rug kon. Haar dochter Tina leid nu grotendeels de manege en die is wat socialer.
Nieuwe Heuvel komen de paarden wel buiten, maar alleen ff een uurtje in de paddock voor de lessen en geen tot weinig sociaal contact. Wel alle luxe qua binnenbak en stallen natuurlijk.
Misschien is stal Veldhoeve in Lunteren interessant voor je, kleinschalig en paarden staan altijd buiten en worden goed verzorgd. Als je wat beter kunt rijden zijn er wellicht ook nog wel andere mogelijkheden, alleen het niveau is niet super hoog maar dat vind je bij alle maneges.
Elisa2 schreef:De Woelige stal hebben mijn ouders vroeger leren rijden en is een prima manege waar echt het welzijn van het paard voorop staat. Veel buitenritten ook. Alleen Astrid is een hele directe Rotterdamse waar je tegen moet kunnen maar wij hebben er 25 jaar geleden ook gewoon nog een paard gekocht omdat deze niet tegen meerdere ruiters op de rug kon. Haar dochter Tina leid nu grotendeels de manege en die is wat socialer.
Nieuwe Heuvel komen de paarden wel buiten, maar alleen ff een uurtje in de paddock voor de lessen en geen tot weinig sociaal contact. Wel alle luxe qua binnenbak en stallen natuurlijk.
Misschien is stal Veldhoeve in Lunteren interessant voor je, kleinschalig en paarden staan altijd buiten en worden goed verzorgd. Als je wat beter kunt rijden zijn er wellicht ook nog wel andere mogelijkheden, alleen het niveau is niet super hoog maar dat vind je bij alle maneges.
Bonique schreef:Op Facebook is er een groep genaamd "Stalling/bijrijder gezocht of aangeboden in Putten en omgeving". Hier staan diverse oproepen in van mensen die een bijrijder zoeken in de omgeving van Putten/Barneveld. Wellicht staat er daar een leuk paard voor je tussen
Elisa2 schreef:Bij Veldhoeve zoeken sommige pensionpaarden soms ook nog een bijrijder, en er staan weleens paarden die doorgetraind moeten worden. Als je een beetje leuk kan rijden zijn daar wellicht nog wel mogelijkheden in.
Als je niet te groot en vrij licht bent dan weet ik misschien ook nog wel wat.
Bij de Oscarhoeve in Ede kun je paarden leasen, dat is wellicht interessant als je budget ruim genoeg is.
Op de KWPN site staat fokker zoekt ruiter, als je sportieve ambities hebt staat daar wellicht ook nog wel wat interessants op.
Absolem: daarom is het maar goed dat meerdere mensen, meerdere verhalen vertellen.Dat filmpje was geen reclame maar de achtergrond informatie is ook niet onbelangrijk. Zij schijnen al jaren problemen te hebben met omwonenden en gemeente die klagen over de kwaliteit van het zandpad en daar de manege de schuld van geven.
Elisa2 schreef:Ja je bent niet de enige, ik heb ook weleens stagiaires gehad die daar niet zo blij vandaan kwamen.
Maar om eerlijk te zijn..ik heb zelf lang in de paarden wereld gewerkt en daar echt nooit 'aardige' werkgevers gehad. Niet om het gedrag goed te praten maar je moet wel een beetje een harde huid ontwikkelen in die business.
miramii schreef:Volgens mij hebben de meeste stallen genoeg klanten. 4 stallen een week geleden benaderd en nog met geen van allen contact gehad. Of ben ik dan heel ongeduldig?![]()
Overigens toch maar weer een advertentie gezet, in het kader wie niet waagt.