wie weet een goedkope plek voor revalidatie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Serenity350

Re: wie weet een goedkope plek voor revalidatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:07

Hoi TS, ik heb je even een PB'tje gestuurd. :PB

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:08

Ja veel paarden doen het er ook wel redelijk op.
Menig transformatie gezien. Suffe paarden die stoer werden en neuroten die heerlijke paarden werden.

Maar ergens in NL iets zoeken, maakt niet uit waar... is die verzorging er dan wel?
Of bij iemand bij in de wei. Iemand die voor die 50 euro er een hobby aan kan hebben.

Ja misschien is die er wel.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:09

Janneke2 schreef:
Ik vind 'een paard verpietert in een wei' de vermenselijking ten top.
Ik niet. Een paard kan zeker ongelukkig zijn in hoe die gehouden wordt en dat mag je verpieteren noemen. Dat is vaak zo goed zichtbaar aan het dier.

En hebben jullie ook aan buitenland gedacht, bv Duitsland? Ik denk namelijk dat als er kans is dat het paard pijn heeft, dat toezicht wel belangrijk is.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:11

Janneke2 schreef:

(Uiteraard denk ik bij weidegang aan een groep paarden, maar dat verpieteren snap ik totaal niet. Beweging, buitenlucht, vriendjes - wat mankeert hier aan??)

Ik vermoed dat dat bewegen hem wel eens pijn zou kunnen doen. Zal ik eens heel kort door de bocht zijn? Ik denk dat het paard een forse peesblessure heeft die voor heel veel geld ingespoten is enzo (wat zelden werkt) en nu met een paar maanden op de wei heel misschien goed komt. Maar als dat al gebeurd zit hij vol littekenweefsel. Dat wordt warm en kan niet rekken. Na een 3 keer rijden is hij weer terug bij af.

Maar allemaal aanname natuurlijk.

Paarden met pijn in een wei verpieteren wel degelijk. Vaak genoeg gezien.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:14

Tja wat voor blessure is het dat maakt idd veel uit en moet het een schuilstal of alleen water en gras en hoe is hij met andere paarden ( bv oudjes) 25+

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:15

Het is in mijn ogen luisteren naar je paard. Heb een paard gehad met een sweenie. Dit is een zenuwverlammingAfbeelding hier te zien. Beestje was 7 toen ie het kreeg en toen ze 8 was heb ik dr laten gaan. Ze was niet gelukkig meer. Zodra jij verandering ziet in je paard waarbij de kwaliteit van leven weg is moet het klaar zijn. Gooi dat beest lekker de wei op. Je ziet vanzelf wat er gebeurd. Gaat het goed gaat het goed en zo niet dat is het jammer. Mijn paard mocht eigenlijk nooit meer op de wei met die sweenie maar heb het wel gedaan. Het kon daardoor goedkomen maar dat was niet zo. Gewoon goed blijven kijken naar wat het beest aangeeft

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:26

janderegelaa schreef:
Janneke2 schreef:

(Uiteraard denk ik bij weidegang aan een groep paarden, maar dat verpieteren snap ik totaal niet. Beweging, buitenlucht, vriendjes - wat mankeert hier aan??)

Ik vermoed dat dat bewegen hem wel eens pijn zou kunnen doen. (...)

Nergens spreekt TS over pijn.

Het €₩^#&$("£₩ van peesblessures (ik noem maar een ellendeding dat vaak voorkomt) is bijvoorbeeld dat het dier geen pijn voelt (pees heeft weinig zenuwcellen) en dat de kreupelheid (... op zich fijn...) allang weg is, terwijl het dier nog niet terug in het werk kan.

En deze mevrouw is door de blessure haar spaargeld kwijt en wellicht door corona haar baan - we weten het niet.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:49

Janneke2 schreef:

Ben jij ooit zoiets tegengekomen voor slechts 50 euro in de maand?

Vriendjes, ruimte, water en evt electriciteit voor dit bedrag.

Zo ja waar want dan vertrek ik vandaag nog.

50 euro voor een wei klinkt ook in mijn oren als ik gooi mn paard erop en kijk er verder niet/ weinig nar om.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 23:05

zefiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 23:56

Afbeelding hey TS, heb je dit al nagevraagd? Wellicht is het wat...

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 08:25

Daan13 schreef:
Maar mag het paard dan onbeperkt de ruimte hebben? Rennen? Gek doen? Kan het paard alleen staan of moet er per se iets bij staan?

Allemaal wel van invloed.

Ts,zou je misschien meer informatie kunnen geven?

Dat stopt waarschijnlijk ook de aannames die nu gemaakt worden.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 08:31

Bij ons op stal (vlakbij Drachten) kost 24/7 in het land geloof ik €65. Dan staan ze in een ruim weiland met aan alle kanten boomwallen. Er staan ook paarden in dat land die gewoon gebruikt worden dus er komt elke dag meerdere malen iemand (toezicht). Ook krijgen ze door de eigenaar van de pensionstal bijgevoerd. Denk een hele goede betaalbare optie in deze situatie.

Edit: en dan heb je dus ook nog gewoon een buitenbak, poetsplaats, water enzovoorts tot je beschikking.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 08:44

janderegelaa schreef:
Janneke2 schreef:

Ik vermoed dat dat bewegen hem wel eens pijn zou kunnen doen. Zal ik eens heel kort door de bocht zijn? Ik denk dat het paard een forse peesblessure heeft die voor heel veel geld ingespoten is enzo (wat zelden werkt) en nu met een paar maanden op de wei heel misschien goed komt. Maar als dat al gebeurd zit hij vol littekenweefsel. Dat wordt warm en kan niet rekken. Na een 3 keer rijden is hij weer terug bij af.

Idd. Wij hebben ook gedacht dit te doen met ons vorige paard. De wei op, in de hoop dat dat herstel zou brengen. Maar hij was diep ongelukkig, bleek ook veel meer pijn te hebben dan wij dachten. Ik kan me dus heel goed vinden in wat janderegelaar zegt. Kijk goed naar het paard. Een besluit om hem toch in te laten slapen kan ook uit liefde genomen worden. Wij hebben hem na een korte periode op het land toch laten gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 09:27

Als het dier overal in nederland mag staan, wie verzorgt het dier dan? Wie mest zijn land uit, geeft het water en houdt toezicht?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:01

Mindim schreef:
Als het dier overal in nederland mag staan, wie verzorgt het dier dan? Wie mest zijn land uit, geeft het water en houdt toezicht?

In het geval van onze stal, de pensionhouder.

Lolala73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 11:29

bedankt voor de nuttige tips en maken jullie je maar geen zorgen, we gaan het paard nergens onbeheerd neerzetten, dat zou een beetje raar zijn. Er zijn in NL gelukkig wel plekken voor zo'n 75 euro per maand waar paarden rustig in een koppel kunnen staan. Sommige paarden zijn geboren voor 24 7 buiten, sommige niet. Iedereen heeft andere gedachten en ideeen maar ik ga er vanuit dat iedereen het beste met zijn paard voor heeft. Ik heb een aantal lieve reacties prive gekregen van mensen die echt hebben meegedacht want zoals jullie allemaal misschien wel weten, loopt het leven niet altijd zoals je het graag gewild had. En financieel kan je nog zoveel willen maar soms is het niet meer mogelijk, en dan ga je op zoek naar een veilige plek low budget. En wat betreft weiland uitmesten en water geven, er zijn plekken in NL waar paarden uit natuurlijke bronnen drinken en het land zo groot is dat het niet uitgemest word. Ik ken weinig mensen overigens die hele grote stukken uitmesten, ik ken weinig paarden in NL die geheel zonder toezicht zijn. Dit paard heeft een bazin uit duizenden dus zet jullie zorgen opzij. Het kan alleen zijn dat het anders gaat dan jullie hadden gedaan maar blijf alsjeblieft respectvol naar elkaar, als er toch iets is wat beter zou moeten gaan in de paardenwereld dan hoop ik dat dat de nieuwe trend wordt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:36

Onali schreef:
Janneke2 schreef:

50 euro voor een wei klinkt ook in mijn oren als ik gooi mn paard erop en kijk er verder niet/ weinig nar om.

"Wie zoekt, zal vinden", dus wat let je...?
(Ik heb er nooit naar gezocht, maar een paard in een kudde: begrijp ik als vriendjes; voldoende ruimte als beweging.
Hier in Drenthe moet je idd efkes aan water denken (grondwater op 10 meter) op andere plekken zijn er sloten.

Lolala73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 11:40

Daan13 schreef:
Daan13 schreef:
Maar mag het paard dan onbeperkt de ruimte hebben? Rennen? Gek doen? Kan het paard alleen staan of moet er per se iets bij staan?

Allemaal wel van invloed.

Ts,zou je misschien meer informatie kunnen geven?

Dat stopt waarschijnlijk ook de aannames die nu gemaakt worden.

Ik ben bang dat veel meer uitleggen nog steeds heel veel reacties en meningen oproept, ik zelf vind dat ook niet echt nodig en ik merk dat ik als helper van mijn vriendin, het ook niet zo kies vind om alles maar te vertellen over haar situatie. Wat ik zoek is een veilige plek waar een paard low budget evt kan herstellen of niet en misschien hebben mensen hier ervaring. Er zijn nml vast mensen die ook eens om financiele redenen een besluit moesten nemen om het paard even ergens goedkoper onder te brengen. Misschien zijn er mensen die veel land hebben en meerdere koppels hebben lopen. Het is nml vaker zo dat meerdere paarden van verschillende eigenaren ergens rustig in pensioen staan of revalideren, ik herinner me een bekende vlogger die haar paard in een mooi natuurgebied tijdelijk heeft ondergebracht dus gek genoeg dacht ik, misschien zijn er wel meer van dat soort plekken en weidegang wat betaald wordt door meerdere mensen hoeft misschien niet zo duur te zijn. Het is maar een vraag. Wat het paard precies heeft en wel of niet mag is, is vooral aan ons om in te schatten. Het liefst zou het paard lekker in een kudde, koppel staan, alleen is voor ons geen optie en dat hoeft ook niet gelukkig. Hoe groot het land is maakt voor het paard niet uit maar dat is pas te bezien als we mogelijkheden hebben

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:11

Kijk eens naar pensionstal de Oshaar in koekange. 50 euro gaat niet lukken, maar zij bieden in ieder geval weidegang aan en ik heb er goede ervaringen mee.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:52

Onali schreef:
Janneke2 schreef:

Ben je al onderweg? :D
Laatst bijgewerkt door Jildau op 05-05-20 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

lgw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:54

Ik heb je pb gestuurd

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:36

Lolala73 schreef:
ik zelf vind dat ook niet echt nodig

Prima,dat mag. Maar voor bijvoorbeeld mijzelf zou ik wel de gevraagde informatie willen hebben omdat ik wellicht wel plek heb voor een tijdelijke logee.

Gelukkig heb je inmiddels wat pbs ontvangen, hopelijk zit er wat tussen. :)

Lolala73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 18:42

Daan13 schreef:
Lolala73 schreef:
ik zelf vind dat ook niet echt nodig

Prima,dat mag. Maar voor bijvoorbeeld mijzelf zou ik wel de gevraagde informatie willen hebben omdat ik wellicht wel plek heb voor een tijdelijke logee.

Gelukkig heb je inmiddels wat pbs ontvangen, hopelijk zit er wat tussen. :)

Dat snap ik en dat kan natuurlijk altijd prive

H_W_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 14:30

Afbeelding
Is dit misschien iets? (Facebook)

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 15:17

Euhm een pony jaarrond alleen op 600 m2? Dat is een grapje hoop ik?