Volpensionstalling Veluwe

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 19:15

In het stalling in Arnhem topic vind je misschien ook nog wat stallen. Wordt vrij veel bijgehouden aan plek en voldoen aan wensen of niet. :j Laatste tijd wat meer Paddock paradise, maar ook volpension word er besproken.

Muze

Re: Volpensionstalling Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 19:33

En in dat topic zie je ook dat het dramatisch gesteld is met stalling in de omgeving, helaas.
Veel mensen ( waaronder ik) gaan de regio daarom uit.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 19:42

Ik heb mijn paarden in voorthuizen staan en woon zelf in apeldoorn. Toplek..direct in het bos, top stal management en goede bak. In deze buurt kun je eindeloos buiten rijden. Misschien iets om te overwegen. Ik rij er 25 minuten over. Kon totaal niets vinden dichterbij huis.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 20:15

Timmie06 mag ik vragen welke stal dat is?

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 20:20

Jazeker prinsenland. Hebben geen fb of website

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 20:30

Wij gaan de gezonde paarden nu verhuizen naar een stal in de buurt van Deventer, zelf wonen we in Eerbeek, dus 38 minuten reistijd... Maar de stallen dichterbij voldeden niet.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 20:34

Hoor je toch vaak he in deze regio...prachtige natuur maar weinig echt goede stallen?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 20:43

Ja... Het is dat wij het geld niet hebben, maar anders had ik echt wel een carrièreswitch overwogen.. :=

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 20:51

Nou idd..dat heb ik ook wel eens bedacht... :)* wat een kansen!!

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 23:22

upendo schreef:
Wij gaan de gezonde paarden nu verhuizen naar een stal in de buurt van Deventer, zelf wonen we in Eerbeek, dus 38 minuten reistijd... Maar de stallen dichterbij voldeden niet.

Wij gaan in December naar Eerbeek verhuizen, paard staat nu in Emst boven Apeldoorn. Dus ik denk dat die dan daar blijft staan :+ had gehoopt hem dichter bij huis te kunnen hebben, maar dan toch maar half uurtje de auto in :=

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 00:05

Veriye schreef:
upendo schreef:

Wij gaan in December naar Eerbeek verhuizen, paard staat nu in Emst boven Apeldoorn. Dus ik denk dat die dan daar blijft staan :+ had gehoopt hem dichter bij huis te kunnen hebben, maar dan toch maar half uurtje de auto in :=

Als je daar de mogelijkheid voor hebt, zeker doen. Mocht je meer informatie willen over alle stallen in de omgeving kan je me PB'en... Maar het is eigenlijk altijd een tweedeling: óf de faciliteiten zijn top óf het stalmanagement is top. Allebei...? :n

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 00:33

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-20 08:59

Zamora schreef:
True Blue stables in Hattemerbroek? Of is dat te ver uit de richting?
Is paddock paradise aan het bos. Ze hebben plek dacht ik.

Dat zou nog wel kunnen. Maar ik kan verder niets over de stal vinden?
Over het algemeen is het bij een pp zo dat ze juist niet tot zeer weinig op gras lopen?
En ik zoek juist veel op gras. Ook wil ik individuele stalling. Hebben ze dat daar ook?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 10:15

Nikass schreef:
Zamora schreef:
True Blue stables in Hattemerbroek? Of is dat te ver uit de richting?
Is paddock paradise aan het bos. Ze hebben plek dacht ik.

Dat zou nog wel kunnen. Maar ik kan verder niets over de stal vinden?
Over het algemeen is het bij een pp zo dat ze juist niet tot zeer weinig op gras lopen?
En ik zoek juist veel op gras. Ook wil ik individuele stalling. Hebben ze dat daar ook?

Ze hebben een Facebook pagina maar geen website. Ze lopen idd weinig op gras en meer op de track. Er zijn stallen aanwezig maar alle paarden blijven in principe op de track en gaan niet snachts naar binnen. Verder is het een ontzettend mooie plek met goede uitrij mogelijkheden, binnenbakje en buitenbak

Mijn pony moet 24/7 op gras wat erg moeilijk te vinden is daar in de buurt dus ben weer weg gegaan bij de regio Veluwe helaas

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-20 10:29

Amber_anne schreef:
Ze hebben een Facebook pagina maar geen website. Ze lopen idd weinig op gras en meer op de track. Er zijn stallen aanwezig maar alle paarden blijven in principe op de track en gaan niet snachts naar binnen. Verder is het een ontzettend mooie plek met goede uitrij mogelijkheden, binnenbakje en buitenbak

Mijn pony moet 24/7 op gras wat erg moeilijk te vinden is daar in de buurt dus ben weer weg gegaan bij de regio Veluwe helaas

Ik vind dat op zich wel een mooi systeem hoor, maar dat past niet bij mijn paard (en) en bij mijn wensen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 10:37

Nikass schreef:
Amber_anne schreef:

Ik vind dat op zich wel een mooi systeem hoor, maar dat past niet bij mijn paard (en) en bij mijn wensen.

Ik heb daar tijdelijk gestaan en hoewel ik het een ontzettend mooie stal vind paste het ook niet bij mijn pony helaas. Het is een moeilijke regio om iets te vinden, ik ben benieuwd waar je uitkomt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-20 15:34

Lees ik nou in dit topic dat in omgeving richting Vaassen, Eerbeek, Apeldoorn, Wenum Wiesel ook niet veel te vinden is? Dat zou je toch best verwachten..?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 15:40

Timmie06 schreef:
Hoor je toch vaak he in deze regio...prachtige natuur maar weinig echt goede stallen?

Toevallig lees ik ff mee maar is niet alleen jullie regio
Regio Breda is echt in en in triest
Regio Rotterdam naar Gorinchem is in en in triest

Ik denk dat je best af bent bij particulier of ergens op inleveren. Weidegang van 09:00-16:00 vind ik top klinken.
Nu denken wij mens natuurlijk heel veel,na wat paarden fijn vinden

Toen ik van ZH naar breda ging dacht ik ....eitje en ik heb de wens om omgeving Apeldoorn te wonen want daar is vast makkie voor je paard

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 16:09

Ik denk dat het ook veel af hangt van je lijstje aan eisen om iets passends te vinden. Want wij wilden echt niet comprimeren. En het perfecte vonden wij niet in onze omgeving. (Apeldoorn, Vaassen, Eerbeek..) Wat we hadden in Otterlo is recent zo achteruit gegaan dat we haar maar noodgedwongen verder naar Ede hebben verhuisd.

Ben het er heel erg mee eens dat zoeken verschrikkelijk is in deze tijd.. Wij staan nu op een kleinschalige stal van vrienden, uiteindelijk was dat onze redding.

Paard krijgt speciaal op haar afgestemd voer, oprecht onbeperkt hooi en gaat van 9 tot 9 naar buiten. Er is binnen en buiten te rijden en goede instructie.. En daarnaast is het vooral meer een vriendinnengroep die samen dingen doet en deelt dan een afstandelijk geheel.. We hebben dan enkel een kleinere weide te delen onder 12 paarden, maar voor de rest zijn wij nu helemaal gelukkig. Ze komt niks tekort en gaan er flink op vooruit omdat het een jong bedrijf is dat aan de lopende band verbetert.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 19:06

Nikass schreef:
Lees ik nou in dit topic dat in omgeving richting Vaassen, Eerbeek, Apeldoorn, Wenum Wiesel ook niet veel te vinden is? Dat zou je toch best verwachten..?

Klopt..echt heel lastig...ik heb echt heel veel bezocht en ook op verschillende stallen gestaan.
Ik zocht dus een plek aan het bos, eigen instructie en smid enz toegestaan. Lange dagen buiten, tenminste 3x per dag ruwvoer, goede bak enz. Maar dat is bij elkaar een hele lastige combi blijkbaar. Er wordt op ontzettend veel stallen weinig gevoerd, dat is voor mij toch echt een no go. En soms kom je daar pas achter als je er daadwerkelijk staat... genoeg ervaringen hier te lezen van mensen die uiteindelijk toch kiezen voor wat langere reistijd...

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 20:25

Ik woon in eerbeek en daar is weinig met uitrijmogelijkheden. Dan moet je echt richting kroondomeinen gaan in apeldoorn of weer laag soeren

Je kunt eens op
Paardenmarkt apeldoorn en omgeving wat plaatsen, misschien regio beekbergen. Er zijn genoeg prachtige stallen maar ook heel vaak particulier thuis en kleinschalig

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-20 23:20

Dank voor de tip, maar je bedoelt denk ik via Facebook?
Ik doe niets via Facebook want ik heb geen Facebook (en wil het ook niet :D )

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-20 21:06

Nikass schreef:
Hallo,
Ik kom hier even een verzoek plaatsen. Ik ben op zoek naar een stal hopelijk hebben mensen ideeën. Ik hoor het heel graag!!

Ik zoek het volgende:

> Het moet een kleinschalige stal zijn die in een bosrijke omgeving ligt, waar je lekker in het bos kunt rijden. De ruiterpaden moeten max een kwartier stappen van stal zijn.

> De paarden moeten het hele jaar door overdag naar buiten worden gezet. Liefst aan de hand buiten en binnen gebracht en liefst op gras staan! In kleine kuddes waarbij aandacht is voor de samenstelling.
Snachts op stal. Lekker goed op schoon stro en met goed en voldoende ruwvoer.

> Een plek waar je je paard kunt wassen of afspuiten en waar je je paard tussen twee touwen kunt vastzetten om lekker te poetsen.
En de mogelijkheid om een trailer te stallen en een extra kast.

Heeft iemand een idee of er zo'n stal te vinden is? De regio globaal genomen ergens tussen Amersfoort - Apeldoorn - Arnhem.

Bedankt voor jullie tips!

Ik geef mijn verzoek nog even een schopje; ik ben namelijk heel benieuwd wat voor stallen er in omgeving Ede liggen en of iemand weet of er iets is wat wellicht bij mijn eisen in de buurt komt?
Alvast bedankt voor tips!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:04

Stal Franke in Ede? Viel voor ons destijds vanwege de afstand af, maar komt wel overeen met wat je zoekt.

DexterM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:15

Timmie06 schreef:
Jazeker prinsenland. Hebben geen fb of website

Het Prinsenland heeft facebook. Goede buitenbak, aan het bos, binnenbak van Veluweruiters om de hoek, dagelijks mesten, winter in paddock met hooi, zomers in de wei, hoewel ze vd week ook nog op de wei stonden.