Ervaring met Jocelyen Willemen uit Zeeland (noord Brabant)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 07:49

JeroenG schreef:
Earth schreef:
Wat sneu weer, omdat jullie niet de ballen hadden om het paard in te laten slapen, is het paard nu de dupe. Even heel hard gezegd, maar zo is het wel.
Ik zou me niet focussen op de dame zelf en even de naam hier weg laten halen, maar ik zou gewoon eerlijk zijn naar het meisje wat haar heeft gekocht. Die is immers financieel hard genaaid. En als je nog iets van inspraak krijgt, zorg er dan voor dat het dier wordt ingeslapen en laat dit een goede les zijn voor de toekomst.

Wat een rare reactie 'niet de ballen om in te laten slapen. Als je goed leest was ze niet geschikt voor de paardensport en moet je dan gelijk een dier afmaken. Recreatief prima paard, maar niet meer op hoog niveau uitbrengen.
Omdat deze dame overal nogal hoog opgeeft over dierenwelzijn en specifiek paardenwelzijn ed hadden we toch een beetje goede hoop. Vandaar de vraag of we specifiek bij deze dame de enige zijn met deze ervaring. Maar de les is wel weer duidelijk hoor, was net begonnen in het boek 'alle mensen deugen....

Maar als ze nog goed genoeg is als recreatiepaard en ze bij die mevrouw alsnog is verbeterd, wat prima kan.
Dan is het enige niet nette dat ze hem heeft doorverkocht, maar het klinkt alsof je haar gewoon naar een handelaar hebt gebracht en die is zijn werk er mee gaan doen. En blijkbaar kan dit paard alsnog meer dan jij in eerste instantie dacht.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 07:52

Wat een rot verhaal. Is het paard nu bij de nieuwe eigenaar wel goed? Ik zie ook niet in waarom je de naam vd oplichtster moet weghalen. Helaas bestaan er veel van dit soort mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 07:59

JeroenG schreef:
Lukasje schreef:
Ik treed Earth eigenlijk wel bij hoor. Wanneer een paard wat mankeert en niet meer als rijpaard geschikt is, zijn er in mijn ogen 2 opties: of je houdt hem zelf, of je laat het dier inslapen hoe hard ook. Alle andere mooie verhalen leiden 99% tot situaties waar het dier en nieuwe eigenaar dupe zijn en een }:) mooi geld verdient.

Goed lezen is ook een kunst. Er staat niet dat het niet geschikt is al rijpaard, recreatief rijden en uitbrengen in de paardensport en dan specifiek springsport zijn 2 hele verschillende dingen. Achteraf hadden zoals ik hierboven kan lezen, inderdaad beter een aantekening in het paspoort kunnen aanbrengen, niet geschikt voor de wedstrijdsport. Overigens goed om te vermelden is dat wij mondeling zijn overeengekomen (met meerdere getuigen aanwezig) dat als ze afstand zou gaan doen ooit van het paard, wij het eerste recht op koop zouden krijgen. let wel, koopl, wij weten ook dat dit niet gratis kan aangezien ze daar gewoon verzorgd is ed. Ook hadden wij dit beter schriftelijk kunnen vastleggen, maar het leven is 1 groot leertraject. Maar ik hoop dat als andere bokkers dit lezen, alleen maar hiervan kunnen leren.

Zelf schriftelijk kun je achteraf niets doen. Het paard is namelijk in goeder trouw verkocht :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 08:00

Voor meer van dit soort ervaringen kun je de zoekfunctie gebruiken. Komt heel vaak voor :j

Hoe lang heeft Jocelyen het paard gehad?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 08:01

imaudy schreef:
JeroenG schreef:

Goed lezen is ook een kunst. Er staat niet dat het niet geschikt is al rijpaard, recreatief rijden en uitbrengen in de paardensport en dan specifiek springsport zijn 2 hele verschillende dingen. Achteraf hadden zoals ik hierboven kan lezen, inderdaad beter een aantekening in het paspoort kunnen aanbrengen, niet geschikt voor de wedstrijdsport. Overigens goed om te vermelden is dat wij mondeling zijn overeengekomen (met meerdere getuigen aanwezig) dat als ze afstand zou gaan doen ooit van het paard, wij het eerste recht op koop zouden krijgen. let wel, koopl, wij weten ook dat dit niet gratis kan aangezien ze daar gewoon verzorgd is ed. Ook hadden wij dit beter schriftelijk kunnen vastleggen, maar het leven is 1 groot leertraject. Maar ik hoop dat als andere bokkers dit lezen, alleen maar hiervan kunnen leren.

Dit staat zooo vaak op bokt, dus lering := .Je kunt wel tegen die dame zeggen dat jullie een rechtszaak gaan beginnen als ze het bedrag niet terug geeft. Jullie hebben de mankementen verteld en zo kan bewezen worden dat ze het al wist.

Welk bedrag teruggeven?

@TS, vervelend voor jullie dit. En mogelijk vervelend voor de nieuwe eigenaresse. Misschien heeft het paard het daar prima, en dan komt t toch op zijn pootjes terecht wat het paard betreft :).

JeroenG

Re: Ervaring met Jocelyen Willemen uit Zeeland (noord Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 08:25

Om een lang verhaal kort te maken: Ja, het paard staat nu op een prima plek bij een meisje die er erg blij mee is. We hebben contact met haar. En dus een goede afloop. Inmiddels is dus bekend wat de verwachtingen zijn van het paard en je is helemaal prima. Paard is ook voor een te hoog bedrag verkocht en dat blijft best wel fout, maar zo werkt de paardenhandel. Feit blijft wel dat de mevrouw is kwestie gewoon heel fout heeft gehandeld tegen alle afspraken in en omdat ze nogal hoog opgeeft in de paardenwereld over welzijn ed wil ik onze ervaring delen met haar. Als je haar dus googled dat dit verhaal ook opkomt, immers een gewaarschuwd mens telt voor twee. Toen wij haar nog google’den kwamen we allemaal van die verhalen tegen over hoe goed ze wel niet was als dressuur ruiter op hengsten, veel bla bla maar niet iets echt negatiefs. Dus hadden er vertrouwen in. We hebben via Facebook heel veel reacties gehad over ervaringen met haar en we weten inmiddels veel meer. Als ik maar 1 iemand hiermee kan helpen vind ik het al goed. Die mensen die reacties hier plaatsen van dat heel bokt ermee volstaat, prima. Klopt helemaal. Goede reactie Als ik haar naam op bokt Google, kwam ik haar niet tegen. Nu dus wel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 08:41

JeroenG schreef:
Om een lang verhaal kort te maken: Ja, het paard staat nu op een prima plek bij een meisje die er erg blij mee is. We hebben contact met haar. En dus een goede afloop. Inmiddels is dus bekend wat de verwachtingen zijn van het paard en je is helemaal prima. Paard is ook voor een te hoog bedrag verkocht en dat blijft best wel fout, maar zo werkt de paardenhandel. Feit blijft wel dat de mevrouw is kwestie gewoon heel fout heeft gehandeld tegen alle afspraken in en omdat ze nogal hoog opgeeft in de paardenwereld over welzijn ed wil ik onze ervaring delen met haar. Als je haar dus googled dat dit verhaal ook opkomt, immers een gewaarschuwd mens telt voor twee. Toen wij haar nog google’den kwamen we allemaal van die verhalen tegen over hoe goed ze wel niet was als dressuur ruiter op hengsten, veel bla bla maar niet iets echt negatiefs. Dus hadden er vertrouwen in. We hebben via Facebook heel veel reacties gehad over ervaringen met haar en we weten inmiddels veel meer. Als ik maar 1 iemand hiermee kan helpen vind ik het al goed. Die mensen die reacties hier plaatsen van dat heel bokt ermee volstaat, prima. Klopt helemaal. Goede reactie Als ik haar naam op bokt Google, kwam ik haar niet tegen. Nu dus wel.

Nou, dat is dan een klein geluk bij een ongeluk. Jammer voor het meisje dat ze er zoveel voor betaald heeft, maar aan de andere kant, blijkbaar vond ze het dat waard.

Wat niet aan de afspraken houden betreft. Sja, je doet het paard weg. De nieuwe eigenaar mag ermee doen wat hij/zij wil, en dat heeft ze dus gedaan. Is dat leuk? Nee. Mag het? Absoluut. Want dat is wat eigenaarschap inhoudt; zelf beslissen wat je met je eigendom doet.

Ieder die haar naam nu googelt komt dit topic tegen en zal dan wellicht wat langer nadenken :). Of niet, gezien hoe vaak dit nog voorkomt.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 08:56

Wist het meisje die haar nu heeft bij aankoop van de beperkingen van het paard?

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 12:11

Als het meisje haar als recreatiepaard heeft gekocht met een eerlijk verhaal over de beperkingen, dan is het nu goed toch? Al wil ze er €10.000 voor neertellen... als zij haar dit waard vindt, dan lijkt het mij prima. Het enige wat niet netjes is aan dit verhaal, is dat ze jou niet eerst is aangeboden zoals afgesproken en dat ze blijkbaar heeft verteld dat jullie er niet goed mee zijn omgegaan. Maar had jij er €5.000 voor neergeteld?
Het paard had een nieuwe eigenaresse en wellicht bleek daar dat ze te goed was om als grasmaaier haar dagen te slijten, je geeft zelf aan dat ze enkel voor de zware wedstrijdsport is afgekeurd. Ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet zo gek dat ze dan naar een passend thuis doorverkocht. Dat jij haar van de hand deed zonder er geld voor te vragen, is je eigen keuze geweest.