Gezocht paardentandarts Zuid-Holland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 22:13

Je kunt zelf domosedan-gel halen bij je eigen dierenarts en dan kan een gebitsverzorger sederen onder de tong. Wel even koffie maken want het is dan drie kwartier wachten.
Er zijn ook gebitsverzorgers die elektrisch werken. Op de site van de NVVGP kun je ze vinden.

Ik werk zelf altijd met domosedan-gel, heb t ook niet zo op naalden :+, en dat gaat prima.

Liefsyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 23:24

Ik ga met mijn paarden altijd naar de DAP Bodegraven, voor de tandarts.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-22 23:25

Regio Rotterdam/Bleiswijk.

Maddy_Paola

Re: Gezocht paardentandarts Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 02:58

Josje scheurwater komt bij mij ook, elektrisch en in alle rust, heb er al meerdere gezien die vaak panisch waren maar toch zonder verdoving konden, en als t nodig is is zij zelf da dus kan verdoven, daarnaast heeft zij speciale beugel voor kleine ponys en dat is ook echt wel heel fijn

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 06:34

Esther28 schreef:
Regio Rotterdam/Bleiswijk.

Ik zit noordelijker in Zuid-Holland dus vandaar dat Patty Stuyver hier wel komt.

Succes!

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 07:34

Josje Scheurwater is ook bij ons op stal geweest. Mijn pony gedroeg zich niet zo tiptop als ik zou willen en daar is ze heel rustig en kundig mee om gegaan. :D

Veel kennis en rust dus top wat mij betreft.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 08:42

Goede ervaring met paulien visser, niet uit de regio maar komt wel in de regio zuid holland.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 23:14

Esther28 schreef:
Ik zoek een kundige en ervaren paardentandarts die ook dierenarts is ivm verdoven. Iemand die geduldig is ivm jonge leeftijd en soms niet heel makkelijk karakter van mijn merrie. Remko Sweere hoeft niet genoemd te worden want die reageert op geen enkele manier op mijn verzoek om een afspraak in te plannen. Ben al vanaf februari bezig en 0.0 reactie.

Misschien omdat hij het gigantisch druk heeft en geen tijd heeft om voor 1 paard te komen.
Wie een goede wilt hebben bij hun paard moet misschien soms een beetje geduld hebben.[/quote]

In die tijd had een reactie dat ie geen tijd er best af gekund. Helemaal omdat hij diezelfde dag wel een afspraak voor 2 paarden van een kennis van mij kon maken. Maar ik hoef geen commentaar, ik zoek een goede vervanging. Als je hier niks aan toe kan voegen mag je je commentaar elders gaan geven.[/quote]

Een beetje vriendelijker mag je wel reageren zeg, wat een poeha stik er lekker in.. :wave:
Ik snap nu wel waarom hij niet reageerd :o

HachiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 10:21

Ik had altijd Vincent van den Berg, handmatig zonder verdoving.
Twee weken gelden heeft hij mijn twee paarden gedaan maar ik vond m erg snel klaar en nonchalant. Omdat het derde paardje niet meewerkte ( lag niet aan Vincent) gisteren Petra van praktijk de Kroon laten komen. Paard gesedeerd en heel rustig en kundig behandeld. Omdat ik twijfelde over de behandeling door Vincent ook de andere twee laten checken.
Blij dat ik dat gedaan heb. Mijn oude paard had hoge kiezen en een zeer slechte balans ( al jaren door Vincent behandeld), mijn merrie had nog scherpe randen aan de kiezen, niet goed geveild dus. Nu dus twee keer tandartskosten.
Ik had altijd veel vertrouwen in Vincent, dat is nu over.

Jos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 15:21

Ik heb ook zeer slechte ervaring met Vincent vd berg. Na "behandeling" ook met losse handjes omdat mn merrie tijdens veilen niet stil wilde staan. Het bloeden zou wel overgaan vlgs hem. Omdat ze niet meer wilde eten da erbij gehaald.
Toen bleek mijn merrie zwaar beschadigd gehemelte te hebben door het veilen met alle gevolgen van dien. 2 weken geen bit in en pijnstillers, antibiotica en flinke da rekening. Op telefoon en aangetekende brief heeft hij nooit gereageerd. Het is al een poosje geleden maar hoor weinig goeds over hem.
Niet nemen dus!

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 19:17

Ik heb dezelfde ervaring met zijn broer en moeder helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 20:20

Josje inderdaad of Paul minnaar.

HachiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 10:34

Jos_M schreef:
Ik heb ook zeer slechte ervaring met Vincent vd berg. Na "behandeling" ook met losse handjes omdat mn merrie tijdens veilen niet stil wilde staan. Het bloeden zou wel overgaan vlgs hem. Omdat ze niet meer wilde eten da erbij gehaald.
Toen bleek mijn merrie zwaar beschadigd gehemelte te hebben door het veilen met alle gevolgen van dien. 2 weken geen bit in en pijnstillers, antibiotica en flinke da rekening. Op telefoon en aangetekende brief heeft hij nooit gereageerd. Het is al een poosje geleden maar hoor weinig goeds over hem.
Niet nemen dus!

Wat vreselijk!
Ik vraag mij nog wel af of er niets te doen is tegen deze praktijken?Hij geeft zich uit voor gecertificeerd paardentandarts maar op de site van de certificerende instelling is hij niet te vinden.Iemand een idee wat je zou kunnen doen hem te stoppen nog meer paardengebitten te verpesten c.q verwaarlozen?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 10:42

De certificerende instelling inseinen?

HachiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 10:53

prompter schreef:
De certificerende instelling inseinen?

Heb ik aan gedacht, maar hij lijkt daar niet eens bekend…

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 10:54

Nee, maar die kunnen wel eisen dat hij de betreffende claim van zijn website weghaalt

HachiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 11:15

prompter schreef:
Nee, maar die kunnen wel eisen dat hij de betreffende claim van zijn website weghaalt

Das een goeie, ga ik daarmee beginnen!

Seizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 11:41

Hachi schreef:
Ik had altijd Vincent van den Berg, handmatig zonder verdoving.
Twee weken gelden heeft hij mijn twee paarden gedaan maar ik vond m erg snel klaar en nonchalant. Omdat het derde paardje niet meewerkte ( lag niet aan Vincent) gisteren Petra van praktijk de Kroon laten komen. Paard gesedeerd en heel rustig en kundig behandeld. Omdat ik twijfelde over de behandeling door Vincent ook de andere twee laten checken.
Blij dat ik dat gedaan heb. Mijn oude paard had hoge kiezen en een zeer slechte balans ( al jaren door Vincent behandeld), mijn merrie had nog scherpe randen aan de kiezen, niet goed geveild dus. Nu dus twee keer tandartskosten.
Ik had altijd veel vertrouwen in Vincent, dat is nu over.

Ik heb ook nare ervaringen met Vincent, hij behandeld mijn merrie al 5 jaar, eerst hadden we zijn moeder en liep hij mee waarna hij het heeft overgenomen. Alles in volle vertrouwen, helaas maakt hij zich er de laatste paar keer erg makkelijk van af, hij is binnen 5 min klaar, toen ik vroeg heb je tandsteen verwijderd zei hij oh ja. De dierenarts kwam bij ons op stal en die heb ik nog even mijn merrie laten checken, die vroeg hoe lang geleden is het gedaan? Ik zei 2 weken, toen zei ze dat er nog aardig wat haken zaten en heeft de behandeling opnieuw gedaan, 2 rekeningen….niet blij mee. Vincent is erg ingenomen met zichzelf en was het niet eens met de dierenarts toen we hem er op aanspraken, hij stond niet open voor kritiek. Voor mij geen Vincent meer. Petra van dierenpraktijk de Kroon heeft het prima opgelost!
Ik heb nog even gezocht op de certificering van Vincent in Amerika, hij is daar niet bekend???

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 12:44

Ik hen michael woltheus van vpgc. Laatste keer is Gabrielle geweest. Van beide erg tevreden!

HachiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 20:24

Hachi schreef:
prompter schreef:

Das een goeie, ga ik daarmee beginnen!

Ik heb gemaild met de certificerende instelling in Amerika en daar is hij inderdaad niet bekend…..

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 21:02

Dave van der Burg!
Super tandarts

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 13:49

Laura_ schreef:
Ik hen michael woltheus van vpgc. Laatste keer is Gabrielle geweest. Van beide erg tevreden!

Die zijn echt super goed! Geven ook onderwijs aan tandartsen en hebben een zeer uitgebreide opleidingen en een getraind oog voor kleine afwijkingen. Super tandartsen!