Gezocht: zadelpasser noord holland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eyavg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 11:16

Fugers! Is al 2x bij mij gekomen. 1x om mijn zadel na te laten kijken en daarna voor en nieuw zadel. Erg aardige man en kijkt goed mee. Evt kan je daar als je een nieuw zadel wil je oude inruilen. Dan krijg je korting op je nieuwe zadel

Getup

Re: Gezocht: zadelpasser noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 11:17

Fugers uit Soest. Of Akash , die is volgens mij ook erg handig.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 17:42

Grappig, ik vind Fugers niet zo’n aardige man.
Ik zou ook eerder kiezen voor een goed opgeleide zadelmaker dan voor een zadelverkoper.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 11:00

Ik heb in het verleden goede ervaringen met Stubenitsky gehad. Geen idee hoe de service daar tegenwoordig is :)

elise t.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 13:41

Stubeniisky in Heemskerk heb ik ook goede ervaringen mee.

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 13:57

Bregmans komt hier en vind ik erg fijn, ook qua tweedehandszadels niet de hoofdprijs :j

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 16:16

Marijkjuh schreef:
Ik heb in het verleden goede ervaringen met Stubenitsky gehad. Geen idee hoe de service daar tegenwoordig is :)

elise t. schreef:
Stubeniisky in Heemskerk heb ik ook goede ervaringen mee.

Hij viel mij erg tegen toen ik mee keek bij kennissen die graag mijn kennis erbij wilden (instructeur)

Hij hoefde de ruiter niet te zien rijden of überhaupt het paard in beweging zien, heeft beide zadels meegenomen om op te vullen zonder nacontrole.
En hij was van mening dat je altijd een bontje onder het spring zadel moet doen ivm klappen opvangen (het ging om een getalenteerde eventing jeugdruiter, lichtgewicht en opgenomen in talenten plan, no way dat die na de sprong hard neer ploft.
Én hij was héél stellig dat zadel vullingen(wol) nooit vervangen hoeven te worden, dat was maar een truc van zadelmakers om geld te verdienen.

Echt, ik viel van de ene verbazing in de andere, en bij de kritische vragen die ik stelde kreeg ik niet bepaald vriendelijk antwoord, vreselijke vent!

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 16:50

Drunens ruiterhuis is ongeveer eens per 2 weken in Noord Holland. Erg kundig en veel zadels om te passen.

JackieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 22:31

Ik volg even,

Gouden naald zou ik ook niet aanbevelen, ondanks positieve ervaringen van een stal hier in de buurt. Heeft gekeken of mijn zadel goed was, en zonder dat ik gereden had vond hij dat het met een bontje eronder goed lag. Nu een paar weken later begint ze te happen met aansingelen en kan ik bijna niet opstappen.

Nu dus ook opzoek, maar er zijn er zoveel, en zoveel verschillende meningen :wow:

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-20 22:35

JackieLuca schreef:
Ik volg even,

Gouden naald zou ik ook niet aanbevelen, ondanks positieve ervaringen van een stal hier in de buurt. Heeft gekeken of mijn zadel goed was, en zonder dat ik gereden had vond hij dat het met een bontje eronder goed lag. Nu een paar weken later begint ze te happen met aansingelen en kan ik bijna niet opstappen.

Nu dus ook opzoek, maar er zijn er zoveel, en zoveel verschillende meningen :wow:

Precies, en zo veel verschillende passers

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 22:35

Plukje schreef:
Ik zou ook eerder kiezen voor een goed opgeleide zadelmaker dan voor een zadelverkoper.

Hoeft m toch ook niet aardig te vinden?

Als je maar een fijn zadel krijgt...

JackieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 22:39

LiannePuthzy schreef:
JackieLuca schreef:
Ik volg even,

Precies, en zo veel verschillende passers

Ja inderdaad, snap ook niet dat dit beroep gedaan mag worden zonder opleidingen enz. Kan een hoop stuk gaan aan een paard met een slecht zadel.

Heb bij mijn oude pony 3 verschillende passers gehad, maar nog over geen 1 helemaal tevreden geweest

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 07:21

Getup schreef:

Je hebt gelijk, ik was niet volledig genoeg doordat ik enigszins subtiel probeerde te zijn. Zoals in de rest van mijn ongequote bericht staat: ga op zoek naar een zadelmaker in plaats van een verkoper. Fugers is een verkoper met zadels in een winkel en een paard op stal. Meer niet.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-20 09:29

Getup schreef:
Plukje schreef:

Zadelpasser hoeft inderdaad niet heel erg aardig te zijn. Als hij of zij maar goed is

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 09:32

Ik denk dat ik als ik jou was, toch zou kijken of vervoer zoeken geen optie is en naar de Country Mill in Nijkerk gaan. Die hebben heel veel zadels, ook tweedehands en kijken heel goed naar je paard, jou en naar het rijden. Er is een binnenbak bij waar je in kan proefrijden om te zien of het echt iets voor jullie beide is, ze kunnen ter plekke heel veel aanpassen als het net niet goed ligt, ik vind dat zelf de beste optie.

JackieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 23:40

Ik heb toch maar het besluit genomen om naar country mill te gaan, uurtje rijden maar hoor zoveel goede verhalen over hun

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 00:22

Equushape! Zij komt zelf vanuit Purmerend dus is voor jou om de hoek. Ze heeft mij erg goed geholpen met mijn paard met atrofie

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 00:37