Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Janneke2 schreef:Ik niet. Een paard kan zeker ongelukkig zijn in hoe die gehouden wordt en dat mag je verpieteren noemen. Dat is vaak zo goed zichtbaar aan het dier.Ik vind 'een paard verpietert in een wei' de vermenselijking ten top.
Janneke2 schreef:Ik vind 'een paard verpietert in een wei' de vermenselijking ten top.
(Uiteraard denk ik bij weidegang aan een groep paarden, maar dat verpieteren snap ik totaal niet. Beweging, buitenlucht, vriendjes - wat mankeert hier aan??)
janderegelaa schreef:Janneke2 schreef:Ik vind 'een paard verpietert in een wei' de vermenselijking ten top.
(Uiteraard denk ik bij weidegang aan een groep paarden, maar dat verpieteren snap ik totaal niet. Beweging, buitenlucht, vriendjes - wat mankeert hier aan??)
Ik vermoed dat dat bewegen hem wel eens pijn zou kunnen doen. (...)
Maar allemaal aanname natuurlijk.
Paarden met pijn in een wei verpieteren wel degelijk. Vaak genoeg gezien.
Janneke2 schreef:Ik vind 'een paard verpietert in een wei' de vermenselijking ten top.
janderegelaa schreef:Janneke2 schreef:Ik vind 'een paard verpietert in een wei' de vermenselijking ten top.
Ik vermoed dat dat bewegen hem wel eens pijn zou kunnen doen. Zal ik eens heel kort door de bocht zijn? Ik denk dat het paard een forse peesblessure heeft die voor heel veel geld ingespoten is enzo (wat zelden werkt) en nu met een paar maanden op de wei heel misschien goed komt. Maar als dat al gebeurd zit hij vol littekenweefsel. Dat wordt warm en kan niet rekken. Na een 3 keer rijden is hij weer terug bij af.
Maar allemaal aanname natuurlijk.
Paarden met pijn in een wei verpieteren wel degelijk. Vaak genoeg gezien.
Onali schreef:Janneke2 schreef:Ik vind 'een paard verpietert in een wei' de vermenselijking ten top.
Ben jij ooit zoiets tegengekomen voor slechts 50 euro in de maand?
Vriendjes, ruimte, water en evt electriciteit voor dit bedrag.
Zo ja waar want dan vertrek ik vandaag nog.
50 euro voor een wei klinkt ook in mijn oren als ik gooi mn paard erop en kijk er verder niet/ weinig nar om.
Daan13 schreef:Daan13 schreef:Maar mag het paard dan onbeperkt de ruimte hebben? Rennen? Gek doen? Kan het paard alleen staan of moet er per se iets bij staan?
Allemaal wel van invloed.
Ts,zou je misschien meer informatie kunnen geven?
Dat stopt waarschijnlijk ook de aannames die nu gemaakt worden.
Onali schreef:Janneke2 schreef:Ik vind 'een paard verpietert in een wei' de vermenselijking ten top.
Ben jij ooit zoiets tegengekomen voor slechts 50 euro in de maand?
Vriendjes, ruimte, water en evt electriciteit voor dit bedrag.
Zo ja waar want dan vertrek ik vandaag nog.
50 euro voor een wei klinkt ook in mijn oren als ik gooi mn paard erop en kijk er verder niet/ weinig nar om.
Daan13 schreef:Lolala73 schreef:ik zelf vind dat ook niet echt nodig
Prima,dat mag. Maar voor bijvoorbeeld mijzelf zou ik wel de gevraagde informatie willen hebben omdat ik wellicht wel plek heb voor een tijdelijke logee.
Gelukkig heb je inmiddels wat pbs ontvangen, hopelijk zit er wat tussen.