Stalling omgeving Tiel, Amerongen, Rhenen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 09:54

lletam schreef:
Iemand ervaring met el caballo paso?

Ik zou graag in contact komen met iemand die daar staat, graag pb :)

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 10:30

Voor wie nog opzoek is, ik weet eventueel iets in Rhenen.

Voor en pony/kleiner paard (ruin), stalling + paddock/weidegang, pal aan het bos, verder geen faciliteiten. Bij voorkeur een koudbloed of pony/paard die ook maar beperkt weidegang mag hebben.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-24 12:26

Even als update, ik ben uiteindelijk in de zomer van 2022 in Beesd bij de Paardenheerlijkheid terecht gekomen. Daar sta ik nu al ruim 2 jaar nog steeds met volle tevredenheid!

De paarden staan in de zomer 24/7 buiten op grasland (paardengras) met natuurlijke beschutting. In de wintermaanden komen ze naar voren en hebben ze beschikking over een schuilstal, stuk verhard, zand paddock en weide. Echt ideaal en het word elk jaar een beetje mooier en fijner voor de paarden. Het is op het landgoed en daarmee ook prachtige uitrijmogelijkheden. Je kan zelfs v.a. de stal en stukje naar buiten zonder de weg over te moeten, ideaal met bijvoorbeeld jonge paarden of als je het zelf wat spannend vind.

Ik wilde het toch graag even delen omdat ik nog regelmatig privé berichtjes krijg via dit toppic van anderen die opzoek zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Stalling omgeving Tiel, Amerongen, Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 12:45

Is dat bij de Heerlijkheid Mariënwaerdt?

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-24 15:02

_San87_ schreef:

Yes!

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 15:40

Volgens mij zit er in Asperen en in Rhenoy ook wat pensionstalling. En omgeving Culemborg ook wat.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 15:49

HorsePassion schreef:
Volgens mij zit er in Asperen en in Rhenoy ook wat pensionstalling. En omgeving Culemborg ook wat.

Yup

Vergeet 2 stallingen in vuren niet (1 is luxe privé)
En 1 luxe stal in Dalem
En 1 stal hit-actief ook in Dalem

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 15:50

HorsePassion schreef:

Word wel steeds schaarser in deze hoek.. sommige stallen stoppen, of gaan minderen. Wij wonen in Culemborg maar heb mijn dames in Schalkwijk staan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 16:11

_Marinke_ schreef:
_San87_ schreef:

Yes!

Heel gaaf, het is een prachtige omgeving inderdaad <3.

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 17:26

_Marinke_ schreef:
Even als update, ik ben uiteindelijk in de zomer van 2022 in Beesd bij de Paardenheerlijkheid terecht gekomen. Daar sta ik nu al ruim 2 jaar nog steeds met volle tevredenheid!

De paarden staan in de zomer 24/7 buiten op grasland (paardengras) met natuurlijke beschutting. In de wintermaanden komen ze naar voren en hebben ze beschikking over een schuilstal, stuk verhard, zand paddock en weide. Echt ideaal en het word elk jaar een beetje mooier en fijner voor de paarden. Het is op het landgoed en daarmee ook prachtige uitrijmogelijkheden. Je kan zelfs v.a. de stal en stukje naar buiten zonder de weg over te moeten, ideaal met bijvoorbeeld jonge paarden of als je het zelf wat spannend vind.

Ik wilde het toch graag even delen omdat ik nog regelmatig privé berichtjes krijg via dit toppic van anderen die opzoek zijn.

Hoe heb je dat de voorgaande, zeer natte maanden ervaren? Ik vond de bak niet zo best, de schuilstal vrij klein voor het aantal paarden en je paard moet het in principe op een handje balancer kunnen doen.

Ik bedoel dit niet onaardig, super dat het jou goed bevalt! En misschien is e.e.a. inmiddels veranderd

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-24 23:16

De bak is binnen 24 uur droog na hele erge regen en het midden eigenlijk altijd goed te rijden. Afgelopen winter heeft de bak het behoorlijk zwaar gehad en zijn er zeker dagen geweest dat die echt heel nat was met de hoeveelheid regen. In januari heb ik examen moeten doen voor mijn instructeursopleiding en heb gewoon in de bak en longeercirkel kunnen werken, mijn examens afgelegd en ze behaald. :) Hij droogt snel op en dat scheelt enorm veel!

Welke schuilstal vond je klein? Die van de merries of de ruinen? Mijn paard staat in de ruinengroep en alle paarden konden gemakkelijk met elkaar in de schuilstal. Dit jaar word het aantal mudcontrol platen uitgebreid en ook meer voerplekken buiten gerealiseerd. Ze hoeven niet 24/7 met elkaar in die schuilstal te staan hè? Afgelopen winter zag je dat bij de ruinen wel dat ze er toch veel samen in stonden, maar dat had ook te maken met dat op dat moment daar nog het enigste voerpunt was (wel groot genoeg dat ze er gemakkelijk allemaal omheen konden). Dit jaar zijn dat er bijvoorbeeld al meer.

De kleigrond is wel echt lastig met die natte maanden, je zag dat de paarden op een bepaald moment toen het echt heel nat werd op de weide er ook voor kozen om niet meer de weide op te gaan. Ik vind het een groot voordeel dat ze die keuze zelf hebben.

De merries moeten naar de weide toe door een smaller stuk en daar is de klei i.c.m. de natte maanden afgelopen jaar wel echt een probleem geweest. Dit jaar komt er een pad van mudcontrol platen helemaal naar die voorste wei, tot voorbij het stuk waar het smaller is. Voor de merries en voor de eigenaren een hele fijne vooruitgang. :j

Wat betreft de balancer, je mag gewoon eigen brok en supplementen voeren hè. Mijn ervaring met mijn paard die altijd zeker in het najaar moeilijk op gewicht te houden was, hij doet het op enkel en alleen het weide gras en het hooi. Afgelopen winter heb ik hem wel de balancer bijgevoerd i.v.m. volop in training voor de opleiding, maar het jaar daarvoor was ik zwanger en heeft hij niks erbij naast gehad en het daar goed op gedaan. Voorheen moest ik altijd flink bijvoeren, dus ik was ook huiverig. Echter bied het weiland zoveel variatie en heeft Wendy ook echt goed kwalitatief hooi wat enorm veel scheelt. Kwestie van uitproberen en kijken wat je paard nodig heeft, er zijn stalgenoten die hun paard wel met eigen brok en supplementen e.d. bij voeren.

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 20:20

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Voor mij is verhuizen voorlopig niet aan de orde maar de stal gaat wel terug op het lijstje. Al verwacht ik niet dat ze makkelijk plek heeft... Wat kost het nu eigenlijk? Mag ook per pb :)