Handelstal voor projectpaarden, bestaan deze vertrouwd?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Re: Handelstal voor projectpaarden, bestaan deze vertrouwd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 13:44

Financieel gezien kan dat niet uit voor een handelsstal, dus ik ga er vanuit dat die niet bestaan... Zelf in training zetten bij een revalidatiestal of trainingsstal kan wel, mogelijk in combinatie met een verkooptraject, maar dan draag je die kosten dus zelf.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 14:18

irmaz schreef:
Ik ken wel iemand die projectpaarden van andere mensen aanneemt en in alle rust de problemen oplost waarna ze ook de verkoopbemiddeling voor dat paard doet. Stuur maar een pb-tje als je meer wilt weten ;)

Tuurlijk. Dit doen eigenlijk alle africhtingsstallen. Maar dat kost 850-1000 euro per maand. Je bent dus zo 2000-3000 euro kwijt om je probleempaard weer een beetje op de rit te krijgen.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 14:31

Suzanne F. schreef:
irmaz schreef:
Ik ken wel iemand die projectpaarden van andere mensen aanneemt en in alle rust de problemen oplost waarna ze ook de verkoopbemiddeling voor dat paard doet. Stuur maar een pb-tje als je meer wilt weten ;)

Tuurlijk. Dit doen eigenlijk alle africhtingsstallen. Maar dat kost 850-1000 euro per maand. Je bent dus zo 2000-3000 euro kwijt om je probleempaard weer een beetje op de rit te krijgen.

Lijkt mij, als je echt zeker wilt weten dat je paard de beste kansen krijgt, geen onoverkomelijk bedrag. Je kunt je probleempaard ook gewoon aan de eerste beste handelaar voor een schijntje overdoen en er dan maar op hopen dat het paard daarna niet van eigenaar naar eigenaar gaat totdat iemand besluit dat het genoeg is. En ik denk dat, wanneer je de juiste her-trainer weet te vinden, je de kosten ook wel terug verdient in de verkoopprijs van het paard, mocht dat belangrijk voor je zijn.

Maar we weten natuurlijk niet of TS zelf een paard heeft dat ze wil verkopen of dat ze op zoek is naar een paard dat her-traind is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 14:34

En we weten ook niet wat het probleem is. Als er aan het gedrag een medische oorzaak ten grondslag ligt dan kan ook de beste en vriendelijkste africhtingsstal er niets van maken.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 14:54

_Lorette_ schreef:
Financieel gezien kan dat niet uit voor een handelsstal, dus ik ga er vanuit dat die niet bestaan... Zelf in training zetten bij een revalidatiestal of trainingsstal kan wel, mogelijk in combinatie met een verkooptraject, maar dan draag je die kosten dus zelf.

Dit idd!
Die stallen bestaan niet omdat dat financieel niet rond te krijgen is. Een handelstal verdient zijn boterham met het verkopen van paarden, dus het moet altijd snelle handel zijn, want paarden kosten nu eenmaal geld als je ze te lang bijhoudt en dat moet af van de winst.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 15:39

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 15:43

Zomaar linken plaatsen vind ik echt niet kunnen. Weet jij wie daarachter zit en wat je nu aanbeveelt?
Dit soort adv vind je overal..
Dit mag ook niet wat je nu doet. Ik tem.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 15:51

TS.. jij vraagt toch om goede adressen? Geeft iemand je een link en dan is dat nog niet goed?

Zou netjes zijn als je even de moeite neemt om te reageren op de vragen die langs komen. Mensen proberen je te helpen :)

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 15:52

Evamarie schreef:
Zomaar linken plaatsen vind ik echt niet kunnen. Weet jij wie daarachter zit en wat je nu aanbeveelt?
Dit soort adv vind je overal..
Dit mag ook niet wat je nu doet. Ik tem.

Dit is toch letterlijk waar je naar vraagt TS? Ik vind het bijzonder hoe je doorlopend reageert in dit topic. Maar misschien ligt dat wel aan mij.

Afijn, handelsstallen puur op ‘projecten’ gericht ga je niet vinden. Is financieel totaal niet aantrekkelijk voor zo’n stal als je met een mafklapper aankomt. En er eentje kopen kun je overal wel… kijk maar eens bij de advertenties voor de ‘goedkopere’ paarden.

Africhtingsstallen zijn er wel waar je je project kunt onderbrengen in de hoop dat ze er wat mee kunnen. Maar dan moet je denken aan rijtechnische problemen en/of karakter (dominantie/bang/etc). Daar betaal je (terecht) een flink bedrag voor en het is de verantwoordelijkheid van de eigenaar om uit te sluiten dat er en medische oorzaak ten grondslag ligt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 15:55

Maar wat zoek je?
Om daar een paard te kopen of je eigen paard neer te zetten /verkopen?

Jammer dat als je reageert niet op een vraag die al steeds gesteld is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 15:58

Nee misschien moet je gewoon even goed de openingspost lezen.
Ik ben benieuwd naar ervaringen.

Het is tegen de regels zomaar links te posten.

Als je bijv een goede ervaring hebt met een stal dan kun je dat delen. Zelfs dan mag je volgens mij geen namen noemen hoor.

mars_mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 16:02

TS, Iedereen probeert je te helpen en is benieuwd :j

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 16:03

Als er meerdere keren dezelfde vraag gesteld wordt dan mag je daaruit opmaken dat je vraag in je openingspost niet duidelijk genoeg is :)
Nogmaals: men probeert je te helpen.

En wat je zegt over de regels is niet helemaal waar :) ja, een ervaring moet uit eerste hand zijn. Maar in de regels van ED staat nergens dat je geen naam en/of links mag delen.
Sterker nog, er wordt zelfs beschreven hoe je dit het beste kunt doen.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 16:04

Evamarie schreef:
Nee misschien moet je gewoon even goed de openingspost lezen.
Ik ben benieuwd naar ervaringen.

Het is tegen de regels zomaar links te posten.

Als je bijv een goede ervaring hebt met een stal dan kun je dat delen. Zelfs dan mag je volgens mij geen namen noemen hoor.

Ja dit bedoel ik dus die onvriendelijke toon. Hoe wil je namen van stallen weten als er volgens jou geen namen genoemd mogen worden? :)* Ik denk dat de lol er snel vanaf is als je gaat temmen in je eigen topic op posts die bedoelt zijn op je te helpen. Succes met zoeken maar ik heb er geen zin in je te helpen.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 16:06

Ach dit doet TS wel vaker. Een opmerking/vraag stellen, en wanneer mensen daarop ingaan om verder te willen helpen, komt er geen deftige respons meer en zijn alle gegeven suggesties verkeerd.
Iets met tijdverspilling.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 16:08

Haha achja was te verwachten dit. Zal nog eens behulpzaam zijn. :=

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 16:08

Heb even terug gelezen en lees dat je net een nieuw paard hebt TS? Is daar iets mee?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 16:10

Pas op hoor, straks word jij ook getemd omdat het offtopic is :=

*gaat weer op handen zitten*

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 16:11

upendo schreef:
Pas op hoor, straks word jij ook getemd omdat het offtopic is :=

*gaat weer op handen zitten*

Maar als ontopic reageren off-topic is.. wat is dan ontopic? :o?

Oké genoeg :)) ik zal me gedragen. Excuus.
Laatst bijgewerkt door Muurp op 03-02-22 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 16:13

Daar ben ik ook nog steeds niet achter bij deze gebruiker. Waarschijnlijk iets wat haar naar de mond praat, maar wat ze wil horen is mij ook vrij onduidelijk.

Maar ik ging weer op mijn handen zitten, voor ik gedoe krijg. :P

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 16:16

Djeezzz, wat een onsympathieke reacties op mensen die je proberen te helpen.

Ik zou jou niet als klant willen, dus zal dan ook geen adressen doorgeven.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 16:17

Muurp schreef:
Heb even terug gelezen en lees dat je net een nieuw paard hebt TS? Is daar iets mee?

Ik was ook aan het terug lezen en zag dit ook staan. En ook benieuwd of het over dat paard gaat.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 16:28

Als jullie meer tijd nemen om posts van TS te lezen onstaat er mogelijk een (niet al te ongegrond) vermoeden dat er helemaal geen paard is ;)

Maar goed, on topic: handelstallen die puur op projectpaarden gericht zijn en dan betreffende paarden alle tijd, zorg en aandacht geven zonder al te grote kans op inslapen/slachten hebben geen bestaansrecht, dat kan gewoon niet rendabel zijn :+ Daadwerkelijke mogelijkheden als je van zo'n paard af wilt zijn of particulieren die probleempaarden betere toekomst gunnen en financieel verlies voor lief nemen of snelle handel waar paarden die niet op te knappen valt afgemaakt worden. Of op eigen kosten bij een africhtingsstal neerzetten maar die zijn ook vaak enigszins kieskeurig en echt onhandelbare paarden nemen za dan niet aan.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 16:57

De paarden zijn vaak het probleem niet. De eigenaren wel.

Er zijn best wat paarden die bij de eigenaar onhandelbaar zijn en met goed en slim management en adequate training prima werkbaar zijn. Er zijn compleet kapotte paarden en daar moet je niet mee willen werken, die moeten met pensioen, of ingeslapen.

Er is maar een heel klein deel van de paarden die echt een kronkel hebben. De meeste paarden zijn geestelijk heel gezonde dieren die terecht protesteren tegen een eigenaar die niets van ze begrijpt. En heel vaak is een training alleen maar succesvol als de eigenaar er ook in meegenomen wordt, of het paard idd voor de verkoop, maar dan moet de rekening ook ergens heen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 17:00

ts je hebt pb en daar heb ik reactie op dat je meerdere pb's hebt ontvangen. ik ben toch echt wel benieuwd naar dit hele verhaal. ( ook wel omdat we in een ander topic samen zitten en het daar al niet geheel vlekkeloos liep met aankoop van een paard).

overigens niet alle handelaren willen alleen maar grof geld verdienen. ik heb echt wel veel verlies geleden aan project paarden. bijv speciaal voor een pony 1 0p 1 grondles genomen. dat heeft me veel geld gekost een jaar lang tijd en voer in gestopt.... maar wat heb ik toen veel geleerd dat neem ik nog altijd mee. dus er zijn wel degelijk dat soort 'handelaren'.