Pensionprijs stalling friesland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maessie

Re: Pensionprijs stalling friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 21:31

Ik ken ook al meerdere hier in de omgeving met binnenbak en soortgelijk voor rond de 175-200. Waar komen jullie precies? Vriendin van mij zoekt nog een plekje.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 22:15

parnassia schreef:
ruwvoer/stro; dan zit je al over de 4 euro. Daarbij komt nog het voeren/binnen- en buitenzetten/water/onderhoud/afschrijving etc?

4E per dag voor 1 paard?
Dat ben ik geen eens kwijt voor 3 paarden en dan koop ik alles in.
Pensionstallen die zelf nog gras genoeg hebben om te hooien zijn minder kwijt.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 22:25

Rond 200,00 a 220,00 lijkt me heel realistisch.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-20 12:17

maessie schreef:
Ik ken ook al meerdere hier in de omgeving met binnenbak en soortgelijk voor rond de 175-200. Waar komen jullie precies? Vriendin van mij zoekt nog een plekje.

Mijn eigen huidige pensionstal komt ook aardig in de buurt met wat ik wil...enige wat ik mis zijn in de winter de sociale contacten op de paddock en gehele dag buiten.
Mijn merrie staat nu in de winter +-3 uurtjes buiten op een relatief kleine bestraat paddockje maar wel alleen. In de andere paddock (ook bestraat en 3 meter verderop) staat ook 1 paard dan maar ze kunnen niet snuffelen, kriebelen en rennen zit er zeker niet in.
Soms komen ze ook langer dan 3 uur buiten en dan krijgen ze ook buiten hooi gevoerd.. Maar ik mis de ruimte om de benen te strekken met een vriendje en hele dag fresh air voor haar. Verder sta ik overigens op een fantastische stal met fantastische eigenaren waar ik verder absoluut niks te klagen heb.

Verder betaal ikzelf nu 200 euro incl alle service wat ik ook wil bieden en een binnenbak... Maar ik persoonlijk (ben nu overigens blij met deze prijs) vind dat behoorlijk laag eigenlijk.

Onze stal zou omgeving broeksterwoude komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 12:33

xLiez schreef:
Ik sta in de buurt van Heerenveen op een soort gelijke stal, ik betaal 180 per maand. Daarvoor moet ik zelf uitmesten en helpen paarden binnen/buiten zetten.

Je had in de buurt van Joure moeten zitten joh, daar zijn zo weinig stallen. Ken heel veel mensen die daar een stal zoeken maar er is gewoon bijna niks.

Er is genoeg rondom joure hoor, alleen zijn dit voornamelijk particulieren die ook wel eens stalling aanbieden :) ik sta ook in deze regio en betaal 190 all inclusive per maand. Enige wat ik zelf moet verzorgen is krachtvoer en eventueel extras. Ik moet alleen wel een eindje naar de manege. En heb zelf nog geen trailer + auto dus dat gaat nog niet.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 12:58

Je idee is mooi met de grote open stallen, ik vind alleen je paddocks voor 5 paarden in de winter wel echt te klein. Even lekker rennen en gek doen is bijna niet mogelijk. Wel fijn dat ze in ieder geval samen staan mét ruwvoer +:)+ En de ruime ruwvoer gift verder over de dag. Daar plus je wat mij betreft wel op.

Ik weet niet wat de gangbare prijzen in Friesland zijn, maar als ik iemand zou zijn die genoegen zou nemen met een te kleine paddock dan zou ik er toch wel rond de 250 euro voor overhebben (gebaseerd op de rest wat je te bieden hebt).

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 14:47

4 euro per dag.... ruim in goed stro en vier ruwvoerbeurten van zo'n 9 a 10 kg totaal.
4 Euro zal dan wat aan de hoge kant zijn, maar voor minder dan 3 gaat het mi niet lukken. Bij een stallingsprijs van 180 euro; ben je voor 3 euro per dag aan het uitmesten/voeren/heen- en weerbrengen/onderhoudskosten/afschrijving etc etc.

180 euro vind ik dus beslist niet realistisch voor een nette stal. Maar gelukkig kunnen de meeste paardenmensen slecht rekenen, anders hadden ze wel een andere hobby ;-)

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 14:52

Je moet wel rekening houden met de omgeving hé parnassia.

Ik sta in dezelfde regio met deze accommodatie voor 260 pm. Voor zo'n stal betaal je denk ik in het zuiden 500/600 euro. Ik zou rond de 200 wel reëel vinden.
Afbeelding

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 14:58

Ben het daar maar een klein beetje mee eens Ketly.
Eerst een realistisch beeld krijgen van de kosten. Ben heel erg gek met mijn paarden, doe het werk met veel plezier. Maar.... als andermans paarden dagelijks geld kosten, daar wordt niemand vrolijk van.
Vandaar ook mijn tip om eens terug te rekenen naar "per dag". En in de zomerperiode dan óók de kosten van het land(onderhoud) mee te nemen bv.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:06

parnassia schreef:
Ben het daar maar een klein beetje mee eens Ketly.
Eerst een realistisch beeld krijgen van de kosten. Ben heel erg gek met mijn paarden, doe het werk met veel plezier. Maar.... als andermans paarden dagelijks geld kosten, daar wordt niemand vrolijk van.
Vandaar ook mijn tip om eens terug te rekenen naar "per dag". En in de zomerperiode dan óók de kosten van het land(onderhoud) mee te nemen bv.

Het probleem zijn niet de lading leuke paarden om je heen bij een pensionstal, maar de mensen die erbij horen.... ;)
Dat moet je wel willen, tegen bestand zijn en ook fijn vinden om doorlopend mensen op je erf te hebben.

En gaat het es niet lekker , of ze hebben schijt aan je huisregels; en je ze eruit zet, ben je weer de gebeten hond... want paarden eigenaren doen NOOIT iets verkeerds. :D

Maeike1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:18

Klinkt echt geweldig, als je hier in de buurt (Zuidwest Friesland) zou zitten zou ik graag mijn paard bij je stallen. Qua prijs zou je hier in deze regio 275 - 300 euro per maand kunnen vragen.

Ik betaal nu bijna 300 en daar moet ik zelf voor uitmesten, zelf de slowfeeder voor de stal en op de paddock vullen en zelf mijn voer en bodembedekking voor kopen. Wel zit deze stal direct aan het bos en hebben we een goede binnen- en buitenbak en stampmolen..

Hier in de regio is bijna niets aan pensionstalling, overal zijn wachtlijsten en een van de laatste 'gewone' pensioenstallen gaat ook nog veranderen naar hit actief ipv boxen/paddocks dus misschien dat je hier nog een mooie plek kunt vinden? :-D

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:19

Dat is denk ik ook een overweging die gemaakt moet worden. Een pensionstal zal geen vetpot worden en ook geen makkelijke taak, want je hebt er altijd een paar tussen die overal wel commentaar op hebben. Ik vind het ook weinig geld voor wat er voor gedaan moet worden, maar je moet nou wel eenmaal wat meedoen met de regio want zonder pensionklanten is het ook niet te doen. In de zomer 24/7 buiten kan misschien wat voordeel opleveren omdat dit minder werk kost, maar ik zou niet veel hoger dan 200 gaan zitten. De meeste stallen die iets vergelijkbaars aanbieden die ik hier ken zitten rond de 180/185.

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 19:09

Marije_1997 schreef:
xLiez schreef:
Ik sta in de buurt van Heerenveen op een soort gelijke stal, ik betaal 180 per maand. Daarvoor moet ik zelf uitmesten en helpen paarden binnen/buiten zetten.

Je had in de buurt van Joure moeten zitten joh, daar zijn zo weinig stallen. Ken heel veel mensen die daar een stal zoeken maar er is gewoon bijna niks.

Er is genoeg rondom joure hoor, alleen zijn dit voornamelijk particulieren die ook wel eens stalling aanbieden :) ik sta ook in deze regio en betaal 190 all inclusive per maand. Enige wat ik zelf moet verzorgen is krachtvoer en eventueel extras. Ik moet alleen wel een eindje naar de manege. En heb zelf nog geen trailer + auto dus dat gaat nog niet.

Ja maar je moet die mensen maar net vinden. Ik heb vaak wel een oproepje gedaan. Stond eerst op de Hjouwer maar daar met een reden weggegaan. Sta nu in de buurt van Heerenveen.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 19:43

Ik woon in die omgeving en ik zou er max 200€ voor over hebben. Ik sta nu in Drachtstercompagnie met twee binnenbakken, twee buitenbakken, onbeperkt ruwvoer, grote stallen en all in voor €215. In Triemen zit volgens mij ook een stal die nog een stukje duurder is (die van de foto hierboven?). Dat vind ik persoonlijk alweer te duur, dus max €200 zou ik doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 20:19

xLiez schreef:
Marije_1997 schreef:

Ja maar je moet die mensen maar net vinden. Ik heb vaak wel een oproepje gedaan. Stond eerst op de Hjouwer maar daar met een reden weggegaan. Sta nu in de buurt van Heerenveen.

Ik had ook een oproepje op fb gedaan en al heeeeel snel kwam een kennis van m'n instructrice dat ze wel een plekje had. Dit is een privestal Ling. Had het ook al geprobeerd bij een stal vlakbij m'n huis, maar die namen niemand meer aan en buurvrouw zit altijd vol hahaha.

Snap wel dat je bij de hjouwer vandaan gaat vind het een verschrikkelijke manege. Waar ga je nu heen?

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 20:54

Mijn pony staat in Friesland. Ik heb op 3 verschillende stallen gestaan dus misschien heb je wat aan de info :)

Op dit moment betaal ik €150 voor een grote box, 20x40 verlichte buitenbak, zomer op het land en in de winter op de paddock met verharding van 8-9 tot 17.00. Incl. Goede kwaliteit ruwvoer en stro. Buiten zetten en in de ochtend voeren wordt gedaan, binnen zetten wordt gerouleerd met de stalgenoten. Zelf mesten en voer klaar zetten (zelf krachtvoer aanleveren). In overleg is veel mogelijk en staan stalgenoten klaar voor een keer mesten of voer klaar zetten. En voor mij het aller belangrijkste (naast veel buiten en goede kwalieit ruwvoer) hele goede uitrijmogelijkheden.

Hiervoor heb ik op een stal gestaan voor €220 per maand. Hier werd voor mij gemest, binnen en buiten gezet en gevoerd (incl. Ruwvoer, bodembedekking en krachtvoer). Zomers en winters een paar uurtjes op het land. Hier was een binnen en buitenbak aanwezig. Het was een kleinschalige pensioenstal dus was bijna altijd alleen in de bak. Ook niet geheel onbelangrijk qua ’spits tijden’ met ruiters in de bak.

Daarvoor ook op een stal van €150 per maand. Binnen en buiten zetten en voeren gebeurde (Incl. Ruwvoer, bodembedekking en krachtvoer). Zelf mesten. Paarden stonden in de zomer een paar uur op het land en in de winter een paar uurtjes op de paddock. Grote, verlichte buitenbak.

Van alles wat dus en een combi van wat jij zou aanbieden. Het klinkt in ieder geval goed! Ik zou qua prijs hier rond de €185-€200 voor over hebben op basis van mijn ervaringen met stallen in friesland.