Welke pensionstal in Nederland past in dit plaatje?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MaraVeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-20 10:53

Daihyo schreef:
Toch apart eigenlijk, want zo gek zijn de eisen niet. Alleen in combinatie met je budget is het wel wat lastig.
Ik kan het ook serieus niet bedenken. De stallen die ik ken met jouw eisen zijn duurder, of ze vallen binnen je budget maar voldoen niet aan al je eisen. Of ze zitten vol inderdaad.

Budget zit wel rek in hoor, voor de perfecte stal. Maar €500 euro is bijvoorbeeld echt niet haalbaar.

Het is inderdaad vaak net niet passend. De paarden komen dan bijvoorbeeld niet buiten of staan in de blubber. Dat is voor ons geen optie.

En de stallen die passen staan inderdaad vol tot nu toe

MaraVeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-20 10:55

Gini schreef:
Ik denk dat die laatste eis inderdaad de moeilijkste is, want goede stallen die het allemaal netjes voor elkaar hebben staan gewoon niet weken-/maandenlang met een lege box.
Hoe rekbaar is dus die laatste eis? Is het echt nu als in 'ik wil mijn paard dit weekend verhuizen'. Of is het ook nog oké als er over een maand een stal vrij komt, of in het voorjaar?

Uiterlijk per 1 februari :)

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 10:55

appel_6 schreef:
Dan denk ik dat mijn stal perfect in het plaatje past. Kleine pensionstal met 22 mensen. Ben vaak alleen of hooguit een keer met zn 3-en
Je moet een inieminie stukje de weg over, gok dat dat zo'n 60 meter hooguit 100 meter is en je zit in het bos :')
Het zit alleen wel in de buurt van tilburg/breda, en vooralsnog vertrekt er niemand op dit moment, alleen ik als mn de mijn naar huis gaat in mei ish

Ben wel heel benieuwd waar jij precies zit, zou als ik t goed lees bij mij in de buurt zijn. Klinkt als een top plek :)

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 11:15

Stal Visch in t harde voldoet op uitzondering van de cirkel. Verder hebben ze daar alles

sjouk_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 11:25

Het dutch equestrian estate in schaijk misschien?

Dat was voorheen stal swanenberg, maar is overgenomen en de nieuwe mensen zitten er nu sinds dit voorjaar in.

Al jou gewenste faciliteiten hebben ze, zitten aan de maashorst, daar kan je uren in het bos rijden. Ik weet alleen hoe het voerbeleid is en hoe lang ze buiten staan, maar buiten/binnen zetten is inbegrepen.

Stal huur is alleen net duurder dan jij in gedachten hebt, 375 per paard.

En ze hebben plek, 10 stallen nog vrij volgens de website.

https://dutchequestrianestate.nl/

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 12:08

Popstra schreef:
Die zijn er wel maar dan moet je wel meer willen betalen per maand

Aan welk budget zou TS dan eerder moeten denken en welke stallen zouden dan wel in aanmerking komen?

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 12:31

Je zou hippisch centrum de Vleet eens kunnen bekijken/contacten. Voldoen aan je eisen alleen wel duurder en paarden staan swinters meestal een dagdeel buiten ipv de hele dag. Zomers wel hele dag op de wei. Voor 'nood' is vaak wel wat te regelen qua boxen. Verder twee binnenbanen 30x60 en 30x40 met eb en vloed bodem, een buitenbaan 20x60 en een overdekte longeerkraal beide net agterbergbodem, stap molen en een paardenkliniek/dierenarts in hetzelfde pand. Ruime paddocks, voeren veel ruwvoer en keus uit hooi of kuil en staan op een dikke laag stro of zaagsel naar keuze. Bos is binnen 5 minuten stappen,alleen geen ruiterpaden. En in de basis volpension. Volgens mij hebben ze ook een website voor meer info!

0000

Re: Welke pensionstal in Nederland past in dit plaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 12:45

Stal de Toren in Uden voldoet denk ik aardig, zit iets boven budget wel. Maar zeer goed verzorgd.

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 13:07

Horperhoeve in Schoonoord, Drenthe?

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 13:46

Stal Smits in steensel voldoet aan je eisen behalve aan je budget eis...
Verder echt een top stal waar ze erg met je mee denken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 13:51

2 of 3 lege boxen is denk ik bij veel stallen een uitdaging. Of er moet net iemand weggegaan met meerdere paarden.
Misschien kun je kijken naar waar nieuwe pensionstallen komen? Waar nog veel lege boxen zijn?

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 13:55

Manege Zwanenburg in de Glind
Weet alleen niet of ze op dit moment plek hebben.
Alleen geen longeercirkel, wel meerdere buitenbakken die je daarvoor mag gebruiken.

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 14:33

JustLizz schreef:
appel_6 schreef:
Dan denk ik dat mijn stal perfect in het plaatje past. Kleine pensionstal met 22 mensen. Ben vaak alleen of hooguit een keer met zn 3-en
Je moet een inieminie stukje de weg over, gok dat dat zo'n 60 meter hooguit 100 meter is en je zit in het bos :')
Het zit alleen wel in de buurt van tilburg/breda, en vooralsnog vertrekt er niemand op dit moment, alleen ik als mn de mijn naar huis gaat in mei ish

Ben wel heel benieuwd waar jij precies zit, zou als ik t goed lees bij mij in de buurt zijn. Klinkt als een top plek :)

Ik ook :j

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 14:47

Stal Kommers in Halsteren?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 14:52

jansje73 schreef:
TS, is een binnenbak verplicht? Ik ga weer terug VW Horses in Achtmaal. Daar hebben ze nog geen binnenbak, wel een aanvraag voor gedaan. Verder voldoet het wel aan uw eisen en daar is nog plaats.

Goede uitrijmogelijkheden vindt ik daar eigenlijk nogal tegen vallen hoor. Maar dat ligt ook een beetje aan wat je precies zoekt maar gezien TS zegt "aan het bos" dat is daar niet echt van toepassing.
En ik vraag me af wat op loopafstand is(de binnenbak). Is dat binnen 2 km of hoe moet ik dat zien?

Verder kan ik je niet helpen. Blijft zoeken naar een spelt in een hooi berg voor die prijs.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 18-12-20 14:57, in het totaal 2 keer bewerkt

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 14:55

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:02

appel_6 schreef:

Ben ik heel nieuwsgierig op welke stal je staat. Ben in die regio nog nooit zo’n stal tegen gekomen met de faciliteiten en voldoende ruwvoer

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:36

Ik vind het vooral bijzonder dat het in heel Nederland mag zijn.Je gaat je paard toch niet op zeg maar 200 km afstand zetten.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:55

Kan verschillende redenen hebben toch? Toen ik ging scheiden ging ik ook eerst kijken waar ik mijn paard ging stallen en daarna pas waar ik ging wonen.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 16:08

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 16:27

Afgezien van de longeercirkel en het feit dat de binnenbak 30*30 is (maar er is een 20*60 binnenrijbaan in aanbouw, al gaat dat niet zo snel): Stal Quinto in Sint Oedenrode.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 18-12-20 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 16:30

vaaleriee schreef:
appel_6 schreef:

Ben ik heel nieuwsgierig op welke stal je staat. Ben in die regio nog nooit zo’n stal tegen gekomen met de faciliteiten en voldoende ruwvoer

Stal t beekdal in Chaam misschien?

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:17

appel_6 schreef:

Zou je willen vertellen welke stal dit is? Ik sta momenteel prima waar ik sta, maar ik ga over een jaar die regio in verhuizen en wellicht paard mee.

Mbt TS,
Mijn stal zou er niet aan voldoen. Geen longeercirkel en de bodem van de binnenbak is niet altijd even egaal. Ik rijd toch grotendeels buiten dus mij maakt het niet uit.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:25

Ik sta op zo'n stal, we hebben alleen geen bak. Ter compensatie is onze binnenrijbaan wel twee buitenrijbanen in vergelijking met veel stallen :P
Ondanks grote stal is het maar zelden druk, vind ik dan.

Of wij plek hebben weet ik eigenlijk niet, dacht van wel.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:27