Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mar_jolijn schreef:Klinisch altijd, röntgen voor mij persoonlijk niet. Als je mij op de foto zet mankeert me ook van alles (incl stukje afgebrokkelde nekwervel), maar ik functioneer prima, anderzijds heeft een goede vriendin rontgenologisch 'niets' maar is zij arbeidsongeschikt... voor mij speelt dat mee
Franklin Lashley raaphorst vind ik zelf erg prettig
Babootje schreef:Mar_jolijn schreef:Klinisch altijd, röntgen voor mij persoonlijk niet. Als je mij op de foto zet mankeert me ook van alles (incl stukje afgebrokkelde nekwervel), maar ik functioneer prima, anderzijds heeft een goede vriendin rontgenologisch 'niets' maar is zij arbeidsongeschikt... voor mij speelt dat mee
Franklin Lashley raaphorst vind ik zelf erg prettig
Toch wel jammer dat je een rijpaard koopt en je kunt er een half jaar later niet meer op rijden door een probleem dat je op foto van te voren had kunnen weten.
Mar_jolijn schreef:Babootje schreef:Toch wel jammer dat je een rijpaard koopt en je kunt er een half jaar later niet meer op rijden door een probleem dat je op foto van te voren had kunnen weten.
Ik snap wat je zegt en je hebt ook absoluut een punt! Ik geef alleen mijn eigen voorkeur aan. En dat komt van iemand die een jaar bezig is via scan, echo, foto en scintigrafie (allemaal beeldvorming) achter de mysterieuze blessure van haar paard te komen.. klinisch is hij slecht, röntgenologisch is hij perfect.
Voor mij persoonlijk (dit vraagt TS): Klinisch altijd keuren, zit er ergens een zwakke plek komt dat bijna altijd naar voren, soms rontgenologisch niet te zien. Foto's komt soms iets uit wat geen hinder geeft of pas na pak em beet 15 jaar. Soms komt er iets uit waardoor je blij bent dat je het weet en het paard daarop kan laten staan. Dat is een afweging die iedereen zelf moet maken.
Ik heb een keer tussen de karkassen mogen bladeren in een paardenslagerij (klinkt luguber, I know) en de slachter zei: 1 van deze 6 paarden is afgemaakt op kissingspines Foto's. Ik kon hem niet aanwijzen, sterker nog, degene die de wervelschade had was afgemaakt vanwege peesblessure.. en ik beweer niet dat dat altijd zo is, ik geef alleen mijn persoonlijke ervaringen aan
karpouzi schreef:Ach... een fragment in de sprong dat ook al voor een beetje irritatie gezorgd had. Het was al een beetje dik. Klinisch was die verder super en leek er ook (nog) geen last van te hebben. De rest van de gewrichten waren ook goed. Dat maakte het ook zo moeilijk. Ik had haar waarschijnlijk zelfs alsnog gekocht maar er was ook helemaal niets te doen aan de prijs en toen heb ik toch maar afgezien.
Echt heel jammerIs echt een heel lieve pony. Ach ja, ze vindt vast een heel mooi thuis bij iemand die het risico wat makkelijker aan kan gaan.
karpouzi schreef:Suzanne F. schreef:Kwam dit eruit tijdens de keuring?
Ja.
dravergekkie schreef:EllyC schreef:Raaphorst vond ik vreselijk tegenvallen, voelde me net aan de lopende band staan. Terwijl ze met mijn paard bezig waren, werden er tussendoor nog even zo'n 5 andere paarden behandeld. Is ook zeker niet de goedkoopste.
Bodegraven is nog wel een stukje van Leiden vandaan. Ook grote stal waar ik vond dat persoonlijke aandacht ontbrak.
Beide klinieken wel zeker kundig.
Ik zou de Raaphorst ook niet aanbevelen werd daar totaal niet serieus genomen met mijn Shetlander.. ze hadden het te druk met dure sportpaarden..