Gloa schreef:superpony schreef:ik heb eerst gekeken naar granulight. Voor 20*40 kwam ik op 5000 euro. Stel dat je zand en drainage goed is en je laat het afgraven, kan er een laag granulight in en dan weer zand erop. Die is altijd droog, tenminste de bakken die ik heb gezien zijn echt super.
Een paar kleine puntjes;
- waar ga je naartoe met het afgegraven zand? Kan je het op eigen grond weer kwijt? Afvoeren is duur en hou ook rekening met kosten voor verplaatsen en uitrijden op eigen grond.
- granulight is een prachtig product ik ken het vanuit engeland, daar worden er complete paddocks mee aangelegd ook als toplaag. Maar hier op het vaste land is het door transport een behoorlijk prijzig product. Vaak is het onder aan de streep goedkoper om dan net wat dieper te graven en gewoon gebroken puin erin te leggen.
- tussen je onderlaag en toplaag moet een doek of mat om menging te voorkomen. Goede kwaliteit gaat op dit soort oppervlaktes wel aantikken. Bij ons bleken oude kunstgras matten van sportvelden goedkoper dan wegendoek.
Ik ken toch echt meerdere mensen met granulight en weet de kosten en hoe ze erbij lagen/liggen. Geen problemen mee gehad, nergens.