Ervaring(en) stal Twents Ruitercentrum 't Hulsbeek

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Happysil

Re: Ervaring(en) stal Twents Ruitercentrum 't Hulsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 19:56

En de pensionstal in Twekkelo. Als ik daar langs rijd zie ik veel paarden en pony's buiten staan. Alleen de buitenrij mogelijkheden zijn denk ik niet geweldig.

Paardenfanx0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-20 20:13

XXTien1979 schreef:
Bij het TRC is het inderdaad zelf buiten zetten. Dat zou voor mij dan al gelijk afvallen. Plus dat het een manege is, vind ik ook niet zo fijn. De pensionpaarden staan er wel in een aparte stal, dat wel.
De perfecte stal met alle faciliteiten én de hele dag en jaarrond weidegang, moet ik nog vinden in deze buurt.
Zelf vind ik Shining Star Stables een mooie en fijne stal. Hier komen ze een dagdeel buiten en wordt alles gedaan.
Stal Timbo is wel Ok, maar voor mij een beetje te troeperig. Een stal aan de Gammelkerstraat in Oldenzaal (staat wel op marktplaats) is wel Ok, en zo zijn er vast nog wel een aantal meer. Maar er is er geen één (voor zover ik weet) met alle faciliteiten én ook het hele jaar door de gehele dag weidegang. Is dat er wel: dan hoor ik het graag :D

Shining star stables is een erg mooie stal, maar lijkt mij echt gericht op sportpaarden en weet niet of ik mij daar als amazone die nog niet echt concoursen gereden heeft daar thuis zou voelen. Daarnaast is het ook erg prijzig helaas.

Timbo: Heb al wel even op de facebookpagina gekeken en een aantal foto's gezien, en even gegooglemapt naar de lokatie. Zag er wel oke uit, maar op foto's durf ik niet echt af te gaan.

Mijn aankomend paard hoeft op zich niet de hele dag naar buiten. 5 uurtjes zou al perfect zijn. De eigenaar van het paard gaf aan dat ze haar paard wel hele dagen buiten heeft staan, maar dat het paard er vaak na een aantal uur op de wei er wel weer genoeg van heeft. De eigenaresse heeft dus op een gegeven moment paard max 5 uur naar buiten gedaan per dag. Paard tevreden, vaak reedt ze smiddags of savonds nog even en deed ze hem na het rijden nog in het paddock. :)

XXTien1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 20:33

Paardenfanx0 schreef:
Shining star stables is een erg mooie stal, maar lijkt mij echt gericht op sportpaarden en weet niet of ik mij daar als amazone die nog niet echt concoursen gereden heeft daar thuis zou voelen. Daarnaast is het ook erg prijzig helaas.

Het is echt niet alleen sportpaarden hoor, het gros rijdt af en toe een wedstrijdje, sommigen helemaal niet en een ander weer elke week. Die gedachte had ik ook, maar de mensen en paarden zijn heel divers. Het is gericht op fijn kunnen rijden met je paard met alle gemakken, en genieten van je paard. Een gezellige stal, leuke mensen, goede verzorging en goed kwaliteit hooi en voer. Mooie faciliteiten en tja wel wat prijziger dan anderen, maar als je een stal hebt waarbij je zelf nog moet mesten en zelf voer moet bijkopen scheelt het niet veel.

Je kan idd het beste overal langs gaan om te kijken en de sfeer te proeven. :)

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 20:34

En Erve Vleerboer in Albergen misschien? Geen ervaring zelf, maar ze hebben wel top faciliteiten, hoor ik ook goede dingen over.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 20:50

Stal pegge heb wat jaren terug ook gestaan. Fijne stal, gezellige sfeer we hebben daar echt met plezier gestaan. Alleen voor ons (hoe stom het ook klinkt) te luxe. De prijs ging flink omhoog en wij hadden toch liever dat onze pony meer buiten kwam.

Uit eindelijk bij een hele kleine pensionstal bij de houtmaat terecht gekomen. Daar stonden ze lekker de hele dag op wei. Helaas niet de 'luxe' die jij zoekt. Ze hebben alleen een buitenbak en longeercirkel. Maar wij hebben daar echt heel lang met heel veel plezier gestaan.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 08:16

Paardenfanx0 schreef:
Mijn aankomend paard hoeft op zich niet de hele dag naar buiten. 5 uurtjes zou al perfect zijn. De eigenaar van het paard gaf aan dat ze haar paard wel hele dagen buiten heeft staan, maar dat het paard er vaak na een aantal uur op de wei er wel weer genoeg van heeft. De eigenaresse heeft dus op een gegeven moment paard max 5 uur naar buiten gedaan per dag. Paard tevreden, vaak reedt ze smiddags of savonds nog even en deed ze hem na het rijden nog in het paddock. :)

Tja, als er nog steeds mensen zijn die zo denken, dan komen we nooit aan paardwaardige pensionstalling in Twente :n
Jammer hoor.
Als het paard er genoeg van heeft op de wei, dan is er iets mis geweest. Of in de huidige situatie (niet-passende kudde, saaie omgeving), of in het verleden (gewend zijn om eten te krijgen als ze er uit gaan, daardoor gewoonte ontwikkeld).
Maar goed, bij veel stallen zal het met name een probleem zijn om die uren te realiseren in de winter.
Ik heb zelf op het Hoefijzer (De Lutte) en stal Timbo gestaan, zij voldoen op zich beide aan de eisen van TS. Ben alleen geen fan van hoe het tegenwoordig gaat met de paddocks in de winter bij Timbo.

majemalo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 08:29

Stal Scholten in Beckum, voldoet eigenlijk aan al je wensen. Paarden worden elke dag buiten gezet, binnenmanege, overdekte longeerbak, enz. Heb er jaren geleden met grote tevredenheid gestaan

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 08:44

Achterom schreef:
Paardenfanx0 schreef:

Tja, als er nog steeds mensen zijn die zo denken, dan komen we nooit aan paardwaardige pensionstalling in Twente :n
Jammer hoor.
Als het paard er genoeg van heeft op de wei, dan is er iets mis geweest. Of in de huidige situatie (niet-passende kudde, saaie omgeving), of in het verleden (gewend zijn om eten te krijgen als ze er uit gaan, daardoor gewoonte ontwikkeld).
Maar goed, bij veel stallen zal het met name een probleem zijn om die uren te realiseren in de winter.
Ik heb zelf op het Hoefijzer (De Lutte) en stal Timbo gestaan, zij voldoen op zich beide aan de eisen van TS. Ben alleen geen fan van hoe het tegenwoordig gaat met de paddocks in de winter bij Timbo.

Helemaal met je eens. Om te zeggen dat paard het prima vind om 18-20 uur per dag op stal te staan, lijkt me niet. Ik heb daarom gekozen om in Twente mijn paard bij stal Pegge te zetten, maar hun rusthuis gedeelte wat eind 2018 is neergezet. Je kunt gebruik maken van alle faciliteiten maar paarden staan in hele grote stal met onbeperkt hooi in een groep waar ze zelf in en uit kunnen lopen naar de paddock en weide. Je hebt alle rust en paarden stonden dus 24/7 buiten maar konden zelf naar binnen lopen als ze het wilde. Heb tijd dus op TRC gestaan en pas toen ik me paarden er weg haalde en ze eigenlijk 24/7 buiten had in de zomer en van 7 - 7 buiten in de winter, realiseerde ik me hoeveel ze het mistte om niet naar buiten te kunnen bij trc terwijl ze daar ook soms wel bij draadje gingen staan om naar binnen te gaan. Nu is het bijna het omgekeerde, ik moet ze ergens uit de wei vissen nu. Ik zou TS dan ook aanraden om alsnog een stal te vinden waar paarden de hele dag kunnen staan. Het maakt zo'n verschil voor de paarden mentaal.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 17:28

Bijna alle faciliteiten Lotte_Wessel.

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:44

Je zou ook kunnen kijken naar stal Duivelshof in de lutte. Ik weet verder niet of ze veel buitenkomen maar er is wel een binnenbak bij