Pensionstalling omgeving lemmer Gaasterland Kuinre

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 00:55

waldo199 schreef:
Marie111 schreef:
Stal Bastiaan in Rutten

Pensionstal aan Vliegtuigpad in Creil

Stal Vrije paarden in Ossenzijl

Stal De Vries Bantega

Paddock paradise in Bantega

Velvet Stables in Bant (De Witte Burcht)

Al een oproep op Facebook gedaan?

https://www.facebook.com/groups/4346121 ... ?ref=share

Ben je bekend met deze stallen?

zie je reactie nu pas. Zal proberen wat meer info te geven.

Stal Bastiaan - zelf geen ervaring mee. Hoorde vorige winter dat paarden bij slecht weer weinig buiten komen. Er schijnt nu een stapmolen te zijn, zodat paarden toch beweging kunnen krijgen.

Pensionstal Vuurpad Creil (dus geen Vliegtuigpad) = zijn nog beginnend. Paarden worden goed verzorgd heb ik gehoord. Geen binnenbak en buiten rijden op kavelpad van de buurman.

Stal Vrije paarden in Ossenzijl - nog nooit geweest, ken ze alleen van Facebook https://www.facebook.com/stalvrijepaarden

Stal De Vries Bantega - paar jaar geleden paard daar gehad. Geen recente ervaring dus.

Paddock paradise in Bantega - ken ik helemaal niet

Velvet Stables in Bant (De Witte Burcht) - paard kan daar hele jaar 24/7 buiten of 's nachts op stal met eventueel de zomermaanden 24/7 buiten. Er is een merriekudde en een ruinenkudde. Er zijn 4 weides. Wordt met zomer/winter gewisseld. Er zijn twee grote schuilstallen. Daar worden de paarden ook 2/3 keer per dag bijgevoerd. Hele grote buitenbak, waar wel altijd hindernissen in staan, vanwege het trainen van de springpaarden van Sonja. Maar staan wel zover uitelkaar dat je kunt dressuren of mennen. Stal ligt aan het Kuinderbos met 35 km ruiterpad. Buitenrijden wordt dus veel gedaan.

Stal Crebas Bant - is zowel revalidatiestal als pensionstal.

gomir

Re: Pensionstalling omgeving lemmer Gaasterland Kuinre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 00:59

Ken Sonja van concours en dat is in mijn beleving een betrokken en bevlogen paardenmens, ik zou mijn paard wel aan haar toe durven te vertrouwen. Ben er nooit op stal geweest, maar volgens mij is het op velvet stables goed voor elkaar.

waldo199

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-24 23:25

Dankjewel!!
Velvet heb ik gestaan

cupido1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 23:34

waldo199 schreef:
Dankjewel!!
Velvet heb ik gestaan

Waarom ben je daar weg gegaan? Wat beviel je er niet?

xMarizka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 16:12

cupido1996 schreef:
waldo199 schreef:
Dankjewel!!
Velvet heb ik gestaan

Waarom ben je daar weg gegaan? Wat beviel je er niet?

Hier ben ik ook benieuwd naar, mag prive :j

waldo199

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-24 22:16

Pb gedaan!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 18:45

Heb je ondertussen al wat uitgezocht of bekeken?

waldo199

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-24 19:19

Marie111 schreef:
Heb je ondertussen al wat uitgezocht of bekeken?

Ik ben wel bij een aantal stallen geweest, maar nog niet de juiste perfecte plek gevonden…
Liefst ook met uitrijmogelijkheden
Ik wacht nog even af…

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 22:46

Deze advertentie zag ik op Facebook in de groep Stalling en weidegang aangeboden en gezocht Friesland

https://www.facebook.com/share/p/1DT7qa8crq/

Stalling aangeboden op onze privéstal in Friesland ( grens Flevoland) , vlakbij Lemmer. Vlakbij het Kuinderbos ( ca. 15 minuten stappen langs doodlopend landweggetje) . We beschikken over ruime, open stallen. Een buiten ( longeer) bak ( ca. 20 x 20) en een binnenbak ( 15 x 35). Ideaal voor recreatieruiters met een, liefst, klassieke inslag . De paarden komen dagelijks buiten, in paddock of op de weide, afhankelijk van het weer. Stalling is incl. bodembedekking ( stro) , buiten en binnenzetten, topkwaliteit Duits kruidenhooi. Excl. krachtvoer ( klaarzetten en wij voeren alle paarden tegelijk) en zelf uitmesten.
We hebben ruime parkeerruimte, ook voor trailers, een kleine kantine en, omdat we aan het eind van een doodlopende weg zitten, is het hier heerlijk rustig en kan je hier van het erf af zo naar buiten, naar het bos of voor een ritje in de polder.
Onze voorkeur gaat uit naar goed gemanierde ruinen/ evt. merries die goed in een groep passen.