Paard stallen bij boer omgeving arnhem/huissen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gizeppie

Re: Paard stallen bij boer omgeving arnhem/huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 17:23

Ik ken de omgeving waar je iets zoekt. Ik kan je helaas verzekeren dat hier bijna geen boeren te vinden zijn voor goedkope stalling.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 17:44

Gitta_ schreef:
cobiie schreef:
Heerlijk om al die vooroordelen te lezen :') :r

Pff.. echt hoor. ;( Want elke boer is bij voorbaat al lomp natuurlijk. Succes met het vinden van geschikte stalling Topicstarter, er zijn genoeg leuke boertjes die voor een betaalbaar maandbedrag prachtplekjes aanbieden en echt niet zo slecht zijn zoals je hier leest. Wees daarnaast vooral niet té zuinig en kijk kritisch naar de plek/omstandigheden waar je pony komt te staan. De locatie heeft namelijk bijzonder veel invloed op je alledaagse paardenplezier.

Van oudsher waren het voornamelijk de boerenzonen die met het werkpaard van de boerderij op de rijvereniging reden. Mijn vader is zo'n boerenzoon geweest en later heeft hij ook nog paarden gehad voor het werk op zijn boerderij om vervolgens weer pony's te hebben lopen toen zijn kinderen geboren werden en nu nog steeds voor zijn kleinkinderen.

Advies geven waar ts op kan letten als ze bij een boer of pensionstalling gaat kijken is alleen maar goed.
Maar roepen dat alle boeren slecht zijn omdat ze ooit bij 1 boer gestaan hebben wat niet lekker ging achteraf. Je kraakt toch ook niet alle pensionstallingen bij voorbaat af omdat je paard bij 1 niet in de winter genoeg buiten kwam, dan geef je toch aan let op dat ze ook in de winter voldoende buiten kunnen komen.

Mijn man ("burger" die zelf ook rijdt) heeft toch echt groot respect voor de kennis en paardengevoel die mijn vader bezit.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 18:24

Je zou eens kunnen vragen bij de boerderij die ligt aan de Schaapdijk in Arnhem, naast landwinkel IJsseloord. Daar heb ik met mijn eerste pony gestaan (alleen dan bij de vorige huurders van die stal). Ze hebben een groep pony's 24/7 buiten lopen, misschien past die van jou daar nog bij?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 18:33

_Penotti schreef:
Nou bij overdreven voorzichtige mensen van tegenwoordig is een rukje aan een halstertouw natuurlijk ook al lomp.
Vergetend dat als ze de blije s'morgens zelf buiten moeten zetten ze er achter aan gesleept worden en dan 3 weken gaan grondwerken. Terwijl dat kleine rukje bij de boer volstond.

Mocht je het over mijn post hebben en mij bedoelen... Ik vind gauw iets lomp maar een 1 jarige de trailer uit trappen door met je stalen neuzen tegen zn borstbeen af te zetten vind ik echt heel veel grenzen over gaan. De boeren die ik blijkbaar tref hebben geen geduld om jonge dieren even 3 minuten tijd te geven om rustig de trailer af te komen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 18:35

Nee ik bedoelde jou niet, dan had ik je naam er wel bij geschreven. :)
wat jij schrijft zou ik ook te ver vinden gaan, maar ik denk dat je dat ook "gewone" pensionstallen aan kunt treffen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 18:37

Je hebt toch een mond Hutcherson? Ik neem aan dat je dan even ingrijpt?

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 19:04

Pff, de ongenuanceerde meningen verbazen me. Ik ken heel wat boeren bij wie ik liever mijn paarden onder breng dan sommige pensionhouders. Sommige slechte (eenmalige) ervaringen verbazen mij echt. Ik vraag me af of dat ligt aan het "boer zijn" of aan de situatie/man. De boeren die ik ken zijn in ieder geval heel begaan met hun (en mijn) paarden, hadden altijd oog voor de verzorging/stal management en staan altijd klaar om een handje te helpen. En ja, als zij het anders doen dan ik wil, dan laat ik dat weten. Gelukkig is daar nog nooit sprake van geweest.

Over het algemeen hebben koeienboeren een bepaalde nuchterheid over zich heen, omdat ze al zo veel meer hebben gezien. Deze nuchterheid zie ik zelf ook terug bij mensen die al jaren in de paarden zitten en ook al veel hebben gezien. Dat neemt niet weg dat ze geen dierenarts erbij halen als er iets aan de hand is of niet goed voor hun dieren zorgen, maar wel dat ze veel zelf kunnen oplossen en weten hoe bepaalde dingen verlopen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 20:53

Knert schreef:
meggiemeg schreef:
Zolang je een boer treft die bereid is ander hooi/kuil te voeren dan wat de koeien krijgen is er niets aan de hand. Je kunt goede plekjes treffen als je een beetje goed zoekt. Wat ook voor mij een pre dat er geen prikkeldraad om de wei heen zit maar bijvoorbeeld stroomdraad.

Prikkel is vaak ook stroomdraad.

Ik denk dat je lint bedoeld?
Glad draad kan ook zeker voor vieze wonden zorgen.

Ja ik bedoel prikkeldraad, dat geeft ook vieze wonden. Stroomdraad de dikkere variant of lint heeft wel mijn voorkeur.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 00:58

Kinke schreef:
Je hebt toch een mond Hutcherson? Ik neem aan dat je dan even ingrijpt?

Ik heb niet ingegrepen. Wel duidelijk laten merken dat dit echt nergens op slaat en ben tussen zijn voet en paard gaan staan. Was niet mijn paard en ik hoefde niet nog wekelijks bij die man over de vloer. Hemel en aarde bewogen om snel een plekje te vinden en dan zou ik het even verknallen. Staan we dan.

Nee met die van mijzelf was ik met gillende banden weggereden.