Lastminute paarden voor NK studentenruiters gezocht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elise_K

Berichten: 3803
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Re: Lastminute paarden voor NK studentenruiters gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 09:27

Het is zeker nogal een tegenslag zo op het laatste moment. Normaal is het al niet makkelijk om voldoende paarden te regelen, zo last minute helemaal.
Helaas voor mij ook te ver weg, anders hadden jullie mijn paard ook wel mogen lenen.

Trouwens wel echt een aanrader voor paardeneigenaren: het is zo leuk om te zien hoe je paard loopt onder verschillende ruiters! Heel leerzaam ook om naar te kijken; er wordt streng gelet op losrij tijden zodat de paarden niet te lang lopen en de ruiters gaan met veel respect met de paarden om.
Ik heb mijn paard al diverse keren voor verschillende studentenwedstrijden uitgeleend en eigenlijk altijd leuke reacties gehad.

Gini
Berichten: 17970
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 09:29

Ja, dat gedeelte snap ik. Dat het een ander soort wedstrijd is. Maar als het belangrijkste onderdeel van je wedstrijd 2 dagen voor de start van de wedstrijd ontbreekt en het begint te dringen omdat je meer 'nee' dan 'ja' te horen krijgt, dan is het toch niet onlogisch om je (ja, kleine, ik snap het) budget te herverdelen en een grotere som richting de paarden te laten gaan? Ik zeg toch ook overduidelijk 'binnen het realistische', dat ze niet 1000 euro per paard kunnen neertellen, zo ver ben ik ook. :+
Maar ok, laat ons hopen dat TS ondertussen al een oplossing heeft, want het is overmorgen al.

PSvanLot

Berichten: 10183
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Lastminute paarden voor NK studentenruiters gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 09:33

Mocht je twijfelen over het uitlenen van je paard, ik heb het verschillende keren gedaan bij een andere studentenvereniging. Van vierjarige tot afgerichte paarden op zzz niveau. Als ze braaf zijn, zijn ze zeer bruikbaar.

Ze krijgen er niets van een kwartiertje te lopen met een misschien net wat minder handige ruiter.

PSvanLot

Berichten: 10183
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 09:34

Gini schreef:
Ik zou de vergoeding goed hoog zetten (binnen wat voor jullie realistisch is) en deze vermelden in de oproep. Zal financieel even pijn doen, maar ik denk nog altijd minder pijn dan het hele gebeuren niet door kunnen laten gaan?


Dat vind ik echt heel raar, dat je betaald, en veel naar jou mening, zou krijgen voor het uitlenen van je paard aan een vereniging.

Gini
Berichten: 17970
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Lastminute paarden voor NK studentenruiters gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 09:42

Hoezo is dat raar? TS vermeldt toch al zelf dat een vergoeding voorzien kan worden?
Het gaat om een grote last-minute gunst die je vraagt (paard mét beschikbaar vervoer en dus ook de tijd van de persoon), ik vind het gek dat een geldelijke beloning dan gek gevonden wordt? :D Maar ok, misschien ben ik te weinig mee in wat normaal gevonden wordt bij studentenwedstrijden. Ik laat het hierbij, maar hoop wel dat TS genoeg paarden vindt zodat ze deze twee nachten toch beter kan slapen. :)

swartbeessie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Lastminute paarden voor NK studentenruiters gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 10:02

Bij vergoeding moest je bij onze EK wedstrijden meer denken aan tientjes. Maar goed dat is al weer x jaar geleden.

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 10:25

Meestal zit de vergoeding voor gebruik van de paarden in de vergoeding voor gebruik accommodatie (huur manege) in, eigenlijk wordt er altijd wel wat voor betaald. Maar wanneer je paarden van buitenaf/particulieren aan moet trekken komt de vergoeding wat duidelijker naar voren natuurlijk. Een paar tientjes per geleend paard is niet gek, ik geloof dat we vroeger omgerekend 7,50 per proef betaalden aan de manege. Voor een VNSK heb je -gelukkig- maar relatief beperkt paarden nodig vergeleken bij een SO.

Een goed argument om te gebruiken is trouwens dat mensen zich hebben moeten plaatsen om mee te mogen doen aan dit kampioenschap, dus je zit wel met de 'top' van de NL studentenruiters (itt de gewone wedstrijden, wat voor iedereen toegankelijk is met bijbehorende excessen :D ).

Ik heb een dagje serieus getwijfeld om mijn vierjarige aan te bieden, maar durf het toch echt niet aan met haar nog helaas. Ze is nog echt te groen (nog nooit op echt vreemd terrein gereden, en heb ook niet anders dan professionals erop gehad naast mezelf). Ik kan niet garanderen dat er geen ruiters vliegles gaan krijgen en de hogere klassen (La-M) waar de ruiters wat handiger zijn gaat ze de proeven nog niet van kunnen lopen (en zeker geen 3, na 1 proef is het gas op :7 ).

germie

Berichten: 26078
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 16:24

Maar wat is de bedoeling? Paard moet naar Grolloo (is toch nog 40km vanaf stal) en dan een parcours lopen met 1 of 2 ruiters en 2 proefjes? en mag dan weer mee naar huis? Ik heb hier een M2 paard staan en L springen startgerechtigd, loopt nu oefenparcoursen op B niveau. Maar het paspoort ligt niet bij mij in huis momenteel (ligt bij bijrijder), maar ik kan wel verzekeren dat ze gewoon is ingeent.
Ik zou ook alleen zondag maar kunnen en mijn paard komt niet in een vreemde stal te staan, ook niet voor een paar uur. Ik ben er dan zelf gewoon bij. Ze mag wel aan de hand rustig grazen tussen onderdelen door. Maar een hele dag zoet zijn met zoiets vind ik ook niet fijn.
Dus hoe gaat zoiets dan in z'n werk?

Edit, ik zie op fb dat het al rond is. Mooi.

swartbeessie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Lastminute paarden voor NK studentenruiters gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 16:40

A die zaken zijn met een goede planning wel op te lossen. Lief dat je meedenkt Germie!

Ts, top dat het gelukt is!

veerledec

Berichten: 6695
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Lastminute paarden voor NK studentenruiters gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 17:54

Ik zag ook de oproep, maar het noorden is nogal aan de andere kant voor mij :P. Anders had ik mijn net verkochte paard heus nog wel een keer mee willen laten lopen.

Is het geregeld? Wat fijn! Ik herken de stress ook nog wel. Wij hebben ook wel eens aardig wat betaald voor (spring)paarden te leen.

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 22:20

Wat fijn dat het rond is, veel plezier en succes dit weekend! :)

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 11:41

Ik ga zo paardlief vlechten en dan daarna die kant op. Ze heeft al 3x meegelopen op de wedstrijd van Parafrid, maar mag nu ook op de kampioenschappen shinen :D
Ik blijf het superleuk vinden om te zien hoe ze loopt bij onbekende ruiters en na jaren van studentenwedstrijden rijden, vind ik het leuk om nu zelf bij te dragen door mijn paard uit te lenen.

veerledec

Berichten: 6695
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Lastminute paarden voor NK studentenruiters gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 12:57

Leuk Aida!

PSvanLot

Berichten: 10183
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Lastminute paarden voor NK studentenruiters gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 14:09

Wat goed Aaidaa! Veel plezier en succes iedereen!

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Lastminute paarden voor NK studentenruiters gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 14:21

Aida ♥️
Leuk dat je het nu zo vanaf de andere kant kunt doen!

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: Lastminute paarden voor NK studentenruiters gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 20:11

Ze deed het weer zo braaf.
#trotseeigenaar :D

Afbeelding

Lizz

Berichten: 8897
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 22:35

aaidaa schreef:
Ze deed het weer zo braaf.
#trotseeigenaar :D

[ [url=m/p2dkxT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat leuk dat je je paard hiervoor uitleende en ziet er goed uit op die foto’s!

veerledec

Berichten: 6695
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Lastminute paarden voor NK studentenruiters gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 23:40

Geweldig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 09:31

aaidaa schreef:
Ze deed het weer zo braaf.
#trotseeigenaar :D

[ [url=m/p2dkxT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat cool dat jij dat doet en wat een heerlijk braaf paard moet je hebben dan.

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Lastminute paarden voor NK studentenruiters gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 10:05

Of gewoon goed opgevoed :)
En sommige studentenruiters zijn echt wel behoorlijk goed uiteraard, student zijn heeft gelukkig niks te maken met rijervaring :P

Dee_Es

Berichten: 3674
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Lastminute paarden voor NK studentenruiters gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 10:09

Super dat ze het zo goed deed!

En idd, veel studentenruiters kunnen een aardig potje sturen. Je moet toch maar even een proef of parcours rijden op een compleet onbekend paard.

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 10:44

Fijn dat ze het zo goed deed weer! :)

De ruiters op studentenwedstrijden lopen qua niveau heel erg uiteen. Van net een paar manegelessen gehad tot (semi) professionals. Maar op de kampioenschappen kun je er aardig vanuit gaan dat iig in de hogere klassen fatsoenlijke ruiters meedoen :) Wel heel anders dan met je eigen paard wedstrijden rijden, idd moet je vooral handig zijn om een onbekend paard vlug aan te voelen.

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 10:49

Ja :j
Ik vond altijd dat die wedstrijden er tenminste echt uitfilteren wie er daadwerkelijk goed kon rijden (in tegenstelling tot normale wedstrijden)

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: Lastminute paarden voor NK studentenruiters gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 13:15

Mijn paard is wel braaf en goed opgevoed vind ik zelf O:)
Maar ze liep M proeven, dat zijn idd wel de handigere studentenruiters natuurlijk. Bovendien is het niveau op de kampioenschappen wel hoger dan bij de gewone studentenwedstrijden, alleen de beste 3 van het afgelopen jaar in de klasse mogen starten natuurlijk. Maar je kunt altijd wel heel goed het verschil tussen ruiters zien op mijn paard, dat is wel grappig (en het hele idee achter deze wedstrijden natuurlijk)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 16:22

Sheran schreef:
Of gewoon goed opgevoed :)
En sommige studentenruiters zijn echt wel behoorlijk goed uiteraard, student zijn heeft gelukkig niks te maken met rijervaring :P

Zeg ik van niet dan? Het lijkt nu net of je mijn zeer positieve en leuk bedoelde post toch wat naar het negatieve wil draaien. Doe maar niet.