Stalling Utrechtse Heuvelrug/ Utrecht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 08:22

Als je dit in deze omgeving kan vinden hoor ik heel graag waar je naar toe gaat :D
Verhuis ik gelijk met je mee, want een stal met al deze eisen ga je hier gewoon echt niet vinden. Je zal toch eisen moeten laten vallen, of verderweg gaan kijken want eerlijk, al deze eisen + locatie eis is mission impossible ;)

Ik heb ong elke stal in die brede omgeving gehad, en dan was een binnenbak voor mij niet eens een harde eis, maar het is er echt niet en wij staan nu verderweg.

Janien30

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-20 08:32

witroosje schreef:
Als je dit in deze omgeving kan vinden hoor ik heel graag waar je naar toe gaat :D
Verhuis ik gelijk met je mee, want een stal met al deze eisen ga je hier gewoon echt niet vinden. Je zal toch eisen moeten laten vallen, of verderweg gaan kijken want eerlijk, al deze eisen + locatie eis is mission impossible ;)

Ik heb ong elke stal in die brede omgeving gehad, en dan was een binnenbak voor mij niet eens een harde eis, maar het is er echt niet en wij staan nu verderweg.

Haha ja ik ben ook bang. Ik zal denk ik uiteindelijk keuzes gaan maken, maar ik dacht ik kan het altijd proberen. Ik woon zelf nog maar een jaar in de omgeving dus ik dacht misschien weten anderen meer dan ik. Maar goed er zijn misschien nog mensen met andere tips ik geef nog niet op. Mocht ik uiteindelijk iets vinden wat in de buurt komt laat ik het weten :)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 08:36

Stal groenraven?

Al op marktplaats gekeken ? Bij weidegang en stalling

MyChoice

Re: Stalling Utrechtse Heuvelrug/ Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 08:39

Stal de molshoop

NAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 09:28

Www.wereldpaarden.nl
Heeft alleen geen springpiste of springwedstrijden op eigen terrein. Paarden staan wel zo’n 6-8 uur buiten (weide en paddock). 20X60 binnenbak, maandelijks KNHS dressuur en direct aan het bos. Prijs ligt onder de 400 dus dat scheelt aardig met aanbieders in de buurt.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 09:40

NAV schreef:
http://Www.wereldpaarden.nl
Heeft alleen geen springpiste of springwedstrijden op eigen terrein. Paarden staan wel zo’n 6-8 uur buiten (weide en paddock). 20X60 binnenbak, maandelijks KNHS dressuur en direct aan het bos. Prijs ligt onder de 400 dus dat scheelt aardig met aanbieders in de buurt.

Ik ben op deze stal wezen kijken, maar vind de paddock echt zo klein. Das gewoon ietsje groter dan een stal, kunnen ze nog niet lekker de benen streken... In mijn ogen gaan ze daardoor een beetje het nut van buitenstaan voorbij.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:57

minouesmee schreef:
Janien30 schreef:
Budget maakt in principe niet uit. Qua stalling wil ik max 500 euro kwijt zijn met alles erop en eraan, dus voeren, buiten zetten binnen halen en volpension.

Geerestein in Doorn misschien? Vanaf Nieuwegein zuid is het 26 minuten rijden, dus het ligt er aan waar je in Nieuwegein woont denk ik.

Er is nu een afsluiting in Doorn dus google laat je nu omrijden. Normaal gesproken zit je wel rond de 20 in gok ik.

NAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 20:23

bliksemflits schreef:
NAV schreef:

Ik ben op deze stal wezen kijken, maar vind de paddock echt zo klein. Das gewoon ietsje groter dan een stal, kunnen ze nog niet lekker de benen streken... In mijn ogen gaan ze daardoor een beetje het nut van buitenstaan voorbij.

Afbeelding
Valt mee toch? Een sprintje trekken gaat niet, maar het is zeker groter dan een stal. Ben ook wel blij als ze weer het land op gaan hoor, maar dit is een lastige regio om alles te vinden op je wensenlijstje.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 22:08

bliksemflits schreef:
NAV schreef:

Als je paard in een groep kan staan heb je een stuk grotere paddocks. Er is wel beperkt plek, 1 merrie groep en 1 ruinengroep.

Sprintje trekken lukt daar zeker, hier gedemonstreerd :+
https://youtu.be/uDy-AiIlyiU

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 22:31

Griftenstein, inderdaad.
Alleen geen springwedstrijden en bos op 25 min stappen park op tien.
En paddocks in de winter en herfst. Iets groter dan op de foto.

Ik heb het opgegeven met stallen in de regio die jij noemt.
Paard staat nu op Veluwe bij ouders in de buurt.Heerlijk elke dag in een kleine kudde met vijf andere paarden in een enorm groot weiland. Als je bij het hek staat en ze staan aan de andere kant zie je nog wat gekleurde stipjes Zomer en winter minimaal meer dan 6 uur in wei. Geen gedoe met zelf binnenhalen in weekenden of op zon en feestdagen. En superbakken, binnen en buiten en springtuin en crosswei en gallopeerbaan. Maar voor mij is het belangrijkste de kleine kudde in de supergrote wei (en daarna dat de bodem in de bakken zo goed is). Mijn paard is zo supergelukkig waar ze nu staat. Nog geen seconde spijt.
Laatst bijgewerkt door daydream op 03-05-20 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 22:34

Griftenstein is ook geen volpension (meer). Je moet zelf binnen zetten en in het weekend ook zelf buiten zetten.
Springpiste is er ook niet meer, er staan een paar hindernissen in de buitenbak af en toe.

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 22:40

Tsja, Bliksemflits, ik heb het blijkbaar niet voor niets opgegeven met stallen in die regio :) Ik word nog steeds elke ochtend wakker wetende in welke wei mijn paard op dat moment al staat. Samen met een paar dikke vriendjes. Alleen al dat gevoel maakt het driedubbeldwars de reistijd waard.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 22:48

Het is niet mijn topic he? :D

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 22:54

bliksemflits schreef:
Het is niet mijn topic he? :D

O ja! , ok :) :) ;-)

Sweetdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:23

bliksemflits schreef:
Griftenstein is ook geen volpension (meer). Je moet zelf binnen zetten en in het weekend ook zelf buiten zetten.
Springpiste is er ook niet meer, er staan een paar hindernissen in de buitenbak af en toe.

Helaas staat je paard ook regelmatig zonder overleg snachts op de paddock, terwijl jij denkt dat ie ‘s nachts lekker in zn stal aan t slapen is... De paarden eigenaren mogen de volle paddocks uitmesten, dus dat scheelt de stalhouder weer uitmesten van de stallen. Dus nee dit is geen volpension. Als je het prima vindt dat je paard af en toe 24/7 buiten staat en zelf mag uitmesten en voor volpension wil betalen, zou je t kunnen overwegen

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:18

Heb je nog wat gevonden TS?
Stal de Heidehoek schoot mij nog te binnen. Ik sta daar vlakbij en heb daar wel is gesprongen, durf alleen niet te zeggen of ze in de winter buiten gezet worden maar al je andere eisen vinkt deze stal wel af :)

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 23:49

Stal huisman in Driebergen. 17 min rijden. Hebben alleen geen binnenbak wel 2 aan elkaar grenzende buitenbakken waar ook gesprongen mag worden. Volgensmij voldoen ze aan de rest van je lijstje. Ze hebben meestal wel een wachtlijst.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:33

Stal Huisman is een hele fijne stal maar ik denk niet dat die bij TS haar lijstje past. Bos is zeker 25 min stappen, geen binnenbak, geen springtuin, geen wedstrijden op locatie. Je mag wel eigen instructie mee nemen. En ik geloof niet dat ze aan jongeren of rijden doen als jij op vakantie bent.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:35

Een paar meter verderop zit Geerestein die aan veel meer eisen voldoet van de TS.

Die hebben alleen geen (spring)wedstrijden op locatie.

sandrabmg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:53

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:19

AnnemiekvM schreef:
Wat verder rijden maar wel aan alle eisen is Pensionstal de Heidehoek in Eemnes.

Voldoet inderdaad aan al je eisen, 25 minuutjes rijden maar ik denk dat het comfort, de luxe, sfeer en omgeving die 5 minuten extra rijden het dubbel en dwars goed maken haha.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:45

Janien30

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-20 13:54

DreamGuide schreef:
AnnemiekvM schreef:
Wat verder rijden maar wel aan alle eisen is Pensionstal de Heidehoek in Eemnes.

Voldoet inderdaad aan al je eisen, 25 minuutjes rijden maar ik denk dat het comfort, de luxe, sfeer en omgeving die 5 minuten extra rijden het dubbel en dwars goed maken haha.

Hoi Dreamguide, het ziet er op de website inderdaad goed uit. Uit jou opmerking begrijp ik dat jij er bekend bent? Ik kan op de website niet vinden op welke manier ze in de winter buitenkomen en voor hoelang. Ook kan ik niet vinden of je daar extra voor betaald of dat ze je paard voor je binnenhalen/buitenzetten. Verder vroeg ik me ook af of hengsten daar welkom zijn.

Janien30

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-20 14:02

Hallo allemaal bedankt voor de goede tips. Inmiddels is mijn eisen pakket iets aangepast:

- reistijd ben ik bereid uit te breiden naar max 35 minuten mits mijn paard heel veel buiten komt, in de zin dat als ik het een keer niet red om naar stal te komen hij dan in ieder geval op zijn minst een halve dag heeft buitengestaan zowel winter als zomer.

De volgende eisen zijn nu verder nog van belang:
- volpension
- zoals hierboven dus minimaal een halve dag buiten winter en zomer en dat ze buitenzetten/binnenhalen (mag tegen vergoeding)
- binnen en buitenbak
-springpiste (voorkeur ook cross materiaal)
- GROTE EIS ik koop een Lusitano hengst dus hengsten moeten toegestaan zijn en dus ook die hoeveelheid buitenstaan moeten kunnen krijgen.
- een ruimte aanwezig waar ik met hem kan loswerken, dit kan dus een paddock of kleinere bak zijn, zolang die daar maar los mag lopen.
- aan het bos (lage en hoge vuursche dat gebied) bos mag ook aan te stappen zijn max 15/20 minuten

Ik hoop dat dit wat meer kansen bied, hoewel het kopen van een hengst niet meewerkt merk ik. Alvast bedankt voor het meedenken :)

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 14:06

Gezien je een hengst koopt kan je bijna alle genoemde stallen in dit topic al af laten vallen... Succes met je zoektocht naar een stal waar een hengst buiten komt, want daar maak je het jezelf wel echt heel lastig mee in deze omgeving (gezien buiten komen in de winter hier sowieso al een ramp is)...

Ga je hem castreren?