Stalling gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 14:03

Stal de Tolboom in Maartensdijk wellicht nog een optie.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 14:08

Happyhrs schreef:
Ook wil ik even melden dat ik momenteel in limburg woon en niet even zo langs kan gaan bij stallen, daar zou ik echt een dag voor uit moeten kiezen

Toen ik zo ver weg stond en wilde verhuizen heb ik inderdaad zo'n dag gekozen. Dus meerdere stallen gebeld/gemaild, daar op diezelfde dag een afspraak mee gemaakt, en toen 1 dag opgeofferd en heen en weer gereden.
Ik zou je ook aan te raden vooral overal te bellen. Eventueel ook bij een lokale ponyclub/vereniging. Zeker in dorpen is dat heel erg ' ons kent ons', en kan je zo misschien via via iets vinden.

Happyhrs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-22 14:12

SusanH schreef:
Dat zou ik toch wel doen. Je wil toch een indruk krijgen van de plek waar je paard misschien gaat wonen.

Tuurlijk doe ik dat, alleen mensen zeggen hier "gewoon rond fietsen en aanbellen" daar heb ik eigenlijk geen mogelijkheid toe helaas tot dat ik genoeg adressen vind om bij langs te gaan, het is ruim 2 uur in de auto naar soest, nu mijn paard nog gewoon hier staat kan ik geen hele dag weg. Daarom zit ik er heel erg mee in de knoop, ik ken ook niemand in deze omgeving die mijn taken over kan nemen

MissNienke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 15:01

Willekes schreef:
Stal de Tolboom in Maartensdijk wellicht nog een optie.

Deze stal is gesloten

Stal Arends kan misschien?

als je op google intypt: pensionstal Soest, en dan op maps klikt, krijg je een kleine 20 hits en kun je gelijk op de kaart zien waar ze zijn. Adressen en telefoonnummers etc, erbij. Ik zou beginnen met een rondje bellen.
En als dat niets wordt, zelfde zoekopdracht voor Baarn of Lage Vuursche, etc.

Succes

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 15:15

Happyhrs schreef:
SusanH schreef:
Dat zou ik toch wel doen. Je wil toch een indruk krijgen van de plek waar je paard misschien gaat wonen.

Tuurlijk doe ik dat, alleen mensen zeggen hier "gewoon rond fietsen en aanbellen" daar heb ik eigenlijk geen mogelijkheid toe helaas tot dat ik genoeg adressen vind om bij langs te gaan, het is ruim 2 uur in de auto naar soest, nu mijn paard nog gewoon hier staat kan ik geen hele dag weg. Daarom zit ik er heel erg mee in de knoop, ik ken ook niemand in deze omgeving die mijn taken over kan nemen

Waar in Limburg zit je nu? Ik heb geen oplossing in die regio, maar wellicht kan ik je aan een tijdelijke oplossing helpen.

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 15:22

Van Vulpen Hollandsche Rading
24/7 weidegang en geen binnenstallen.
150 euro per maand.
bos dicht in de buurt.
Zondag gesloten.

xLoki

Re: Stalling gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 15:24

Stal Gooischland in Eemnes/Laren heeft plek.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:53

En in Eemnes rondkijken? Daar zie ik veel land. Wie weet bij een particulier?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 22:14

Happyhrs schreef:
Bij eldorado op de site was het 185€ plus stro +15€

En bij extra tarieven stond het gebruik van de rijbak, ivm lessen waarschijnlijk

Ik ga kijken of ik er met facebook een beetje uitkom, wel een account gehad maar de site is zo veranderd dat ik er niks meer van snap, zoeken kan ik natuurlijk wel maar een oproep doen? Waar mensen het hier over hebben, of een groep aanmaken?

Hebben we het dan over dezelfde stal? Ik zie nl. prijzen van 370,- voor een paard incl alles ( Nieuw Eldorado of bestaat er ook nog een "oud" Eldorado? https://www.nieuweldorado.nl/manege/pen ... /tarieven/

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 22:27

In die omgeving staan ook veel paarden aan huis. Als je eens een dagje stallen gaat kijken kan je bij die paarden aan huis stallen briefjes in de bus doen? Zeker als je alleen weidegang en bos wilt is dat misschien makkelijker dan stallen die sowieso vol zitten.

Judith68

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 22:52

Misschien kan ik je helpen. Heb stalletje in Baarn. Zomer dag en nacht buiten, winter overdag in de paddock, 's nachts op stal. Ruwvoer onbeperkt tenzij jouw paard daar niet tegen kan. Ruwvoer altijd getest. Ruime rij bak en longeer ton. Ruime stal op gehakseld stro en\of stro.
Vol pension maar krachtvoer zelf kopen.
Helaas geen goede uitrijmogelijkheden. Niet de mooiste plek maar de paarden hebben het er goed. Je mag ook tijdelijk komen tot je een plek hebt gevonden die aan al je wensen voldoet. €245 pm. Stuur maar PB als je interesse hebt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 08:51

Dat klinkt als een fijn plekje :j

Happyhrs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-22 15:55

ElCid schreef:
Happyhrs schreef:
Bij eldorado op de site was het 185€ plus stro +15€

En bij extra tarieven stond het gebruik van de rijbak, ivm lessen waarschijnlijk

Ik ga kijken of ik er met facebook een beetje uitkom, wel een account gehad maar de site is zo veranderd dat ik er niks meer van snap, zoeken kan ik natuurlijk wel maar een oproep doen? Waar mensen het hier over hebben, of een groep aanmaken?

Hebben we het dan over dezelfde stal? Ik zie nl. prijzen van 370,- voor een paard incl alles ( Nieuw Eldorado of bestaat er ook nog een "oud" Eldorado? https://www.nieuweldorado.nl/manege/pen ... /tarieven/

385€ + 15€ Voor stro* mijn fout, en de rest is allemaal bij betalen

Happyhrs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-22 15:59

Muiz schreef:
In die omgeving staan ook veel paarden aan huis. Als je eens een dagje stallen gaat kijken kan je bij die paarden aan huis stallen briefjes in de bus doen? Zeker als je alleen weidegang en bos wilt is dat misschien makkelijker dan stallen die sowieso vol zitten.

Daar is helaas meestal het probleem, dat hun paarden gewoon op stal staan snachts en met slecht weer, waardoor veel geen schuilstal hebben.. dat vind ik wel belangrijk als er geen stal is.. droog en uit de wind kunnen staan is voor elk paard wel een levensbehoefte

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 22:40

Ik begrijp niet zo goed wat je steeds bedoelt met 'de rest is allemaal bijbetalen'. Zoals al eerder in dit topic genoemd wordt staat er heel duidelijk bij de prijslijst genoemd dat het volpension is en dat 'gebruik twee binnenrijbanen, gedraineerde en verlichte buitenrijbaan (30 x 60), gebruik paddock, wasplaatsen met warm water, stapmolen, ruime zadelkast' inbegrepen zijn. Alleen voor het solarium moet je met muntjes betalen.

De dingen waar je extra voor moet betalen zijn dingen als je paard binnen en buiten zetten, je paard in de molen zetten, of als de mensen van stal hem voor je longeren of rijden. Lijkt me heel logisch dat je daarvoor moet betalen, zeker de laatste twee dingen, buitenzetten en in de molen zetten is op sommige stallen wel inbegrepen, maar hier dus niet, is heel normaal en komt veel vaker voor.

Oh, en die 385 snap ik ook niet, ik zie 370 staan.

Happyhrs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-22 01:06

martinev schreef:
Ik begrijp niet zo goed wat je steeds bedoelt met 'de rest is allemaal bijbetalen'. Zoals al eerder in dit topic genoemd wordt staat er heel duidelijk bij de prijslijst genoemd dat het volpension is en dat 'gebruik twee binnenrijbanen, gedraineerde en verlichte buitenrijbaan (30 x 60), gebruik paddock, wasplaatsen met warm water, stapmolen, ruime zadelkast' inbegrepen zijn. Alleen voor het solarium moet je met muntjes betalen.

De dingen waar je extra voor moet betalen zijn dingen als je paard binnen en buiten zetten, je paard in de molen zetten, of als de mensen van stal hem voor je longeren of rijden. Lijkt me heel logisch dat je daarvoor moet betalen, zeker de laatste twee dingen, buitenzetten en in de molen zetten is op sommige stallen wel inbegrepen, maar hier dus niet, is heel normaal en komt veel vaker voor.

Oh, en die 385 snap ik ook niet, ik zie 370 staan.

Ik kan er juist niet altijd zijn om haar buiten te zetten. Ik zoek iets waar ze gewoon met zn alle naar buiten gaan

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 07:51

Dat kan daar toch voor 45 euro extra? Dan betaal je dus 415 all in?

Happyhrs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-22 11:53

Captain schreef:
Dat kan daar toch voor 45 euro extra? Dan betaal je dus 415 all in?

Ik moet een baan zien te vinden om het zelf te betalen, en ik heb zelf nooit meer dan 300 in de maand kunnen verdienen. Dus daar zit ik helaas ook nog mee.. ook zit eldorado volgensmij vol, van wat ik weet hadden zij altijd stallen te kort.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 12:00

Dan is het aanbod van Judith fantastisch lijkt mij.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 12:00

Dat is dan handig om te vermelden in de OP. ;)
Heb je wel iemand die bij kan springen mocht er wat met je paard gebeuren, en hij heeft een dierenarts nodig? Voor 300 euro in de maand ben je toch nooit klaar als je ook nog pension moet betalen? Hoefsmid, tandarts, dierenarts?

In die regio ga je het niet veel goedkoper vinden dan 250/300, dan lever je wel in op luxe!

Happyhrs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-22 12:04

Ik zal mensen even voor zijn met " als je niet genoeg geld heb ga dan niet hier in de buurt zoeken"

Ik zoek geen luxe stal.
Er hoeft geen rijbak te zijn.
Geen stapmolen.
Niks extras

Alleen genoeg weidegang ( omdat ik helaas gewoon niet elke dag tijd heb ) en mogelijkheid voor bosritten

Het hoeft niet direct naast het bos te zitten, maar wel op een afstand dat het noet met de trailer hoeft

Wij hebben geen beschikking tot trailer en geen auto met trekhaak.. ( we hebben een klein autotje )

Ik snap ook dat er veel vol is en gestopt is, dat wist ik van tevoren niet. En heb nou eenmaal geen keuze meer.. ik wil haar gewoon niet kwijt.

Happyhrs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-22 12:05

Captain schreef:
Dat is dan handig om te vermelden in de OP. ;)
Heb je wel iemand die bij kan springen mocht er wat met je paard gebeuren, en hij heeft een dierenarts nodig? Voor 300 euro in de maand ben je toch nooit klaar als je ook nog pension moet betalen? Hoefsmid, tandarts, dierenarts?

In die regio ga je het niet veel goedkoper vinden dan 250/300, dan lever je wel in op luxe!

Lees aub mijn nieuwe bericht.
En ik snap niet waarom mensen altijd beginnen over het " kan je wel voor je paard zorgen als er iets gebeurd"

Ik zet elke maand geld apart. Ik ga niet een dier aanschaffen als ik er niet voor kan zorgen. Lijkt mij heel logisch

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 12:07

Het is vervelend voor je, maar in deze omgeving gaat het echt heel lastig worden om volpension aan het bos te vinden voor minder dan 300 euro.

Wat je nog kan proberen is deze: https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... l-in-soest

En anders kom je bij een particulier of kleinere stal niet in de buurt van het bos (Hoogland bijvoorbeeld).

Happyhrs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-22 12:14

GJ9 schreef:
Het is vervelend voor je, maar in deze omgeving gaat het echt heel lastig worden om volpension aan het bos te vinden voor minder dan 300 euro.

Wat je nog kan proberen is deze: https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... l-in-soest

En anders kom je bij een particulier of kleinere stal niet in de buurt van het bos (Hoogland bijvoorbeeld).

300€ is ook niet mijn max, eventueel neem ik twee baantjes.. maar wat ik daar meer mee bedoelde is dat 415€ gewoon echt te veel was, kan ik dat betalen? Jazeker, maar dat is wel echt al mijn maandelijkse inkomen, ik moet wel geld overhouden.. dus zoals ik zei, voor nood kan alles, maar ik wil eerst andere opties doorgaan..

Happyhrs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-22 12:15

GJ9 schreef:

En die advertentie had ik gezien, ze zoeken helaas alleen een ruin