Vergeet niet dat de kosten voor een stalhouderij ook elk jaar stijgen! Inflatie op dit moment is gemiddeld 5%
Kosten van het ruwvoer, strooisel en krachtvoer zijn gestegen. Brandstof kosten zijn de afgelopen jaren flink gestegen en het loonbedrijf gooit kosten voor uurloon, en de kosten voor het persen en wikkelen van de balen ook elk jaar omhoog. Bouwmaterialen zijn duurder geworden, onderhoud aan machines etc.
Stallen die dit soort kosten niet doorberekenen leveren in op hun marge/winst en verliezen dus inkomen.
paardje87 schreef:Dankjewel allemaal, ten eerste ben ik het er mee eens dat wanneer je tevreden bent je niet verder moet zoeken. Echter, het is nu ook meer een principe kwestie aan het worden omdat het elk jaar gebeurt.
@sjonnieZ Zolang hij medicatie krijgt ben ik al tevreden, personeel of eigenaar doet er niet toe. Binnenbak is wel een eis gezien mijn verzorgster wel veel in de bak traint en ik het belangrijk vind om haar voorkeur ook mee te nemen.
@DemiSisa Klinkt als een hele fijne stal! Zou je mij een pb kunnen sturen met de naam?