Mijn ervaring met equi librium

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 08:31

Rizette schreef:
Mensen kinders als ik dit verhaal hoor dan sta ik verbaasd dat jullie het voor de verkoopster opnemen. Hoe weten jullie allemaal dat ze maar 1 of 2 paarden per jaar verkoopt? Zijn jullie daar bij? Werken jullie daar? Of geloven jullie wat verkoopster zegt? Ik denk toch echt dat je dan nog wel eens heel kritisch moet zijn want ik heb grote twijfels bij de de betrouwbaarheid van deze dame met deze informatie. Ze koopt een paard wat niet meer bereden mag worden en verkoopt het daarna met de mededeling dat het het Z wel aan kan. Of in ieder geval als rijpaard. Nou dat lijkt me al voldoende om te weten dat deze dame verre van betrouwbaar is en gewoon als doel heeft gehad TS op te lichten. En dan weer terug gaan om het op te lossen en nog een keer bij de neus genomen te worden?

Ik sta daar op stal en weet inderdaad zeker dat ze max 1 a 2 paarden per jaar verkoopt. Ik ben iedere dag op stal daar en merk het echt wel als er paarden verkocht worden want wij moeten ze iedere dag zelf binnen halen. Ik weet verder niet wat er tussen ts en mijn staleigenaresse gebeurd is maar ze is echt geen oplichtster. Ik denk dat ts gewoon even contact met haar moet opnemen en het probleem moet voorleggen. Misschien is het gewoon een misverstand, maar dat weet ik niet. Wij kunnen wel een mening geven maar ik denk toch echt dat ze er samen uit moeten komen.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 14:53

xLiez schreef:
Rizette schreef:
Mensen kinders als ik dit verhaal hoor dan sta ik verbaasd dat jullie het voor de verkoopster opnemen. Hoe weten jullie allemaal dat ze maar 1 of 2 paarden per jaar verkoopt? Zijn jullie daar bij? Werken jullie daar? Of geloven jullie wat verkoopster zegt? Ik denk toch echt dat je dan nog wel eens heel kritisch moet zijn want ik heb grote twijfels bij de de betrouwbaarheid van deze dame met deze informatie. Ze koopt een paard wat niet meer bereden mag worden en verkoopt het daarna met de mededeling dat het het Z wel aan kan. Of in ieder geval als rijpaard. Nou dat lijkt me al voldoende om te weten dat deze dame verre van betrouwbaar is en gewoon als doel heeft gehad TS op te lichten. En dan weer terug gaan om het op te lossen en nog een keer bij de neus genomen te worden?

Ik sta daar op stal en weet inderdaad zeker dat ze max 1 a 2 paarden per jaar verkoopt. Ik ben iedere dag op stal daar en merk het echt wel als er paarden verkocht worden want wij moeten ze iedere dag zelf binnen halen. Ik weet verder niet wat er tussen ts en mijn staleigenaresse gebeurd is maar ze is echt geen oplichtster. Ik denk dat ts gewoon even contact met haar moet opnemen en het probleem moet voorleggen. Misschien is het gewoon een misverstand, maar dat weet ik niet. Wij kunnen wel een mening geven maar ik denk toch echt dat ze er samen uit moeten komen.

Maakt ook verder niet uit ook al verkocht ze er nooit 1 zelf het feit dat ze zoveel bemiddelt maakt toch wel dat ze als een professional wordt gezien en van een professional in de paarden wordt wel even wat meer verwacht als van de kopende stageaire in dit geval. Maar hoe kan jouw bazin dan een paard gaan verleasen wat gewoon kapot is? Paard kapot kopen met het verhaal erbij van de vorige eigenaar, dan het paard betaald laten werken ( wat dan oppakken wordt genoemd) en dan nog even verkopen zonder de problemen erbij te vertellen? Ik weet niet wat je als normaal ziet maar we hebben er een paar meer op Bokt voorbij zien komen met dergelijke praktijken en dat zijn zeker niet de goede adressen. Dan hebben we het nog helemaal niet gehad over het welzijn van dit paard. Ik denk dat het wijs is dat jouw bazin contact opneemt met de koopster, als het verhaal werkelijk zo is als hier naar voren komt dan heeft ze grote problemen.

xLiez

Re: Mijn ervaring met equi librium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 15:01

Wie zegt dat ze zoveel bemiddeld? Ik sta daar als pensionklant ze is mijn baas niet. Ze geeft wel advies als je een paard wil kopen maar zit er verder niet tussen. Er zal vast een reden voor geweest zijn dat ze dat paard aan het werk hebben gezet. Daar was ik verder niet bij en daar ga ik mijn mening ook niet over geven. Maar mijn staleigenaresse is geen handelaar of bemiddelaar en ik vind het gek dat mensen die haar niet kennen daar een mening over hebben. Ik ken mijn staleigenaresse goed en ik weet echt zeker dat ze geen handelaar is.

TS moet zelf contact opnemen met mijn staleigenaresse, ik heb haar nummer of e-mail wel als ze die graag wil hebben. TS heeft zelf ook onderzoeksplicht, als ze wist dat er iets met het paard mankeerde had ik hem zeker weten wel helemaal laten keuren.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 15:29

xLiez schreef:
Wie zegt dat ze zoveel bemiddeld? Ik sta daar als pensionklant ze is mijn baas niet. Ze geeft wel advies als je een paard wil kopen maar zit er verder niet tussen. Er zal vast een reden voor geweest zijn dat ze dat paard aan het werk hebben gezet. Daar was ik verder niet bij en daar ga ik mijn mening ook niet over geven. Maar mijn staleigenaresse is geen handelaar of bemiddelaar en ik vind het gek dat mensen die haar niet kennen daar een mening over hebben. Ik ken mijn staleigenaresse goed en ik weet echt zeker dat ze geen handelaar is.

TS moet zelf contact opnemen met mijn staleigenaresse, ik heb haar nummer of e-mail wel als ze die graag wil hebben. TS heeft zelf ook onderzoeksplicht, als ze wist dat er iets met het paard mankeerde had ik hem zeker weten wel helemaal laten keuren.

Krijg de indruk dat deze dame die een professioneel paardenbedrijf heeft jouw ingezet heeft om zich schoon te laten praten. Het siert je dat je het voor haar opneemt maar ik neem aan dat je een beetje op de hoogte bent met wat een professional in de paarden verplicht is als ze een paard aan haar stageaire verkoopt? Die stageaire hoeft maar 1x gevraagd te hebben of het paard okay is en als zij toen niet precies verteld heeft wat er met het paard aan de hand was dan zit ze al totaal fout. Dat TS dus een afgekeurd paard kocht dat had ze dat moeten vertellen, heeft ze dat gedaan?Heeft ze het niet gedaan dan heeft jouw stalhouder een groot probleem. Je kunt het voor haar opnemen maar je hebt zelf geen idee wat er tegen elkaar gezegd is of afgesproken is blijkbaar want daar was je niet bij.

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 16:18

Rizette schreef:
xLiez schreef:

Krijg de indruk dat deze dame die een professioneel paardenbedrijf heeft jouw ingezet heeft om zich schoon te laten praten. Het siert je dat je het voor haar opneemt maar ik neem aan dat je een beetje op de hoogte bent met wat een professional in de paarden verplicht is als ze een paard aan haar stageaire verkoopt? Die stageaire hoeft maar 1x gevraagd te hebben of het paard okay is en als zij toen niet precies verteld heeft wat er met het paard aan de hand was dan zit ze al totaal fout. Dat TS dus een afgekeurd paard kocht dat had ze dat moeten vertellen, heeft ze dat gedaan?Heeft ze het niet gedaan dan heeft jouw stalhouder een groot probleem. Je kunt het voor haar opnemen maar je hebt zelf geen idee wat er tegen elkaar gezegd is of afgesproken is blijkbaar want daar was je niet bij.

Hoezo krijg je die indruk? Ik ben door niemand ingezet en ben gewoon pensionklant bij haar. Ik praat ook niet goed wat er wel of niet gezegd is omdat ik dat niet weet want ik was er niet bij, ik vind het gewoon raar dat mensen al een mening over haar hebben terwijl ze haar niet eens kennen. En daar kom ik voor op, vind het niet eerlijk dat ze zo weggezet wordt terwijl mensen haar niet persoonlijk kennen. Maar ik ga me er verder niet meer mee bemoeien, als TS contact met haar wil dan weet ze vast wel een manier te vinden om haar te bereiken. Telefoonnummer staat op de facebook. Succes ermee TS. Ik weet zeker dat jullie wel tot een oplossing komen bij haar.

Trekk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-20 22:48

Bijna 4 maanden verder...helaas het verhaal gaat door. Steeds meer ex-pensionklanten vertellen dat het verhaal van Pien bij iedereen op stal bekend was. Jammer dat niemand iets tegen ons heeft gezegd, Do liep daar meer dan 9 maanden stage. Tijd genoeg om iets te zeggen zou je zeggen....helaas. Met Pien gaat het helaas ook niet goed. Kreupel en per dag zien we haar verouderen. Zij wil wel haar lijf niet meer. Jammer dat daar niemand aan heeft gedacht toen ze nog elke dag gereden werd alsof ze een gezond paard was. Hoop dat ze nog even bij ons blijft en geniet van haar welverdiende pensioen. Mensen die reageren die dit paard al langere tijd kennen. Daar zou ik tegen willen zeggen, bij een soortgelijke volgende situatie, kom op voor het paard en niet voor deze vrouw. Want een hart voor paarden heeft ze duidelijk niet.

Trekk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-20 03:21

Gewoon omwille van Pien hou ik dit topic actief!

Wodamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 08:13

Hoe is het nu met Pien? En heb je al contact gezocht met die mevrouw?

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 09:15

Waar was Pien dan op afgekeurd? Waar heeft ze nu last van? Sterkte voor haar

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 09:45

Het gaat er niet om of de staleigenaresse 1, 2 of 10 paarden verkoopt. Zij heeft een stal, staat ingeschreven in de KvK (neem ik aan) en is uit dien hoofde professioneel met paarden bezig. Dit paard had ze gewoon niet aan TS moeten verkopen.
Kijk, een voorheen fokmerrie hoeft niet stuk te zijn natuurlijk, er zijn er genoeg die na een aantal veulens gewoon weer voor de sport worden opgepakt. Maar soms komen fokmerries die gust blijven en stuk zijn uiteindelijk toch ook bij een manege terecht. Arm dier. Sterkte TS en heel sneu ook voor je dochter.

Trekk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 01:03

Voor Pien is het helaas einde verhaal. Haar pijn is niet meer verenigbaar..voor ons en haar. Dit verhaal is niet over, ik hou haar spirit levend. Voor Pien en mijn dochter. Paardenhandel oké maar wel eerlijk.. Dit is en blijft niet oké Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 04:55

Heel heel erg voor je dochter! Veel sterkte voor haar, en voor jou!

En ook al heb je haar niet laten keuren, het is ronduit schandalig met iemand die de achtergrond van dit paard had, haar verkoopt aan een kwetsbare tiener. Ik begrijp dat je daar als moeder ontzettend boos om wordt en anderen wil waarschuwen om hetzelfde leed te voorkomen. Al vrees ik dat ook dit keer opnieuw de naam verwijderd wordt.

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 08:25

Heb je ondertussen al contact met haar gehad? Zoals ik al eerder zei heb ik de gegevens wel voor je