Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
FleurSandro schreef:Ik ben ook heel erg aan het twijfelen of ik mijn toekomstige paard ga verzekeren. Vorige paard heeft best wat gehad zoals hoef kneuzing, peesblessure, problemen met z'n oog een periode etc. Zijn dat soort dingen dan ook verzekerd?
tengeltje11 schreef:Hier nog nooit een verzekering.
Uiteindelijk komen de verzekeringen rijk door klanten, dus het gros van de mensen wint er niets bij, dat is gewoon een feit.
_Lorette_ schreef:Wij doen het niet. Alleen al om de reden dat als ik vind dat het paard een bepaalde behandeling nodig heeft of juist niet (dat ik bijvoorbeeld tot euthanaseren wil overgaan), dat ik absoluut geen toestemming wil afwachten of moet 'doordokteren' met ellende. Natuurlijk kan je zelf actie ondernemen en niet volgens het protocol van de verzekering werken, maar dan krijg je ook niets vergoed of uitgekeerd. Daarom houden wij alles in eigen handen, de kosten en de beslissingen.
Mando schreef:Ik heb hem wel al jaren in de verzekering
Krijg niet alles vergoed maar iedere euro die je terug krijg is er 1 denk ik maar.
Zijn idd dingen uitgesloten maar veel wordt wel vergoed gelukkig
Ik heb het ook met het idee als hij bv koliek krijg dat zijn geen kleine bedragen.
Dennenboom schreef:Ik heb mijn beide paarden en ongeboren veulen wel verzekerd. De reden is dat ik 1 merrie vorig jaar drachtig heb gekocht en een veulentje krijgt (rond 5 april), altijd een risico is. Zij staat voor een redelijk bedrag verzekerd. Als het veulen geboren is dan wil ik haar verzekerde waarde naar beneden doen. Vind het wel erg duur![]()
Ze zijn verzekerd tegen diefstal, brand, blikseminslag, dood, afkeuring en levensreddende operaties.
MyWishMax schreef:Ik snap absoluut niet waarom je zonder verzekering sneller zou kunnen handelen? Ik heb nooit hoeven wachten op verzekering. Kliniek bellen, afspraak, daarna verzekering bellen dat ik dan en dan ga en enige wat ik daarna moet doen is factuur opsturen en verslag van de da. Ook juist advies gehad van de verzekeringsartsen over behandelingen of 2nd opinions als ik daarom vroeg. En dat was zelfs advies voor kliniek 2 omdat die meer onderzoeksmogelijkheden had ook al was dat duurder ipv kliniek 1.
Of bij spoed dingen op stal was het ook daarna factuur door sturen.
superpony schreef:Ik denk echt dat de meeste mensen minder kosten hebben dan verzekering betaald te hebben in totaal.