@Cinnepin dat is overduidelijk een strawman

grote hoeveelheid stro, goede kwaliteit hooi en fatsoenlijk voerbeleid zijn sowieso niet faciliteiten-verbonden. Er zijn stallen met 0 faciliteiten die het op orde hebben en zogenaamde luxe sportstallen waar voerbeleid waardeloos is. Andersom en alles daartussen is ook mogelijk uiteraard.
Ik heb de stal waar Babootje het over heeft opgezocht, volgens hun website hebben ze 7 paddocks en 34 boxen, ervan uitgaande dat paarden er niet 's nachts / buiten de openingstijden in mogen komt het neer op 2-2,5uur paddocktijd per paard. En volgens info uit een ander topic op bokt gaan ze in de zomer ook al rond 12u naar binnen
Dat is (helaas) nie bepaald uniek in de randstad maar ik zou er niet blij van worden. Dat het in de winter lastig is op de poedersuiker kleigrond hier begrijp ik wel, meer tijd in een saaie winterpaddock heeft naar mijn idee ook niet zoveel toegevoegde waarde. Dan vind ik 2-3u buiten per keer even goed (of even slecht, hoe je dat ook leest) als 6-8u buiten voor zich uit staan te staren. Maar dat ze zelfs in de zomer zo kort buiten staan is voor mij een no go

Ik heb ze liever zoveel mogelijk in de wei en dan bij voorkeur ook nog tot laat in het najaar ipv zo'n weideseizoen van 3-4 maanden dat veel stallen in de buurt aanhouden vanwege landtekort.
Maar goed, mijn paard breekt gewoon de boel af als die haar 24/7 weidegang niet krijgt. Al loopt die wedstrijden is het qua mentaliteit stiekem een konikpaard

stallen en binnenbakken snapt ze heel weinig van.