Adresjes voor weekeindjes weg met paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 18:47

Eline_S_S schreef:
Misschien kan ik mijn vraag ook hier stellen :)
Ik zoek een (vakantie)adresje waar de paarden 24/7 buiten kunnen blijven. Ik heb al een aantal die hier worden genoemd gebeld, maar ‘s nachts buiten is dan helaas geen optie.
Een van mijn paarden heeft ZE en zou op stal alles kapot schuren...

Bij de catharel mogen ze buiten blijven en ik heb ook een b&b bij de loonse en drunense duinen gehad met paddock. En human horse power idd.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 19:07

Eline_S_S schreef:
Ik zoek een (vakantie)adresje waar de paarden 24/7 buiten kunnen blijven. Ik heb al een aantal die hier worden genoemd gebeld, maar ‘s nachts buiten is dan helaas geen optie.

Kan bij camping Boszicht, camping de Reeënwissel.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 19:22

Eline_S_S schreef:

Ik zou er dan niet voor kiezen om in de zomer te gaan, maar voor het seizoen of na het seizoen van de vliegen/muggen en dazen.

http://www.zandkant.nl/ aan de Loonse en Drunense duinen is een leuke camping, er is ook een kampeerbungalow. Mijn paard mocht dag en nacht buiten in een paddock, maar die was niet rustig., zelfs niet toen ze er een paar pony's van hunzelf naast gezet hadden, dus zij is daarna wel 's nachts op stal gestaan, maar het kan dus wel.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:10

Eline_S_S schreef:

Cantharel in Apeldoorn mogen ze 24/4 buiten. :)

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:19

Gimmick11

Re: Adresjes voor weekeindjes weg met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:27

De Cantharel :D
Heerlijk daar, super geregeld voor de paarden, ruime stal, eigen weitjes.
Je rijdt zo het bos in. Je kunt zelf routes uitstippelen op een polsbandje die je gratis kunt pakken, of al voorgedrukte polsbandjes pakken. Je kunt er echt niet verdwalen, want de knooppunten zijn heel goed aangegeven.

En na het rijden even gezellig de blokhut in, ‘s avonds lekker eten, nog even de wellness in....

Ik kan niet wachten tot deze lockdown voorbij is, want dan ben ik de eerste die gaat boeken :))

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 21:03

Eline_S_S schreef:

Kan bij Peelhoven ook, geen probleem!

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-21 21:06

Gimmick11 schreef:
Ik kan niet wachten tot deze lockdown voorbij is, want dan ben ik de eerste die gaat boeken :))

Dan krijg je 's avonds een drankje aan de bar van me :D Want deze staat inmiddels bovenaan 't verlanglijstje. Mooi dichtbij voor ons ook, voor een eerste ervaring!

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 21:47

Bedankt iedereen! Zal ze allemaal eens bekijken :)

Jet schreef:
Eline_S_S schreef:

Ik zou er dan niet voor kiezen om in de zomer te gaan, maar voor het seizoen of na het seizoen van de vliegen/muggen en dazen.

http://www.zandkant.nl/ aan de Loonse en Drunense duinen is een leuke camping, er is ook een kampeerbungalow. Mijn paard mocht dag en nacht buiten in een paddock, maar die was niet rustig., zelfs niet toen ze er een paar pony's van hunzelf naast gezet hadden, dus zij is daarna wel 's nachts op stal gestaan, maar het kan dus wel.

Ze staat zelf ook gestald in een bosrijk gebied en heeft gelukkig een erg lichte vorm van ZE. Dat zal dus niet zoveel uitmaken :j

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:11

Ja deze kan ik ook erg aanraden. wat een vakmensen en alles is mogelijk. daar een topvakantie gehad zonder me zorgen te hoeven maken over de paarden.
vanuit de buitenbak rij je zo de ruiterroutes op waar je uren kan rijden maar je kan ook via ruiterroute in 10min. naar het strand stappen.

assebassie schreef:
https://paardenbed.nl/stal-t-troenkhof-koudekerke

Koudekerke, Zeeland, vlak bij 't strand

tjakka123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 10:22

Eline_S_S schreef:

Paardenhotel putten kunnen ze gewoon buiten blijven in de paddock :)

veerxsjimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 10:50

de Witte Wieven in Nunspeet is erg leuk. Paarden staan buiten in de paddock met onbeperkt hooi (is ook mogelijk ze snachts op stal te hebben) je hoeft niet de weg over en zit zo in het bos.
Echter niet heel luxe maar daar is de prijs ook naar!

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-21 11:34

Oh luxe hebben we niet nodig. Onze paarden zijn 24/7 paddock gewend, en wij willen gewoon lekker rijden, wandelen, bijbeppen en 's avonds een wijntje en een bakje nootjes naar binnen werken.

Geweldige tips allemaal mensen, dank jullie wel!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:53

Witte wieven hebben wij ooit 1 keer gekeken, maar wij vonden het een armoedige bedoening :o donkere stallen, kleine paddockjes, alles ziet er heel verouderd en slecht verzorgd uit.

Reeenwissel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 16:45

SusanH schreef:
Niet over de weg om het bos in te gaan? Camping Samoza met manege Samoza. Verhuren ook (sta) caravans/huisjes. Je moet alleen een klein stukje over de camping.

En camping de Reeenwissel in Hoogersmilde, ook verhuur van huisjes/sta caravans of luxe boomhut. En zo vanaf de camping het bos in, geen weg om over te steken.

Voordeel van beiden: goede bak, dus je kan eerst even rijden/longeren voor je naar buiten gaat :j

Wat leuk dat je ons noemt! Hoe is het inmiddels met Hocus Spokus?
Naast bovengenoemde hebben we vanaf dit jaar ook paardenlodges, waarbij je paddock aan je veranda grenst. De suikerklontjes kunnen zo van je koffieschotel worden gejat.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 16:58

https://ex-equo.nl/ruitervakantie/ Is in Emst.

Overnachten in een yurt op de Veluwe, paard kan op stal of in de paddock. Veel mogelijk in overleg. Prachtige omgeving, bos, heide en fijne paden. Ook een bak aanwezig. Wel even 300 meter over een rustig fietspad, maar vanaf dan zit je in de natuur.
Afbeelding

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:16

De morgenster in Doldersum is een echte aanrader.
Een B&B met paddocks, waar je paard dag en nacht buiten kan staan.
Tevens zijn er stallen beschikbaar tegen meerprijs.

Simpel en eenvoud zijn sleutelwoorden voor de accommodatie, alles wordt keurig verzorgd.

Echt een prachtige omgeving, met ontzettend veel km ruiterroutes.
Afbeelding

Tevens is het mogelijk om les daar op locatie te krijgen, eigenaresse is level 2 Centered riding instructrice.

Geeft heel veel workshops en trainingsmidweken.
Heeft onder andere mogelijkheden om training te krijgen op de joker, balanscoach, Anky freerider, 2 rijsimulatoren (draf en galop), Franklin Balls.
Lange teugelen, longeren en lange lijnen.

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:30

Reeenwissel schreef:
SusanH schreef:
Niet over de weg om het bos in te gaan? Camping Samoza met manege Samoza. Verhuren ook (sta) caravans/huisjes. Je moet alleen een klein stukje over de camping.

En camping de Reeenwissel in Hoogersmilde, ook verhuur van huisjes/sta caravans of luxe boomhut. En zo vanaf de camping het bos in, geen weg om over te steken.

Voordeel van beiden: goede bak, dus je kan eerst even rijden/longeren voor je naar buiten gaat :j

Wat leuk dat je ons noemt! Hoe is het inmiddels met Hocus Spokus?
Naast bovengenoemde hebben we vanaf dit jaar ook paardenlodges, waarbij je paddock aan je veranda grenst. De suikerklontjes kunnen zo van je koffieschotel worden gejat.

Met Hocus gaat het heel goed :j leuk dat jullie ons nog kunnen herinneren. Komen vast jullie kant nog eens op!

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:55

Vdb stables in someren heeft ook B&B en je rijdt zo het bos in

Verder vond ik dop heets del ook een fijne locatie.. kan zijn dat de naam iets veranderd is

Boszicht heb ik ook fijne ervaringen mee al weet ik even niet meer zeker of je daar over de weg moest

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:01

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:05

Jet schreef:
Dop Heets Del is verkocht en niet meer beschikbaar als B&B, groepsaccommodatie etc. https://www.paardenaccommodatiedop.nl/ . Best jammer, het was een fijne locatie.

Ow heel jammer! Vond ik een van de fijnste locaties waar ik geweest ben

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:00

Eatshay schreef:
Gimmick11 schreef:

Dan krijg je 's avonds een drankje aan de bar van me :D Want deze staat inmiddels bovenaan 't verlanglijstje. Mooi dichtbij voor ons ook, voor een eerste ervaring!

Hou ik je aan :D

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:24

mariska717

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:31

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 14:12

Wij zijn naar Caitwickerzand geweest. Matrassen zijn heel hard, maar verder prima te doen en paarden staan daar 24/7 buiten.