Sky_As schreef:Nou, als er net iemand weg gaat, en ze hebben geen wachtlijst, zegt dat vaak voldoende.
Een nette stal gaat dan eerst iemand van de wachtlijst informeren, want die staan er vaak al maanden (soms jaren) op.
Ik heb mijn pony al op meerdere wachtlijsten laten zetten toen hij pas 1,5 was. Met als gevolg, dat ik begin dit jaar vrij snel op ene plekje in de buurt terecht kon. Maar goed, daar stond ik wel al bijna 1,5 jaar op de lijst.
Veel stallen doen ook niet wat ze beloven of het voermanagement is niet best, of weinig buiten, of geen faciliteiten etc.
Is de weidegang perse een must? Of mag dat ook paddock met hooi zijn en dan een uurtje per dag wei (maar dus wel heel de dag buiten)?
en je budget is wellicht een puntje.....(als je alles van je lijstje wil zeg maar)
Paddock zou bespreekbaar zijn, mits er voldoende hooi ligt en ze wel af en toe op het gras komen.
Verder lijkt rond de €300 mij een heel redelijk bedrag eigenlijk, als ik dat vergelijk met wat anderen die ik ken betalen (op goede stallen, maar dan te ver weg voor mij).
Maar inderdaad zijn er denk ik veel stallen bij wie het voerbeleid niet op orde is, of anders in de praktijk dan beloofd. Jammer.