Pensionstal Tilburg-Rijen-Dorst-Dongen e.d.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-22 13:26

Sky_As schreef:
Nou, als er net iemand weg gaat, en ze hebben geen wachtlijst, zegt dat vaak voldoende.
Een nette stal gaat dan eerst iemand van de wachtlijst informeren, want die staan er vaak al maanden (soms jaren) op.
Ik heb mijn pony al op meerdere wachtlijsten laten zetten toen hij pas 1,5 was. Met als gevolg, dat ik begin dit jaar vrij snel op ene plekje in de buurt terecht kon. Maar goed, daar stond ik wel al bijna 1,5 jaar op de lijst.

Veel stallen doen ook niet wat ze beloven of het voermanagement is niet best, of weinig buiten, of geen faciliteiten etc.

Is de weidegang perse een must? Of mag dat ook paddock met hooi zijn en dan een uurtje per dag wei (maar dus wel heel de dag buiten)?

en je budget is wellicht een puntje.....(als je alles van je lijstje wil zeg maar)

Paddock zou bespreekbaar zijn, mits er voldoende hooi ligt en ze wel af en toe op het gras komen.
Verder lijkt rond de €300 mij een heel redelijk bedrag eigenlijk, als ik dat vergelijk met wat anderen die ik ken betalen (op goede stallen, maar dan te ver weg voor mij).

Maar inderdaad zijn er denk ik veel stallen bij wie het voerbeleid niet op orde is, of anders in de praktijk dan beloofd. Jammer.

Nyaleti

Re: Pensionstal Tilburg-Rijen-Dorst-Dongen e.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 14:03

Ik weet niet precies wat deze stallen bieden maar dan heb je toch nog enkele stallen om te zoeken..

De Zwing in Molenschot, niet luxe maar ze staan er heel veel buiten, direct aan het bos en de buitenbak is laatst ook opgeknapt geloof ik. Weet niet of het volpension is.

Springflower stables in Hulten, zullen waarschijnlijk niet bieden wat je zoekt anders had je die al wel genoemd maar wie weet.

Raakeind in Molenschot, volgens mij veel buiten, grote buitenbak en kleine binnenbak.

Sky_As

Re: Pensionstal Tilburg-Rijen-Dorst-Dongen e.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 14:41

Nou ja, ik ken vrij veel stallen in de buurt, maar iedereen heeft hetzelfde probleem zo'n beetje, een fatsoenlijke stal is bijna niet te vinden. Ik heb nu een stal die aardig aan de eisen voldoet...maar wel wat zelf mesten, wat duurder, en niet zo veel uur op gras.

Dus ik denk dat als je echt aan je eisen vast blijft houden, je al snel in een andere prijsklasse komt. of als je aan je prijsklasse vast wil houden, je ergens anders concessie op gaat doen :-)
(vooral het stukje binnenbak EN veel buiten en volpension is op een 1 of andere manier een uitdaging)

Ik ben benieuwd waar je terecht gaat komen

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 14:44

Wendy013 schreef:
Linda2B schreef:
Hoi, stal Olieslagers in Chaam al gezien? En is Alphen/Baarle-Nassau te ver?

Hoi Linda,
Dank voor je reactie! Die had ik inderdaad al gezien, maar dat is allemaal te ver weg helaas.
Bij Olieslagers staat op de site dat ze maar een dagdeel buitengezet worden. Dat vind ik sowieso echt veel te weinig, dus ook al was dat dichterbij dan zou dat nog geen optie zijn:)
Maar dank voor het meedenken!
Een dagdeel inderdaad, en 1 dag paddock de andere dag wei.

Wendy013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-22 14:56

Sky_As schreef:
(vooral het stukje binnenbak EN veel buiten en volpension is op een 1 of andere manier een uitdaging

Precies die combi is inderdaad heel lastig blijkt! Maar ik heb liever alleen een buitenbak en dat de paarden goed verzorgd worden dan. En ik vind het niet erg om een paar keer in de week te mesten, maar kan helaas niet elke dag.
Mag ik vragen waar jij staat? Mag ook in een pb:)

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 15:52

Voor zover bij mij bekend is er dit moment een stal leeg bij van Gorkum, Loonse Molenstraat 30 in Loon op Zand.

Paarden staan het jaar rond zoveel mogelijk buiten overdag. ‘s winters de nachten binnen, 2 min stappen en je zit in de Duinen. Valt binnen je budget. Alleen geen binnenbak.

(Oud stalgenootje van mij staat er naar alle tevredenheid.)

Ik heb geen tel nr/website/iets, als je interesse hebt kan je best even langs gaan.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 16:47

Kennis van mij heeft een pensionstal tegenover de reeshof, ik heb er al een bokker naar toe gebracht.
Mega paard waardig en mensen met verstand en gevoel voor dieren als je interesse heb stuur je maar een opbouw geef ik je haar telefoonnummer

Wendy013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 17:12

Even een update:
Ik heb onverwachts een mooi plekje in Loon op Zand gevonden, aan de rand van de Loonse en Drunense duinen.
Helaas geen binnenbak, maar verder zag alles er prima uit en lijken de paarden het er goed te hebben. Veel weidegang, volpension, kleinschalig, schone stallen en een redelijk prima voerbeleid. En: slechts zo'n 100 meter van het bos af!

Is er in Loon op Zand ergens een binnenbak die je tegen betaling mag gebruiken, dat iemand weet?
Ik heb helaas (nog) geen trailer, dus ben ik op dit moment nog niet in de mogelijkheid om verder weg te gaan.
Hopelijk kan dat over een tijdje wel.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 17:26

Dressuurstal Oome in Molenschot.
Ik weet niet of er stallen vrij zijn.

Oh, je hebt al wat.
Er zit een rijvereniging in Loon op Zand. Ik ben even de naam kwijt.