Waar eenmalig rijden kind zonder ervaring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien2010
Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 00:22

Als je het niet erg vind om een stukje te rijden: Ranch Cross Borders in Hardenberg!

annita686868
Berichten: 28
Geregistreerd: 25-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 06:14

ik hoop dat je voor je kind iets geschikt kunt vinden, mijn 2 kinderen zijn ook helemaal gek van paarden

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 08:36

herr_balou schreef:
Ineke2 schreef:
Naar buiten met een kind zonder ervaring? Los?
Dat is ook met een braaf paard echt wel gevaarlijk.


Laat haar in plaats daarvan een ( privé) les nemen op een braaf paard in de bak, of ga samen rijden in de bak.
Brave paarden doen in de bak hun dingetje wel, op buitenrit ben je van veel meer factoren afhankelijk.

Tjongejonge. Wat een angst is er tegenwoordig.
Ik heb vroeger heel veel buitenritjes begeleid. Kinderen moesten zonder zadel en wat denk je hoeveel valpartijen dat heeft opgeleverd? Precies 0, tenminste bij de beginnersgroepen...
Een keer had ik 2 kindjes mee die tijdens de rit bang waren geworden, die nam ik beide aan de hand mee terwijl ik - ook zonder zadel - op de pony zonder rem zat. :D Lekker kletsen, ritje uitrijden. Geen centje pijn, alle kinderen super blij.
Oh en ik ben zelf echt wel eens gevallen hoor, meestal zonder cap. Ergste was op het asfalt, zat er binnen een minuut weer op en schade was de volgende dag een beurse rug...

“ vroeger” was het veel minder druk.
Zeker in de randstad is voornamelijk het verkeer gewoon heel erg druk. Als je daar een kind die 0 ervaring heeft los laat rijden op weg naar het bos of strand...
Tja ieder voor zich natuurlijk maar ik zou het mezelf nooit vergeven als er wat gebeurd.

Dat het bij jou allemaal goed is gegaan is heel prettig voor je, het kan 99x goed gaan hè, een ongeluk zit in een klein hoekje.

@ TS In ( bij) Leiderdorp zitten echt veel stallen en ook wel paarden op privé stallen.
Als je een advertentie plaatst met woonplaats erbij dan krijg je vast aanbiedingen voor je dochter. Het is superlief wat je wilt doen <3

Dingle_s

Berichten: 109
Geregistreerd: 23-05-20

Re: Waar eenmalig rijden kind zonder ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 20:48

Ik weet niet of Zeeland te ver weg is?

JackenJill
Berichten: 341
Geregistreerd: 10-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-20 22:52

Dingle_s schreef:
Ik weet niet of Zeeland te ver weg is?


Ik sta voor veel open. Maar helaas door een operatie nog weinig energie. Dus ik hoor graag van je wat je voor geweldige tip hebt. En dan kan ik altijd kijken of ik dat op een later tijdstip nog kan doen. :)

JackenJill
Berichten: 341
Geregistreerd: 10-12-05

Re: Waar eenmalig rijden kind zonder ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-20 22:53

Bedankt voor alle tips dusver!!

Anoniem

Re: Waar eenmalig rijden kind zonder ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 15:13

Ik volg ook nog even. Mijn 7-jarige zoon zou ook graag een keertje rijden op bij voorkeur een braaf, niet al te grote pony. Durf ik met mijn 3-jarige merrie niet aan.

Identity
Berichten: 96
Geregistreerd: 02-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 16:20

Hier een paar opties waar ik zelf ervaring mee heb:

Manege Heemskerk
Voor complete beginners stap/draf door de duinen. Ook privé mogelijk, leuke rit wel wat voorwaartse paarden toen meegehad maar hadden zelf al wat meer rijervaring. Verder wel heel lieve paarden en alles zag er netjes uit hier. Leuke omgeving met slingerpaadjes.

Mill Ranch
Beginnersritten stap/draf, western gereden, alleen 2 uurs ritten. Prachtige natuur, fijne mensen en hele leuke paarden. Nadeel is geen privé rit maar ervaring is dat beginners maar met max 4 a 5 tegelijk weggaan.
En het is hier erg druk dus reserveren ruim van te voren is nodig!!

Leersumse Veld
Beginnersritten, geen rijervaring nodig. Indien kind niet goed kan rijden of nooit gereden heeft aan een touwtje mee het bos in voor stap /draf. Alleen privé ritten, geen samengestelde groepen.
Hele brave, relaxte en bombproof kinderpony's van maatje Shetlander tot fjord (ik meen drie of vier kinderpony's totaal)
Nadeel is dat je Max een uurtje kan rijden als je geen ervaring hebt en het is hier ook erg druk dus ruim van te voren reserveren!

JackenJill
Berichten: 341
Geregistreerd: 10-12-05

Re: Waar eenmalig rijden kind zonder ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-20 18:54

Bedankt voor je reactie, ik heb die laatste stal net meteen gemaild. :)

Identity
Berichten: 96
Geregistreerd: 02-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 21:24

Fijn dat ik heb kunnen helpen haha, nog één tip, er wordt sneller gereageerd op appjes dan op mail is de ervaring :)
Alvast veel plezier als je daar fast rijden, is mij nog nooit tegengevallen daar haha!