Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
November108 schreef:Ik ga alle tips weer even bekijken! En bedankt voor alle ervaringen
@Simbaa ik hoorde ook al van een bokker dat Van Rijs nauwelijks meer op locatie komt... Dus dan houdt het sowieso op. Ben net van het gedoe af met een zadelmaker waar ik elke keer heen moest, kost zoveel extra tijd
esc schreef:ik ben heel tevreden over Hans Zuidweg van Bestfit, die heeft ook een pasgarantie van 2 jaar op nieuwe zadels. Ik heb er een dressuur en springzadel van en zou niet anders willen. Je krijgt het zadel eerst op proef (huur) voordat je tot koop over gaat.
Van Rijs hoor ik ook goede verhalen over van een vriendin van mij
Charmaine schreef:Mijn persoonlijke goede ervaringen:
Akash Saddlery (meerdere merken en wat 2e hands)
Horse en more (Maud Baselier) Custom/Frank Baines
NG Zadels (2e hands diverse merken)
De keuze is reuze in zadelpasland en bij elke zadelpasser is zowel positief als negatief bericht te vinden. Ik weet wat voor drama het is. Het voelt toch altijd als een beetje gokken.
November108 schreef:Charmaine schreef:Mijn persoonlijke goede ervaringen:
Akash Saddlery (meerdere merken en wat 2e hands)
Horse en more (Maud Baselier) Custom/Frank Baines
NG Zadels (2e hands diverse merken)
De keuze is reuze in zadelpasland en bij elke zadelpasser is zowel positief als negatief bericht te vinden. Ik weet wat voor drama het is. Het voelt toch altijd als een beetje gokken.
Bedankt voor al je suggesties! Jij ook @Tarico. Ik ga ernaar kijken. Zo voelt het zeker, het is gewoon zo'n 'dure' gok om te nemen.
@BugsFunny uit interesse wel het topic gevolgd, maar ik probeer zelf liever meerdere merken uit dan me aan 1 merk te binden. Ik ga dan toch altijd een beetje twijfelen.
__Toverbal schreef:Hier goede ervaringen met Kitty en Heleen van Dijk.
Van Rijs geen goede ervaringen mee met een Spanjaard (alsof een zadel voor 9-12 maanden goed ligt op een net 4 jarige welke net pas ohz was en de passessie dus ook niet uitgebreid was, slechts 1 x extra bijgevuld en geen testrit gemaakt. Zadel bleek nooit goed te hebben gelegen), een stalgenoot met een fries had geen goede ervaringen met Dana (te veel gepruts/proberen aan te passen terwijl het zadel in de basis al niet past)
Padoertje schreef:__Toverbal schreef:Hier goede ervaringen met Kitty en Heleen van Dijk.
Van Rijs geen goede ervaringen mee met een Spanjaard (alsof een zadel voor 9-12 maanden goed ligt op een net 4 jarige welke net pas ohz was en de passessie dus ook niet uitgebreid was, slechts 1 x extra bijgevuld en geen testrit gemaakt. Zadel bleek nooit goed te hebben gelegen), een stalgenoot met een fries had geen goede ervaringen met Dana (te veel gepruts/proberen aan te passen terwijl het zadel in de basis al niet past)
Als je geen testrit maakt, dan kun je de zadelmaker daar niet op afstraffen vind ik. Zadelpassen is een combinatie van ruiter en fitter en vooral goede communicatie tussen die twee. Als je niet rijdt tijdens een sessie, dan kun je ook nooit tot een goed eindproduct komen.
__Toverbal schreef:Je begrijpt mij verkeerd, na het nog een keer opvullen was volgens degene van van Rijs nog een rit niet nodig, 'het lag wel prima', ik vroeg nog; moet ik er niet nog een keer op om voor de zekerheid te kijken? Hij zei nee. Vervolgens 'over 9-12 maanden een afspraak maken'.
Dat vind ik iets totaal anders dan hoe jij het hebt geïnterpreteerd.