Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pareltjes schreef:Ik kom ze veelvuldig tegen. Duizenden euros voor een buitenlands zielig geval kun je hier 8 zielige voor van de slacht behoeden. Dáár wringt em de schoen.
Pareltjes schreef:Alsof ik ergens beweer dat het niet hun recht is.
Brainless schreef:Pareltjes schreef:Alsof ik ergens beweer dat het niet hun recht is.
Jij zegt dat mensen het vaak alleen maar doen om stoer te kunnen praten op een verjaardag en met een paard opgescheept te zitten met veel kosten.
Mijn buitenlandse paard en hond hebben minder aan DA gekost dan mijn normale rijpaard.
In Nederland wordt vaak toch nog (in mijn ogen) te veel gevraagd voor een kapot dier.
Wil je een leuke opknapper die alleen wat TLC nodig heeft dan kun je altijd even op de markt kijken (als dat weer mag).
Daar staan wel leuke jonge dieren die alleen wat onderhoud gemist hebben en waar je na een tijdje een leuk rij/menpaardje aan kan hebben.
Rizette schreef:Klopt zeker dat mensen die zich openlijk kritisch uitlaten over de handel en wandel van deze Stichtingen worden geblokt zodat men ongestoord verder kan. Ik weet van 2 gevallen waar de uitleg bij de paarden echt niet correct was en de potentiele adoptanten dus niet het verhaal kregen wat er eigenlijk bij het paard hoorde. Het komt soms op hetzelfde neer als een handelaar die een slachtpaard koopt en verkoopt als rijpaard.l.
inkepink schreef:Rizette schreef:Klopt zeker dat mensen die zich openlijk kritisch uitlaten over de handel en wandel van deze Stichtingen worden geblokt zodat men ongestoord verder kan. Ik weet van 2 gevallen waar de uitleg bij de paarden echt niet correct was en de potentiele adoptanten dus niet het verhaal kregen wat er eigenlijk bij het paard hoorde. Het komt soms op hetzelfde neer als een handelaar die een slachtpaard koopt en verkoopt als rijpaard.l.
Ik pak met opzet even dit stuk uit je quote.
PZB doet dit met regelmaat, zij zijn niks meer en niks minder dan handelaren op pennynivo die alle negatieve kritiek gelijk wegwuiven. Onlangs een voor mij bekend paard bij hen op de site met een totaal vertekend beeld, netjes reactie gegeven van Goh is niet handig om zijn hele verhaal te vermelden voordat er iemand mee verongelukt? resultaat? geblokt op al hun sociale kanalen....
inkepink schreef:Rizette schreef:Klopt zeker dat mensen die zich openlijk kritisch uitlaten over de handel en wandel van deze Stichtingen worden geblokt zodat men ongestoord verder kan. Ik weet van 2 gevallen waar de uitleg bij de paarden echt niet correct was en de potentiele adoptanten dus niet het verhaal kregen wat er eigenlijk bij het paard hoorde. Het komt soms op hetzelfde neer als een handelaar die een slachtpaard koopt en verkoopt als rijpaard.l.
PZB doet dit met regelmaat, zij zijn niks meer en niks minder dan handelaren op pennynivo die alle negatieve kritiek gelijk wegwuiven. Onlangs een voor mij bekend paard bij hen op de site met een totaal vertekend beeld, netjes reactie gegeven van Goh is niet handig om zijn hele verhaal te vermelden voordat er iemand mee verongelukt? resultaat? geblokt op al hun sociale kanalen....
Pareltjes schreef:Heb wél gezegd dat voor het geld waarvoor je een paard uit het buitenland naar NL haalt je er meer van NL bodem zou kunnen redden. En ik gewoon echt niet begrijp waarom wel de buitenlandse paarden willen redden en de Nederlandse laten barsten. Waarom? Waarom neem je geen NL hond uit het asiel? Ze barsten uit hun voegen!
Voor ieder buitenlands paard of hond had er één Nederlandse gered kunnen worden. 1 minder ingeslapen of geslacht. Heb je enig idee hoe moeilijk het is een paard te herplaatsen? Naar een verantwoord adres?