Verzekering van pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mellamoshan

Re: Verzekering van pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:56

En vergeet de ellenlange discussies niet. Echt, als je drama wil... :=

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:58

troi schreef:
Danielstone schreef:
Met ons gezin krijgen we één dezer dagen onze eerste eigen pony. :) Nu ben ik aan het kijken voor een paardenverzekering, zie echter online door de bomen het bos niet meer. Ben op zoek naar een verzekering, waarbij de grootste kosten bij zowel overlijden als wanneer er om onverklaarbare reden een blessure optreed gedekt zijn (inclusief medicatie) dat de maandpremie dan hoger is so be it. Heeft iemand een goed advies/adres voor ons? Pony heeft een waarde van tussen de 3500-4000 euro en is 4 jaar oud. Stokmaat 1,52

Even een algemene waarschuwing!
Verzekeringen zijn bij paarden gemiddeld nogal eigenaardig. Zo wordt je pony uit de verzekering gezet als die te oud is, zonder vergoeding of wat dan ook. En bij verzekerde problemen heb je toestemming van de verzekering nodig voor je een medische actie laat uitvoeren (dat kunnen ze dus ook weigeren als ze het niet eens zijn met jou of met je dierenarts..). En de verzekering kan besluiten dat als de medische ingreep duurder is dan de waarde van je pony (en dat bekijken ze per 12 maanden opgeteld!) dat ze het niet betalen. Dan wordt je pony soort van total-loss beschouwt, jij krijgt de 'dagwaarde' en dan nemen ze hem in, dan gaat hij naar de slacht. Dat innemen mag je weigeren maar dan ben je je verzekering nog steeds kwijt en mag je ook nooit meer met het dier op wedstrijd etc.

Dit niet hebben van recht op eigen beslissingen bij je eigen dier maakte mij nogal misselijk en was voor mij reden om niks met verzekeringen te maken te willen hebben..

Mee eens!
Dan is het min of meer jouw dier van de verzekering.
Amehoela

_Wen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 18:23

mellamoshan schreef:
Mocht je toch willen, 1tip. Doe jezelf een lol en verzeker nooit bij excellent horse insurrance of nu heten ze hippo horse inscurance.
Google de reviews en kijk wat het waarderingscijfers is.

Ik heb mijn paard verzekerd bij Xcellent (nu weer Hippo inderdaad) en ben wel een tevreden klant. (Ik heb geen aandelelen en ik werk er ook niet oid.)
Afgelopen bijna 6 jaar gelukkig maar twee keer grotere kosten gehad en met een schademelding per mail, doorsturen van rapportjes van de DA en de facturen was het afgehandeld. Op de kliniek echt niet voor elke volgende stap (echo, scopie, biopten nemen) die de DA aanraadde overlegd met verzekering. Binnen paar dagen na indienen facturen had ik de brief binnen met overzicht van wat er uitgekeerd wordt. Ik weet dat ik 150 euro eigen bijdrage per jaar heb en 12% eigen risico en dat ik ook precies wat er van het bedrag is ingehouden.

Ik heb ook de negatieve reviews gelezen en er zijn vast ook terecht ontevreden klanten. Maar ik lees dan ook mensen die klagen, omdat ze het concept gewoon niet snappen en dus voor verrassingen komen te staan, die geen verrassingen waren geweest als ze zich hadden ingelezen.

Persoonlijk adviseer ik een (klein) potje EN verzekeren.. Dan is wat eigen risico geen probleem, maar een koliekoperatie van duizenden euro's ook niet.