Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
troi schreef:Danielstone schreef:Met ons gezin krijgen we één dezer dagen onze eerste eigen pony.Nu ben ik aan het kijken voor een paardenverzekering, zie echter online door de bomen het bos niet meer. Ben op zoek naar een verzekering, waarbij de grootste kosten bij zowel overlijden als wanneer er om onverklaarbare reden een blessure optreed gedekt zijn (inclusief medicatie) dat de maandpremie dan hoger is so be it. Heeft iemand een goed advies/adres voor ons? Pony heeft een waarde van tussen de 3500-4000 euro en is 4 jaar oud. Stokmaat 1,52
Even een algemene waarschuwing!
Verzekeringen zijn bij paarden gemiddeld nogal eigenaardig. Zo wordt je pony uit de verzekering gezet als die te oud is, zonder vergoeding of wat dan ook. En bij verzekerde problemen heb je toestemming van de verzekering nodig voor je een medische actie laat uitvoeren (dat kunnen ze dus ook weigeren als ze het niet eens zijn met jou of met je dierenarts..). En de verzekering kan besluiten dat als de medische ingreep duurder is dan de waarde van je pony (en dat bekijken ze per 12 maanden opgeteld!) dat ze het niet betalen. Dan wordt je pony soort van total-loss beschouwt, jij krijgt de 'dagwaarde' en dan nemen ze hem in, dan gaat hij naar de slacht. Dat innemen mag je weigeren maar dan ben je je verzekering nog steeds kwijt en mag je ook nooit meer met het dier op wedstrijd etc.
Dit niet hebben van recht op eigen beslissingen bij je eigen dier maakte mij nogal misselijk en was voor mij reden om niks met verzekeringen te maken te willen hebben..
mellamoshan schreef:Mocht je toch willen, 1tip. Doe jezelf een lol en verzeker nooit bij excellent horse insurrance of nu heten ze hippo horse inscurance.
Google de reviews en kijk wat het waarderingscijfers is.