Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
XXTien1979 schreef:Bij het TRC is het inderdaad zelf buiten zetten. Dat zou voor mij dan al gelijk afvallen. Plus dat het een manege is, vind ik ook niet zo fijn. De pensionpaarden staan er wel in een aparte stal, dat wel.
De perfecte stal met alle faciliteiten én de hele dag en jaarrond weidegang, moet ik nog vinden in deze buurt.
Zelf vind ik Shining Star Stables een mooie en fijne stal. Hier komen ze een dagdeel buiten en wordt alles gedaan.
Stal Timbo is wel Ok, maar voor mij een beetje te troeperig. Een stal aan de Gammelkerstraat in Oldenzaal (staat wel op marktplaats) is wel Ok, en zo zijn er vast nog wel een aantal meer. Maar er is er geen één (voor zover ik weet) met alle faciliteiten én ook het hele jaar door de gehele dag weidegang. Is dat er wel: dan hoor ik het graag
Paardenfanx0 schreef:Shining star stables is een erg mooie stal, maar lijkt mij echt gericht op sportpaarden en weet niet of ik mij daar als amazone die nog niet echt concoursen gereden heeft daar thuis zou voelen. Daarnaast is het ook erg prijzig helaas.
Paardenfanx0 schreef:Mijn aankomend paard hoeft op zich niet de hele dag naar buiten. 5 uurtjes zou al perfect zijn. De eigenaar van het paard gaf aan dat ze haar paard wel hele dagen buiten heeft staan, maar dat het paard er vaak na een aantal uur op de wei er wel weer genoeg van heeft. De eigenaresse heeft dus op een gegeven moment paard max 5 uur naar buiten gedaan per dag. Paard tevreden, vaak reedt ze smiddags of savonds nog even en deed ze hem na het rijden nog in het paddock.
Achterom schreef:Paardenfanx0 schreef:Mijn aankomend paard hoeft op zich niet de hele dag naar buiten. 5 uurtjes zou al perfect zijn. De eigenaar van het paard gaf aan dat ze haar paard wel hele dagen buiten heeft staan, maar dat het paard er vaak na een aantal uur op de wei er wel weer genoeg van heeft. De eigenaresse heeft dus op een gegeven moment paard max 5 uur naar buiten gedaan per dag. Paard tevreden, vaak reedt ze smiddags of savonds nog even en deed ze hem na het rijden nog in het paddock.
Tja, als er nog steeds mensen zijn die zo denken, dan komen we nooit aan paardwaardige pensionstalling in Twente
Jammer hoor.
Als het paard er genoeg van heeft op de wei, dan is er iets mis geweest. Of in de huidige situatie (niet-passende kudde, saaie omgeving), of in het verleden (gewend zijn om eten te krijgen als ze er uit gaan, daardoor gewoonte ontwikkeld).
Maar goed, bij veel stallen zal het met name een probleem zijn om die uren te realiseren in de winter.
Ik heb zelf op het Hoefijzer (De Lutte) en stal Timbo gestaan, zij voldoen op zich beide aan de eisen van TS. Ben alleen geen fan van hoe het tegenwoordig gaat met de paddocks in de winter bij Timbo.