Stalling Noord Holland noord

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 20:56

ierusju schreef:
Odetje92 schreef:
Ik vind stal Baltus niet bepaald een stal van rust en regelmaat imo, op vind het er meestal druk en rommelig

Mag ik vragen wanneer je er voor het laatst bent geweest? Want zeker de laatste jaren is er voor de paarden echt wel rust en regelmaat.

Afgelopen maanden zo'n 6x geweest, het is niet mijn type stal, uiteraard is dat mijn persoonlijk mening he, zoveel mensen zoveel wensen

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 21:05

Ik weet niet of Andijk te ver is voor je? Daar gaan ze individueel naar buiten, opgeruimd, en je kan er heerlijk over de dijk uitstappen

Taams is overigens ook echt een fijne stal. En als je verder woont dan hoef je er niet elke dag heen als je dat niet wilt

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-20 21:20

Andijk is wel wat aan de verre kant. Weet niet of je op de vleet doelt. Vind ik wel een hele prettige stal en is flink opgeknapt. En wegens bepaalde redenen ( welke het zoeken naar een pensionstal ook nog bemoeilijkt) moet ik helaas wel echt dagelijks heen.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 21:24

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Stalling Noord Holland noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 21:34

Stal Carre komen ze weinig buiten. In de winter tot maximaal 3 uurtjes per dag in de paddock en in de zomer 6 uur op de wei.

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 22:31

Pensionstal belthoeve? Heb je een inloopstal of stal met paddock. Alle eisen voldoen ze alleen niet aan het lekker buiten rijden. Je kan wel een rondje doen maar meer ook niet.

*Edit; spelfout.

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-20 22:36

Cayenne schreef:
Stal Carre komen ze weinig buiten. In de winter tot maximaal 3 uurtjes per dag in de paddock en in de zomer 6 uur op de wei.

Daar ben ik van op de hoogte en vind ik niet zo'n probleem. Paard mag het aankomende half jaar toch maar beperkt buiten. Ook hier graag geen commentaar op.

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-20 22:38

Ilsje87 schreef:
Pensionstal belthoeve? Heb je een inloopstal of stal met paddock. Alle eisen voldoen ze alleen niet aan het lekker buiten rijden. Je kan wel een rondje doen maar meer ook niet.

*Edit; spelfout.

Klinkt wel heel interessant! Ik neem hem mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 23:48

lianne125 schreef:
Ilsje87 schreef:

*Edit; spelfout.

Klinkt wel heel interessant! Ik neem hem mee!

Ik ben daar enkele weken geleden geweest en afgeknapt op de banen, diepe hoefslagen erin en zomers verplicht 24/7 op het land... Was voor mij een no-go..

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 02:24

bobje26 schreef:
Ik ben daar enkele weken geleden geweest en afgeknapt op de banen, diepe hoefslagen erin en zomers verplicht 24/7 op het land... Was voor mij een no-go..

Ik sta er nu vanaf eind december, maar heb geen last gehad van diepe hoefslagen,bak wordt vaak gesleept. En in overleg is er veel te regelen met de eigenaresse, maar ieder z'n eigen mening denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 09:39

Ilsje87 schreef:
bobje26 schreef:

Ik sta er nu vanaf eind december, maar heb geen last gehad van diepe hoefslagen,bak wordt vaak gesleept. En in overleg is er veel te regelen met de eigenaresse, maar ieder z'n eigen mening denk ik.

Dat denk ik ook, voor mij was het niet 'goed genoeg' qua bodems en dus een aantal verplichtingen betreft buiten staan.. Maar als je dat voor lief neemt, is het een prima stal denk ik!

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 10:33

Manege Noot voldoet ook aan veel eisen,

- 1 ruime binnenbak en een kleinere
- paarden kunnen apart buiten
- verbouwing waardoor ze nu meer stallen met buitenluik krijgen
- buitenrij mogenlijkheid

En volgens mij kan je ook je trailer neer zetten.

Enige nadeel is natuurlijk dat het ook een manege is.

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-20 10:56

Citaat:

Citaat:
Dat denk ik ook, voor mij was het niet 'goed genoeg' qua bodems en dus een aantal verplichtingen betreft buiten staan.. Maar als je dat voor lief neemt, is het een prima stal denk ik!

Voor mij is een goede bodem echt van groot belang daar mijn paard staat te revalideren van een peesblessure. Als ik dit dan hoor dan haak ik af. Qua eisen denk ik dat ik behoorlijk op 1 lijn lig met bobje26. En 24/7 buiten is voor mijn paard ook geen optie.

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-20 10:57

SeaSide schreef:
Manege Noot voldoet ook aan veel eisen,

- 1 ruime binnenbak en een kleinere
- paarden kunnen apart buiten
- verbouwing waardoor ze nu meer stallen met buitenluik krijgen
- buitenrij mogenlijkheid

En volgens mij kan je ook je trailer neer zetten.

Enige nadeel is natuurlijk dat het ook een manege is.

Heb ik inderdaad ook naar gekeken maar dat is echt te druk voor mijn paard. En hij heeft best wel specifieke behoeftes en op dat soort grote stallen is dat vaak niet mogelijk.

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 13:50

Ik denk dat Marcel Beukers in waarland aan veel van je eisen voldoet. Enige nadeel vind ik zelf dat de paarden daar niet veel buiten komen maar je gaf aan dat je paard maar beperkt naar buiten mag dus dan is het wel een goede om eens te bekijken.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 14:23

Christel1 schreef:
Ik denk dat Marcel Beukers in waarland aan veel van je eisen voldoet. Enige nadeel vind ik zelf dat de paarden daar niet veel buiten komen maar je gaf aan dat je paard maar beperkt naar buiten mag dus dan is het wel een goede om eens te bekijken.

Nadeel daar is dat ze maar 2x per dag hooi krijgen ... of je moet zelf kopen .

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 14:41

Stal fleur blijft de enigste hier denk ik wel een beetje met mogelijkheden. enigste nadeel is dat er in het hoog seizoen ook farmcamps zijn.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 18:50

Is de Duinrand niet geschikt dan?

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-20 20:17

Marcel beukers wil ik ook nog even gaan kijken inderdaad. Stal fleur is wat mij betreft geen optie. En de duinrand ga ik ook nog even langs.

Voor nu heb ik:
Stoeterij carre
Marcel beukers
De duinrand
M en N horses
waar ik wil gaan kijken. Mochten jullie nog meer suggesties hebben hoor ik het graag. Vanwege het moeilijke management van mijn paard verwacht ik niet overal terecht te kunnen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 23:44

Stom idee misschien hoor, maar kan je niet ergens op een kleine stal gaan staan in de buurt van een rijvereniging met een super-binnenbak? Waarbij je desnoods met de trailer gaat als je gaat rijden? Als die kleiner stal verder wel alles kan bieden wat je wil, is dat misschien nog een optie.
Qua bakbodem van rijverenigingen denk ik dan aan de Wieringermeerruiters en de Wironruiters zo hier in de buurt.

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-20 23:57

Jet schreef:
Stom idee misschien hoor, maar kan je niet ergens op een kleine stal gaan staan in de buurt van een rijvereniging met een super-binnenbak? Waarbij je desnoods met de trailer gaat als je gaat rijden? Als die kleiner stal verder wel alles kan bieden wat je wil, is dat misschien nog een optie.
Qua bakbodem van rijverenigingen denk ik dan aan de Wieringermeerruiters en de Wironruiters zo hier in de buurt.

Is op zich geen stom idee. Alleen ken ik maar weinig kleine stallen die voor de rest in behoefte kunnen voorzien. Wellicht heb jij misschien een idee? Wiron vind ik dan qua bodem niet heel fantastisch maar WMR en oude veer en bucephalus hebben wel goede banen.

Maar het mooiste blijft natuurlijk alles onder 1 dak.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 00:00

Ik ga voor je denken hoor, inderdaad Oude Veer en Buc hebben natuurlijk ook fijne bakken!

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 00:41

Ik heb 100 jaar geleden met twee ernstig geblesseerde paarden bij Marcel Beukers gestaan en er was daar erg veel mogelijk om het mijn paarden naar wens te maken.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 11:16

Ik sta bij Carré , prima stal paard staat er super fijn .. volgens mij staan we wel vol op het moment .. Maar je kunt altijd even contact opnemen natuurlijk ;)

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-20 18:33

Carre ga ik zaterdag heen en bij Marcel ga ik ook nog een afspraak maken. Ik heb ook niet per direct een stal nodig. Op zijn vroegst pas in mei.