Stalling / weidegang gezocht omgeving soest baarn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Happyhrs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-22 16:57

AnnemiekvM schreef:
Pas op TS met wat je op internet plaatst. Straks is er geen stal meer dat je een plek wil bieden. Probeer blij te zijn met de mensen die meedenken en voorzichtig te zijn met negatief commentaar waar je zelf eigenlijk niets van weet.

Lees aub mijn nieuwe reacties even.

Happyhrs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-22 17:00

BeFunny schreef:
Happyhrs schreef:

Ik kraak haar zeker niet af ik wou er niks over zeggen maar iedereen bleef mij pushen van " judith bied toch wat aan" " ga dan op judith in" en ik moest er toch wat van zeggen. Ik kreeg helemaal geen andere reacties meer.

Dan zeg je toch. Bedankt voor het aanbod maar we kijken verder. Nogmaals, je hebt geen flauw idee hoe de paarden er bij haar bij staan alleen van horen zeggen en als dat allemaal van die mensen zijn die ook van hebben horen zeggen dan klopt daar dus geen reed van. Maar jij blijft haar zo weer in kwaad daglicht zetten. Er is niemand die jou dwingt om op een aanbod in te gaan. Je krijgt geen verdere reacties omdat heel duidelijk binnen jou zoek Criteria er niks te vinden is en mogelijk door hoe je reageert. Diverse opties zijn geboden maar niks is goed en je wilt je gebied niet verruimen of verder kijken dan je neus lang is. Ik denk dat iedereen die dit topic leest en mogelijk wel iets vrij heeft bedankt hoor. Die zitten niet op jou te wachten!

Lees dan eerst even het hele verhaal terug voordat je reageerd.
Ik heb al gezecht dat die plek niks voor mij was omdat er geen mogelijkheid was tot bos.

Toen bleven mensen reageren dat ik me niet aan moet stellen en dat er toch niks anders te vinden is. Dan zeg ik er gewoon wat van. Ik heb duidelijk gezecht dat het em niet word maar als iedereen door blijft gaan..

BeFunny

Re: Stalling / weidegang gezocht omgeving soest baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 17:05

Dus omdat iedereen door blijft gaan haal je een ander door het slijk. Die kun je ook gewoon negeren hè.
Het is namelijk echt niet sjiek. Want nogmaals je weet niet hoe het op die stal is en de zoveelste keer dit te moeten lezen had het ook excuus kunnen maken voor wat je zomaar even neerplempt.

Maargoed daar zit kennelijk een gigantische plaat voor je kop en daar ben ik wel klaar mee.

Happyhrs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-22 17:07

BeFunny schreef:
Dus omdat iedereen door blijft gaan haal je een ander door het slijk. Die kun je ook gewoon negeren hè.
Het is namelijk echt niet sjiek. Want nogmaals je weet niet hoe het op die stal is en de zoveelste keer dit te moeten lezen had het ook excuus kunnen maken voor wat je zomaar even neerplempt.

Maargoed daar zit kennelijk een gigantische plaat voor je kop en daar ben ik wel klaar mee.

Nogmaals, reageer dan niet

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 17:45

tjongejonge, wat een gezaag BeFunny. Vecht het gewoon via PB uit

Judith68

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 18:31

Wat aardig dat zoveel mensen voor me opkomen en ook lieve berichtjes via PB. Dat wordt zeer gewaardeerd.
TS heeft aangegeven niet van mijn aanbod gebruik te maken en dat is helemaal prima. Dat heeft ze ook netjes via PB gedaan. Welke reden ze daarvoor heeft en of ze dat blindelings aanneemt van anderen mag ze van mij zelf uitmaken. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 19:11

Judith68 schreef:
Wat aardig dat zoveel mensen voor me opkomen en ook lieve berichtjes via PB. Dat wordt zeer gewaardeerd.
TS heeft aangegeven niet van mijn aanbod gebruik te maken en dat is helemaal prima. Dat heeft ze ook netjes via PB gedaan. Welke reden ze daarvoor heeft en of ze dat blindelings aanneemt van anderen mag ze van mij zelf uitmaken. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag.

Moderatoropmerking:
Een heel fijne reactie :)
En dan lijkt mij dit een goed moment om de opmerkingen omtrent deze kwestie te stoppen.

Happyhrs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-22 19:39

Ik ben er ook een beetje klaar mee, ik steek wel al me geld in een manege stalling en laat me op de wachtrij zetten. Dit is voor mij mentaal te veel.

Cats_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 20:36

Zelf ben ik 2 keer naar een soortgelijke plek op zoek geweest. Uit ervaring weet ik dat deze plekken er wel zijn maar meestal ook doe het zelf stallen.
Mijn advies zet advertenties op markplaats en op facebook groepen, dat levert het meeste resultaat op.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 20:41

Hoi TS, ik zie net deze op marktplaats voorbij komen. Rijd hier vaak langs en de paarden staan er altijd goed bij op deze plek. Het is rechtstreeks aan de ruiterpaden en 5 minuten fietsen vanaf station Baarn.
Zou hier gauw een belletje aan wagen als ik jou was!

https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... g-paradise

Happyhrs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-22 12:37

xLoki schreef:
Hoi TS, ik zie net deze op marktplaats voorbij komen. Rijd hier vaak langs en de paarden staan er altijd goed bij op deze plek. Het is rechtstreeks aan de ruiterpaden en 5 minuten fietsen vanaf station Baarn.

Hoi! Bedankt ik heb een berichtje gestuurd
Maar voor hun is over 6 maanden gewoon echt te lang.. dat is ook nog een probleem waar ik mee zit helaas

Happyhrs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-22 12:38

Cats_Horses schreef:
Zelf ben ik 2 keer naar een soortgelijke plek op zoek geweest. Uit ervaring weet ik dat deze plekken er wel zijn maar meestal ook doe het zelf stallen.
Mijn advies zet advertenties op markplaats en op facebook groepen, dat levert het meeste resultaat op.

Hoi! Ik heb al een advertentie staan! Alleen staan er nog 8 andere die een plekje zoeken dus ik denk niet dat ik daar slaag

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 12:47

Happyhrs schreef:
xLoki schreef:

Maar voor hun is over 6 maanden gewoon echt te lang.. dat is ook nog een probleem waar ik mee zit helaas

Zou je dan niet een regeling kunnen treffen met de mensen, dat je bijv. al eerder begint met stalling betalen? (Gezien je zei dat geld het probleem niet was)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 13:00

Idd het is ook ivm opzegtermijn die je vaak hebt heel normaal om reserveringskosten te betalen voor het vrij houden van een plek. Overleggen kan altijd.

Happyhrs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-22 14:50

xLoki schreef:
Happyhrs schreef:

Zou je dan niet een regeling kunnen treffen met de mensen, dat je bijv. al eerder begint met stalling betalen? (Gezien je zei dat geld het probleem niet was)

Klopt maar ze hadden genoeg andere dus dat werd hem daar ook niet, en dat ligt echt aan wat ze dan vragen.. ik heb nu ook nog de kosten voor mijn paard zelf. Geld is geen probleel omdat ik die dan niet meer heb en naar een stalling uitgeef, maar ik heb momenteel zelf nog de kosten van hooi, stro, brok, etc die ik dan niet meer heb

Happyhrs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-22 14:51

Happyhrs schreef:
Klopt maar ze hadden genoeg andere dus dat werd hem daar ook niet, en dat ligt echt aan wat ze dan vragen.. ik heb nu ook nog de kosten voor mijn paard zelf. Geld is geen probleel omdat ik die dan niet meer heb en naar een stalling uitgeef, maar ik heb momenteel zelf nog de kosten van hooi, stro, brok, etc die ik dan niet meer heb

Ik snap dat dat mischien moeilijk te begrijpen is voor mensen die hier 28+ zijn maar ik ben zelf 19 jaar dus ik verdien zelf gewoon niet zo veel

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 16:09

Happyhrs schreef:
Happyhrs schreef:

Ik snap dat dat mischien moeilijk te begrijpen is voor mensen die hier 28+ zijn maar ik ben zelf 19 jaar dus ik verdien zelf gewoon niet zo veel

Dan moet je niet continu aangegeven dat geld geen probleem is.

Dat is het kennelijk wél.

Als geld geen probleem zou zijn, dan had je gewoon het volledige stalgeld kunnen betalen. Dan zeggen ze daar echt geen "nee" op hoor. Voor hun is dat alleen maar gunstig, wél volledig stalgeld vangen en géén paard wat eet en mest....

Misschien gewoon eerlijk zijn en aangeven dat geld wél een issue is. Is geen schande, paarden zijn duur. Maar dan weten mensen wél in welke richting ze moeten denken om je te helpen.

Want een onbeperkt budget is héél iets anders dan een krap beperkt budget.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 16:38

Kan je niet eerder weg bij de stal waar je nu staat?

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 18:49

Misschien verkeerd gelezen, maar je gaat er toch over 3 maanden al heen?

Happyhrs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-22 20:08

mvdende schreef:
Happyhrs schreef:

Dan moet je niet continu aangegeven dat geld geen probleem is.

Dat is het kennelijk wél.

Als geld geen probleem zou zijn, dan had je gewoon het volledige stalgeld kunnen betalen. Dan zeggen ze daar echt geen "nee" op hoor. Voor hun is dat alleen maar gunstig, wél volledig stalgeld vangen en géén paard wat eet en mest....

Misschien gewoon eerlijk zijn en aangeven dat geld wél een issue is. Is geen schande, paarden zijn duur. Maar dan weten mensen wél in welke richting ze moeten denken om je te helpen.

Want een onbeperkt budget is héél iets anders dan een krap beperkt budget.

Lees eerst even waar ik op reageer.
Geld is nu nog wel moeilijk omdat ik de kosten zelf heb. En niet nu ook nog boven op alles een stalling kan voorbetalen waar mijn paard nog niet eens staat.

Als ik die kosten zelf niet heb meer is geld idd geen probleem meer.

Ook heb ik nooit onbeperkt aangegeven, het moet wel redelijk blijven.
Want als een stal 450€ vraagt maar er nog niks inbegrepen is word dat hem niet.. gelukkig is het meeste wat ik langs heb zien komen +/- 200€ tot 415€ met voer en weidegang maar veel meer moet het niet worden.. dat ligt niet aan mijn budget dat is gewoon onredelijk..
Laatst bijgewerkt door Happyhrs op 14-02-22 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Happyhrs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-22 20:08

Britta31 schreef:

Ik verhuis in Augustus pas, het is echt ruim 2,5 uur verder op

Happyhrs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-22 20:09

Appeltje_1 schreef:
Misschien verkeerd gelezen, maar je gaat er toch over 3 maanden al heen?

Klopt, dat heb ik origineel opgeschreven dat was een inschatting, we hebben ondertussen een huis gevonden en hebben een definitiefe maand voor de verhuizing

tjakka123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 09:31

Happyhrs schreef:
Britta31 schreef:

Ik verhuis in Augustus pas, het is echt ruim 2,5 uur verder op

Misschien kun je je paard laten staan tot je verhuisd bent, dan de omgeving gaan ontdekken en dan pas je paard naar de nieuwe stal halen. Dan kun je zelf bekijken en niet op meningen van anderen uitgaan...

Happyhrs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-22 11:57

tjakka123 schreef:
[

Helaas kan ik nooit een hele dag weg van huis, ik heb niemand die voor mij voor het paard kan zorgen, ( buiten zetten, voeren, opletten ) vandaar dat ik maar ben gaan vragen.. en zeker omdat de reistijd zo lang is, kan ik niet snel terug als er iets aan de hand is bijv.

En nou kun je denken dat ik mezelf aanstel maar ik heb daar dan de hele dag een slecht gevoel bij.. en vind dat echt niet fijn.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 19:57

Happyhrs schreef:
tjakka123 schreef:
[

Helaas kan ik nooit een hele dag weg van huis, ik heb niemand die voor mij voor het paard kan zorgen, ( buiten zetten, voeren, opletten ) vandaar dat ik maar ben gaan vragen.. en zeker omdat de reistijd zo lang is, kan ik niet snel terug als er iets aan de hand is bijv.

En nou kun je denken dat ik mezelf aanstel maar ik heb daar dan de hele dag een slecht gevoel bij.. en vind dat echt niet fijn.

Je zet je paard om 07:00 buiten met een bult ruwvoer. Dan stap je in de bus/trein/... 2,5 uur heen, ben je er rond de middag. Heb je enkele uren daar, halverwege de middag stap je weer op de trein naar huis. Ben je rond het avondeten weer thuis, kan je je paard binnen halen en voeren.

Over "opletten" moet je niet zo moeilijk doen hoor! Hoeveel paarden staan er niet 24/7 op een land waar hoogstens 1x per dag iemand komt controleren.....

Hier ging mijn paard ieder jaar 1,5 maand de wei op. En daar kwam echt niet iedere dag iemand controleren en er is nooit iets raars gebeurt.

Als je er vroeg in de ochtend bent en in de avond, heb je die dag alsnog 2 controlepunten.