Paard kopen via marktplaats?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fenijro_tani

Re: Paard kopen via marktplaats?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:34

Ik heb tess ook op marktplaats gevonden, en ze is zeker geen miskoop geweest! Ik vertrouw marktplaats wel inzake het paardenaanbod

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:42

Ik denk niet dat je Marktplaats per de moet vertrouwen. Die hebben vrijwel geen invloed op datgene wat aangeboden wordt. Er zit ook veel bagger bij.
Waar ik wel op vertrouw is mijn eigen gezond verstand en 'selectieprocedure'. Ik vertrouw erop dat ik datgene wat niet deugt er wel tussenuit filter.

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:47

Ik heb zowel via Sporthorses als Marktplaats een paard gekocht. De eerste kwam bij een professionele stal vandaan, de tweede bij een particulier en tot op de dag nog altijd blij met allebei. Je moet gewoon zelf goed kijken naar de omgeving, het paard en degene met wie je handelt, zoals bij alles wat je koopt en al helemaal bij een paard.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:51

Eigenlijk alle kopen en verkopen uit mijn omgeving gaan via facebook in combinatie met Marktplaats. En dit gaat echt niet alleen om huis-tuin-en keukenpaarden.

Heb nu zelf een advertentie op Sporthorses staan en daar is veeeel minder loop op, dan dat ik ooit op Mp heb gehad. Nu met Corona maakt dat niet veel uit, maar na dit alles gaat het sowieso weer via Mp.

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:55

Voor de wat recreatievere paarden is marktplaats een prima en passende plek.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:59

Gevoelsmatig heeft sporthorses voor mij een meer elitair etiket opkleven dan marktplaats. Over het algemeen ligt de gemiddelde prijs daar ook hoger, een bepaalde handelsstal die daar veel adverteert buiten beschouwing gelaten. Maar daarom betrouwbaarder? Nee, vind ik niet.
Omwille van het imago van sporthorses zou ik bv mijn shet daar niet te koop aanbieden. Maar ja, indien ik hem wil verkopen, zal ik het toch ergens bekend moeten maken en dan is marktplaats ideaal, toch ?

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 20:02

Niks mis mee, ik heb 15 jaar geleden mijn paard ook via Mp gekocht. Hij doet het nog steeds en ook kwam wat in de advertentie staat, overeen.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 20:05

Ik heb gekocht en verkocht via MP. Ook aantal bezichtigingen gehad. Alleen maar positieve ervaringen hier :)

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 20:08

Marktplaats is gewoon een verkoopforum met een heel groot bereik. Heb daar ook de meeste van mijn paarden vandaan en ook via verkocht.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 05:09

pumpina schreef:
Voor de wat recreatievere paarden is marktplaats een prima en passende plek.

Waar baseer je dat op? Ik heb mijn paard via MP gekocht en hem tot ZZ-licht gestart :)*

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 07:45

Nu Facebook strenger is geworden met het weren van advertenties waarbij dieren te koop staan, is marktplaats helemaal 'de' plek om als particulier je paard aan te bieden.

Alle andere opties werken volgens mij toch minder goed.

Paard 1 kwam vanaf Facebook, dat vond ik qua verkoopplatform wel handiger eigenlijk. Maar dat is omdat je op iemand z'n profiel vaak direct meer foto's en filmpjes vh dier kon zien. En dat gaf voor mij een wat breder beeld, dan wanneer je enkel de standaard verkoopfilmpjes doorgestuurd krijgt.
Paard 2 vanaf marktplaats, ook niks mis mee!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 07:53

Marktplaats is een prima plek om ren paard aan te bieden of te vinden .

Ik kom nog uit de tijd dat paarden op een advertentie pagina stonden in het dagblad , de weekkrant of zelfs later de vondst ( geel advertentie krantje) en stamboek magazine

Vroeger kocht je via via of de bovengenoemde kanalen .
Later kwamen daar de advertentie sites bij .
Veel aanbod en je kan filteren wat je zoekt.

Facebook is vaag sinds te koop niet meer mag bij dieren.

We gaan vandaag ook een Marktplaats dier bekijken.
Mijn pony kocht ik via Facebook.
Mijn vorige paard via 2e hands.nl

Mijn veulen verkocht via sporthorses

Genoeg manieren om jouw " droom " paard te vinden dus
En evt weg te blijven bij handel stallen

Aslien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 08:35

Ik heb een aantal paarden verkocht via marktplaats. Erg groot bereik en veel reacties gekregen, daarom wel altijd streng gefilterd welke mensen mogen proefrijden. Heb in het begin een aantal vreemde mensen gehad die wel wilde kopen maar pas over een half jaar geld hadden etc.. Uiteindelijk dankzij marktplaats de paarden stuk voor stuk naar een top plek kunnen verkopen, ik krijg nog met regelmaat foto’s.

Manuelhu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 08:49

Je kan op elke site geluk en pech hebben denk ik dan.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 08:51

De grotere handelsstallen kijken ook op mp, dus dan zit er ook zat kwaliteit tussen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 11:44

Zinzi_jewel schreef:
Marktplaats is een prima plek om ren paard aan te bieden of te vinden .

Ik kom nog uit de tijd dat paarden op een advertentie pagina stonden in het dagblad , de weekkrant of zelfs later de vondst ( geel advertentie krantje) en stamboek magazine

Vroeger kocht je via via of de bovengenoemde kanalen .
Later kwamen daar de advertentie sites bij .
Veel aanbod en je kan filteren wat je zoekt.

Facebook is vaag sinds te koop niet meer mag bij dieren.

We gaan vandaag ook een Marktplaats dier bekijken.
Mijn pony kocht ik via Facebook.
Mijn vorige paard via 2e hands.nl

Mijn veulen verkocht via sporthorses

Genoeg manieren om jouw " droom " paard te vinden dus
En evt weg te blijven bij handel stallen

Het gele advertentiekrantje de Vondst ja! Daar heb ik ook ooit een heel leuke pony vandaan gehad.

Amber90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 11:50

Goh, ik heb er nooit zo over nagedacht.. Facebook mocht niet meer, dus toen ik twee maanden geleden mijn pony wilde verkopen heb ik een advertentie op marktplaats gezet.
Bovengemiddeld in alles, van beweging tot karakter en een heel fijn papier, dus zeker geen rommel maar juist een hele fijne, kerngezonde sportpony.
En een jaar of 10 geleden heb ik een pony gekocht dat weliswaar wat groen was voor haar leeftijd, maar verder ook een toppony.

Dus ik denk dat deze opvatting niet helemaal klopt en je gewoon moet opletten en moet filteren.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 11:54

Ik dacht dat Marktplaats de meest reguliere manier was om een paard te kopen of verkopen. :') Facebook kwam even tussendoor, maar dat is lastig nu er zoveel controle is op handel in dieren. Sporthorses zou een goede plek moeten zijn, maar ik merk dat er meer reacties komen via Marktplaats.
Nooit de indruk gehad dat het onbetrouwbaar was of dat men daar alleen dieren op plaatst die niet makkelijk te verkopen zijn. In tegendeel! En als ik er wel wat op aan te merken had, dan lag dat aan de verkoper of misschien het dier zelf, maar niet aan het platform waarop de advertentie stond. Je hebt natuurlijk altijd 'producten' (in dit geval dus paarden) die beter in de markt liggen dan andere en de betrouwbaarheid van de verkoper is niet gegarandeerd, maar dat is overal zo. Op welke plek of op welke manier de paarden ook worden aangeboden.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 11:57

Mijn paard heb ik destijds ook voor een heel schappelijke prijs via Marktplaats gevonden.

Hij heeft een gouden karakter en is nu zware tour klaar. :j

Er is voor ieder wat wils te vinden, het is aan jezelf om de kwaliteit die je zoekt eruit te vissen. Dat geldt ook voor paarden via sporthorses, E-horses enz. Ik vind zelfs dat je daar heel vaak opgeklopte prijzen ziet voor hele normale kwaliteit.

Ik zou zo weer via marktplaats zoeken en kopen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 12:12

Ik krijg bij sporthorses ook het idee dat het echt voor de sportpaarden is.
En heb je wat anders te koop zoals een koudbloed dat je daar dan ook niet op de juiste plek adverteert.
Dan blijft er niets zo heel veel meer over als mp denk ik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:13

Ik denk dat Marktplaats zeker een goede plek kan zijn, mits mijn gevoel daarbij goed is en uiteraard het paard laten keuren.
Zelf heb ik mijn paarden niet via marktplaats gekocht, maar heb wel bezichtigingen gehad via marktplaats.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:34

LindyH schreef:
_Penotti schreef:

Neem jij dat echt zo letterlijk?
Ken je die betekenis niet?

Dat is echt niet als je gaat kijken dat je moet kopen.
Dat is een andere manier van zeggen, mijn paard is zo prachtig!! Als je die gezien hebt wil je niet meer anders dan hem kopen omdat je er verliefd op bent gworden.

Oh, zo heb ik het inderdaad nooit opgevat. Ik vond het altijd erg agressief overkomen.
Hier in de buurt is ook een kringloopwinkel waar op de deur staat: Zien is kopen, Weg is pech!
Nou, dan ga ik er wel niet naar binnen, denk ik dan. Bekijk het met je zooi.

Goed dat dat eens wordt opgehelderd, maar terug on topic.

Bij de kringloop vat je het wellicht dan ook verkeerd op? Ik zie dat als: wat je ziet en leuk vindt moet je gelijk kopen, want anders is het weg als je later terugkomt. Omdat er vaak maar 1 van is bijv.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 17:12

Ja, dat begrijp ik nu ook, maar ik heb het dus echt altijd op de negatieve manier opgevat.

Ik begreep wel dat ze het niet letterlijk bedoelden, want je kunt iemand niet dwingen iets te kopen, zeker niet in een winkel, maar ik vond het zo agressief overkomen. Niet bepaald als 'Kom lekker snuffelen en wie weet zit er iets voor je bij', wat toch het hele punt van een kringloopwinkel is voor mij. Juist bij kringloopwinkels gaat het om het vrijblijvend snuffelen en daar kan ik geen geboden bij gebruiken. :D

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 17:40

waarom niet?

Marktplaats heeft een heel breed publiek, er staat van alles op.
Mijn eerste paard kochten we uit de krant, reed je naar de andere kant van Nederland aan de hand van een stukje tekst: te koop fjord, stokmaat, leeftijd, betrouwbaar.

Naar een paard moet je toch gaan kijken of hij nou links of rechtsom wordt aangeboden, je laat hem nakijken door een dierenarts. Het ligt er maar net aan wat je zoekt denk ik, een leuke kinderpony vind je daar wellicht nog sneller dan via een grote handels stal of handelaar. Ik verkoop liever particulier dan daar aan..