Ervaringen manages Den Haag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikkedus

Re: Ervaringen manages Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 12:07

Die hebben geen wei en ook geen paddocks. Je kunt er een leuk rondje naar buiten.
Heb geen idee hoe de lessen zijn. Ik ken de stal nog van vroeger en toen hadden ze alleen pony’tjes.

siepenteun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 14:51

ikkedus schreef:
Die hebben geen wei en ook geen paddocks. Je kunt er een leuk rondje naar buiten.
Heb geen idee hoe de lessen zijn. Ik ken de stal nog van vroeger en toen hadden ze alleen pony’tjes.

Oh volgens YouTube staan ze daar wel in de wei en in de paddocks.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 14:56

ikkedus schreef:

Het kan natuurlijk in de loop der tijd veranderd zijn

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 18:13

O? Ben benieuwd waar de wei is dan. Voorzover ik weet zitten er allemaal kassen om heen. Maar goed k kom daar ook eigenlijk nooit meer.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 18:44

Ik reed, langgg geleden op manege el sham, weet niet of dat qua afstand te doen is voor je?

De lessen waren destijds altijd erg afwisselend en ook lekker naar buiten/strand. Ik weet wel dat ze ivm welzijn hoop verbouwd hebben maar het fijne weet ik er niet van..

rabbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 20:02

Iets verderweg, in Wassenaar zit countrystables. Een westernmanege met eigen weiland. Ook in de wintermaanden komen de paarden buiten. Qua uitrijmogelijkheden is er niet veel. Wel een fijne buitenbak, en een binnenbak.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:31

Ik kan je de voortstede zeker aan rade. Vroeger als klein meisje reed ik er paard. Mijn eerste paard heeft er gestaan en degen die ik nu heb heeft er 2 maanden gestaan voor revalidatie. De stallen zijn netjes en de paarden worden goed verzorgd. Alle paarden en pony’s komen er elke dag uit, of ze nu gereden worden of niet. Er is een stukje land direct aan stal, waar de manege paarden in het seizoen 4 uur op staan in de ochtend en er is iets verderop een weekend land. Daar gaan ze dan op zaterdag middag heen en worden op maandag ochtend opgehaald. Daarnaast is er ook een enorm land, dat ze huren voor het gehele weide seizoen. Dit is ook voor de pension paarden, maar ook voor de manege paarden. De paarden die om een reden, niet gereden worden, mogen daar het hele weide seizoen blijven. De andere gaan om de beurt met vakantie.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:35

Wittebrug heeft paardenwelzijn hoog in het vaandel en biedt onder andere centered riding aan.

Het is in mijn ervaring een zeldzaamheid dat maneges dit soort zaken systematisch aanpakken.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-20 23:09

Thanks allemaal voor jullie input, heel fijn om wat ervaringen te lezen! Ik ga mijn paardenspulletjes eens onder die enorme berg stof vandaan halen.. :D

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 23:14

Fair to horses heb je ook nog, in Bleiswijk. Anders zou ik de Eendekooi aanraden, qua sfeer.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 00:29

Wittebrug pakt het volgens mij wel op een diervriendelijke manier aan.