Welke cursus/training gaan volgen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Joysieee

Re: Welke cursus/training gaan volgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 20:30

Ik ben wel heel positief over de online omgeving van Featherlight! Je kan er inderdaad geen diploma of iets mee halen, maar ik vind het enorm leerzaam. Er staan veel uiteenlopende casussen op met heel veel (maar dan ook echt veel!) filmpjes op waarin Yvet stap voor stap uitlegt wat ze doet en vooral waarom (dus over gedrag, hoe een paard leert etc). Gewoon duidelijke taal en praktische handvaten. Ik ben niet echt enthousiast over online leeromgevingen normaalgesproken, maar hierover ben ik nog steeds positief verrast. Had toentertijd een maandabonnement gekocht om gewoon eens te kijken, maar ben inmiddels al meer dan een jaar lid :=
Dus als haar werk je wel aanspreekt, is het misschien een idee om, totdat je iets van een opleiding hebt gevonden, aan te melden voor een maandje? Meer met het idee van dat je dan in ieder geval iets hebt (en ondanks dat je er geen diploma oid mee kunt halen, is het sowieso goed voor je eigen vaardigheid en ‘portfolio’) :j dat valt qua prijs ook wel mee

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 20:59

Ik zou gewoon de Parelli dvd’s gaan kopen en daar lekker mee aan de slag gaan. Meer dan voldoende informatie en je kunt er echt zelf mee vooruit. Daarnaast kun je ook je level diploma halen, is natuurlijk geen certificaat om les te mogen geven maar als je de levels haalt ben je er wel serieus mee bezig natuurlijk.
Ik vond de oude levels echt onwijs leerzaam en heb er iedere dag nog wat aan ook al ben ik er niet meer bewust mee bezig. Het is een mooie basis om te kijken waar je jezelf in wilt ontwikkelen zonder een grote investering te doen.
En als aanvulling kun je dan bijv lessen gaan nemen bij mensen die je aanspreken op het gebied van grondwerk.

Je moet het maar zo zien, alle opleidingen/cursussen die er zijn zijn allemaal zelf opgezet en geven echt geen garantie op goed werk. Jezelf goed ontwikkelen en die kennis overdragen is vaak veel zinvoller en ook zeker wel vraag naar.