Zadelmaker Regio Utrecht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

Re: Zadelmaker Regio Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 09:28

Ik heb ook slechts ervaring met van Rijs en John kool.

Maar de ene zadelmaker is de ander niet en moet ook maar net zadel hebben wat bij jou paard past,

Ik vind kleine zadelmakers vaak fijner letten net wat meer op welzijn ipv willen verkopen. Enige nadeel is dat ze beperkte aantal merk zadels hebben soms zelf maar keuze uit 1 of 2 merken,

Ik geloof niet dat 1 merk op alle ruggen past en dan vind ik zelf ook fijn om op verschillende merken zadels te rijden.

Kortom best lastig

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 09:57

Hier ook een tevreden klant van A3, altijd meedenken en oplossingen zoeken. Ik heb de afgelopen jaren aardig wat zadels bij hem mogen gebruiken en passen door een paard die heel erg veranderde in lichaam (dracht, te vet, afvallen). Ik heb ook een zeik merrie die best flink overal op reageert en als ik weer merk dat ze veranderd, app ik hem en kan ie op vrij korte termijn weer langs komen :D

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 10:27

Ik ben erg tevreden over Arno van Bosch, werkt ook bij Countrymill. Kom al een langere tijd bij de Countrymill voor hem, de andere zadelmakers daar zijn ook zeker niet slecht.
Bij de Countrymill zelf hebben ze een hele voorraad aan zadels die je daar kunt proberen

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 10:29

November108 schreef:
Ik ga alle tips weer even bekijken! En bedankt voor alle ervaringen :D

@Simbaa ik hoorde ook al van een bokker dat Van Rijs nauwelijks meer op locatie komt... Dus dan houdt het sowieso op. Ben net van het gedoe af met een zadelmaker waar ik elke keer heen moest, kost zoveel extra tijd -O-

Ze komen nog steeds op locatie, maar zitten met overvolle agenda's. Je kunt ook op de vrijdag op locatie bij de DAP Bodegraven terecht. Vaak kun je dan iets eerder dan dat ze op locatie bij jou aan huis moeten komen. Ik heb vorig jaar mijn Albion goed in kunnen ruilen op een heerlijk op maat gemaakt Patrick zadel en wil niets anders meer. Empire zadels van Jolande vd Leede hoor ik ook veel goeds over. Veel schoudervrijheid en goed aanpasbaar. Jolanda neemt alleen je oude zadel niet in en Van Rijs wel.

Als je de planning vraagt om je in te plannen en te bellen als er een uitvaller is, dan heb je nog wel eens geluk. Zo had ik op woensdag gebeld en belden ze donderdag terug voor een afspraak op vrijdag aan huis. Soms heb je dus mazzel 8-)

Tijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 10:31

Ik ben wel tevreden over Van Rijs. heb wel altijd Jan zelf. Hij heeft inderdaad een lange wachttijd maar als je iets met spoed moet kun je vaak redelijk snel terecht als hij bij de DAP in Bodegraven is.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:01

esc schreef:
ik ben heel tevreden over Hans Zuidweg van Bestfit, die heeft ook een pasgarantie van 2 jaar op nieuwe zadels. Ik heb er een dressuur en springzadel van en zou niet anders willen. Je krijgt het zadel eerst op proef (huur) voordat je tot koop over gaat.

Van Rijs hoor ik ook goede verhalen over van een vriendin van mij

Ja, eens! :o

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:14

Peter Wijffelaar van PW Equestrian Service. Heeft verschillende merken van goedkoop tot de duurdere variant. Kijkt naar paard en naar ruiter. Heeft 5 jaar voor drunens ruiterhuis en 5 jaar voor divoza gewerkt. Sinds 1,5jaar voor zichzelf gestart.

Fijne man, neemt de tijd. Legt je alles goed uit en heeft echt een ruim aanbod. Ook tweedehands. Rijdt ongeveer heel nederland door.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-21 11:31

Arno zie ik veel aangeraden worden, maar die valt af. Dana ook, is ook werkzaam bij Country Mill. Heb mijn 1e afspraak daar bij Dana gehad, te wijd zadel aangemeten en een te wijd leenzadel meegekregen. Die weer omgeruild en toen zat ik even goed, tot mijn bestelde zadel binnen was. Arno heeft mijn bestelde zadel afgepast (mijn zorgen geuit over de wijdte), en daarna heeft hij samen met Lisanne nog een keer gevuld. Toen ontstonden er drukplekken onder het zadel en kon ik er niet meer in zitten... Naar Country Mill wil ik dus niet meer -O-. Wel netjes opgelost, geld van het zadel terug, maar al die keren op en neer hebben zoveel tijd gekost en ik heb uiteindelijk dus nog geen zadel...

Peter Wijffelaars hetzelfde, die is bij ons op stal langsgeweest en heeft behoorlijk wat leed veroorzaakt bij een stalgenoot, slecht advies over mijn zadel gegeven en is bij mijn stalgenoot maanden onbereikbaar geweest.

Ik heb nu helemaal geen zadel dus inruil is niet belangrijk gelukkig :D. Opzich is Bodegraven te doen, maar aan huis heeft mijn voorkeur. Ga nog even alle nieuwe suggesties uitzoeken als ik uit mijn werk ben, ik zou toch zo wel moeten slagen met al die nieuwe namen die ik nog niet ken! Ik heb inderdaad wel een voorkeur voor een zadelmaker met meerdere merken, ik test graag even uit wat ik nu echt wil. Ook mijn merrie is heel duidelijk in haar communicatie :+

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:49

Mijn persoonlijke goede ervaringen:
Akash Saddlery (meerdere merken en wat 2e hands)
Horse en more (Maud Baselier) Custom/Frank Baines
NG Zadels (2e hands diverse merken)

De keuze is reuze in zadelpasland en bij elke zadelpasser is zowel positief als negatief bericht te vinden. Ik weet wat voor drama het is. Het voelt toch altijd als een beetje gokken.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 13:24

Heb je al eens gekeken naar Graziozo zadels?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 15:05

Mijn huidige zadel komt bij Kitty van Kifrahorse vandaan. Ik ben echt heel tevreden over haar.
Ze heeft meerdere merken en komt op locatie.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-21 17:34

Charmaine schreef:

De keuze is reuze in zadelpasland en bij elke zadelpasser is zowel positief als negatief bericht te vinden. Ik weet wat voor drama het is. Het voelt toch altijd als een beetje gokken.

Bedankt voor al je suggesties! Jij ook @Tarico. Ik ga ernaar kijken. Zo voelt het zeker, het is gewoon zo'n 'dure' gok om te nemen.

@BugsFunny uit interesse wel het topic gevolgd, maar ik probeer zelf liever meerdere merken uit dan me aan 1 merk te binden. Ik ga dan toch altijd een beetje twijfelen.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 17:40

November108 schreef:
Charmaine schreef:

Bedankt voor al je suggesties! Jij ook @Tarico. Ik ga ernaar kijken. Zo voelt het zeker, het is gewoon zo'n 'dure' gok om te nemen.

@BugsFunny uit interesse wel het topic gevolgd, maar ik probeer zelf liever meerdere merken uit dan me aan 1 merk te binden. Ik ga dan toch altijd een beetje twijfelen.

Consult is gratis bij José, ook al koop je geen zadel.
Zou inderdaad gewoon meerdere proberen alvorens je de keuze maakt.
Dit is nu mijn 4e zadel en ik had dit al veel eerder moeten doen.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 18:09

Kifrahorse is super! Was erg onder de indruk van haar kennis, kunde en service. En ben erg kritisch omdat ik zelf ook goed weet wat wel en niet past. Kritische vragen geeft ze ook geduldig antwoord op. En zij verkoopt alleen als het echt past. Al ga je op je kop staan dat je een zadel wilt kopen, als het niet past gaat het feest niet door. Ik heb een fijne Frank Baines gekocht bij haar :-).

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 22:04

Willem van Wijk vind ik een fijne zadelmaker.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 23:16

AnnemiekvM schreef:

Die ken ik enkel als iemand die veel te krap aanmeet of teveel opvult om iets passend te maken.
Dus bij wegblijven.

Hoodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 20:21

Hier goede ervaringen met Kitty en Heleen van Dijk.
Van Rijs geen goede ervaringen mee met een Spanjaard (alsof een zadel voor 9-12 maanden goed ligt op een net 4 jarige welke net pas ohz was en de passessie dus ook niet uitgebreid was, slechts 1 x extra bijgevuld en geen testrit gemaakt. Zadel bleek nooit goed te hebben gelegen), een stalgenoot met een fries had geen goede ervaringen met Dana (te veel gepruts/proberen aan te passen terwijl het zadel in de basis al niet past)

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:55

__Toverbal schreef:
Van Rijs geen goede ervaringen mee met een Spanjaard (alsof een zadel voor 9-12 maanden goed ligt op een net 4 jarige welke net pas ohz was en de passessie dus ook niet uitgebreid was, slechts 1 x extra bijgevuld en geen testrit gemaakt. Zadel bleek nooit goed te hebben gelegen), een stalgenoot met een fries had geen goede ervaringen met Dana (te veel gepruts/proberen aan te passen terwijl het zadel in de basis al niet past)

Als je geen testrit maakt, dan kun je de zadelmaker daar niet op afstraffen vind ik. Zadelpassen is een combinatie van ruiter en fitter en vooral goede communicatie tussen die twee. Als je niet rijdt tijdens een sessie, dan kun je ook nooit tot een goed eindproduct komen.

NelvR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 14:01

Van Wijk zadels heb ik goede ervaringen mee +:)+

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 14:34

Hier ook slechte ervaring met van Rijs en Kool.

De laatste wilde mijn vorige merrie niet eens bekijken, want die zou binnen een jaar toch afgemaakt moeten worden (uiteindelijk is ze 10 jaar ouder geworden).

Van Rijs had een zadel aangepast voor onze comtois, deze zou goed liggen. Paard werd steeds lastiger met zadelen en rijden. Na aanschaf van een nieuw zadel hebben we het oude zadel uit elkaar gehaald. Bleek de boom gebroken te zijn.

Muisssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 15:08

Hier ook goede ervaringen met Kitty van Kifrahorse! Zeker een aanrader ook al zit ze wat verder weg.

Hans Zuidweg van Bestfit zou ik ver bij uit de buurt blijven. Vreselijk onbeschofte vent en een paard met een zeer pijnlijke rug door slecht zadel. 4 onafhankelijke zadelmakers keurde het zadel af maar volgens meneer lag het aan mij :?

November108

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-21 18:55

Bedankt voor jullie ervaringen :D

Ik heb alles bekeken en op basis van gevoel en beschikbare merken (ik wil graag keuze hebben) heb ik contact opgenomen met Kifrahorse. Over 2,5 week komt ze :D

Hoodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 21:42

Padoertje schreef:
__Toverbal schreef:

Als je geen testrit maakt, dan kun je de zadelmaker daar niet op afstraffen vind ik. Zadelpassen is een combinatie van ruiter en fitter en vooral goede communicatie tussen die twee. Als je niet rijdt tijdens een sessie, dan kun je ook nooit tot een goed eindproduct komen.

Je begrijpt mij verkeerd, na het nog een keer opvullen was volgens degene van van Rijs nog een rit niet nodig, 'het lag wel prima', ik vroeg nog; moet ik er niet nog een keer op om voor de zekerheid te kijken? Hij zei nee. Vervolgens 'over 9-12 maanden een afspraak maken'.
Dat vind ik iets totaal anders dan hoe jij het hebt geïnterpreteerd.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 22:05

Saaams schreef:
AnnemiekvM schreef:

Die ken ik enkel als iemand die veel te krap aanmeet of teveel opvult om iets passend te maken.
Dus bij wegblijven.

Dat is ook mijn ervaring, hij heeft zo strak opgevuld dat de boom brak bij het eerste gebruik.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 13:11

__Toverbal schreef:
Je begrijpt mij verkeerd, na het nog een keer opvullen was volgens degene van van Rijs nog een rit niet nodig, 'het lag wel prima', ik vroeg nog; moet ik er niet nog een keer op om voor de zekerheid te kijken? Hij zei nee. Vervolgens 'over 9-12 maanden een afspraak maken'.
Dat vind ik iets totaal anders dan hoe jij het hebt geïnterpreteerd.

Excuus, dat heb ik dan niet helemaal uit je eerdere bericht gehaald. Dat is inderdaad niet heel netjes dan.