Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
roekes schreef:Paardentandarts Niek Janssen. http://Www.paardentandartsjansen.nl
roekes schreef:Paardentandarts Niek Janssen. http://Www.paardentandartsjansen.nl
ClaudiaHS schreef:Als je graag handmatig wilt kan je ook Spencer Schuman uit Zwolle bellen.
JoyCiej007 schreef:ClaudiaHS schreef:Als je graag handmatig wilt kan je ook Spencer Schuman uit Zwolle bellen.
Ach, ik kon steeds niet op zijn naam komen, maar die is hier ook wel eens geweest bij mij.
Hele fijne, zachtaardige en geduldige kerel. Heeft met mijn Welsh zo ongeveer de hele wei doorgelopen al veilend, merrie wilde écht écht niet en ging continu in de achteruit. Hij: "ach, gewoon rustig blijven, ik loop gewoon al veilend met haar mee, komt goed".
roosa schreef:En dat zegt mij genoeg,zo een komt echt niet aan mijn paard zijn mond.
Bak raggen zonder zicht.
JoyCiej007 schreef:roosa schreef:En dat zegt mij genoeg,zo een komt echt niet aan mijn paard zijn mond.
Bak raggen zonder zicht.
Het was dus juist GEEN RAGGEN. Merrie liep rustig achteruit, en hij liep rustig met haar mee. Juist om stress te voorkomen. Meebewegen en rust bewaren ipv wat jij "raggen" noemt. Ze had zich anders gerust laten vallen, door benen zakken, of steigeren en dan mogelijk achterover slaan.
Zicht had hij prima, klem er in en hij koplampje op (dat heb ik ook vaak zat, zijn m'n dieren gewend), voelen, vijlen, kijken, vijlen.
Als het "raggen" (met of zonder zicht) geweest was, dan kan ik je garanderen dat ze hem het licht uit de ogen geslagen had. Dat accepteert zij absoluut niet.
De discussie over elektrisch of niet is al járen oud. Elektrisch heeft ook zo zijn nadelen.
Overigens is deze zelfde merrie enkele jaren geleden nog geholpen door een dierenarts uit Heerde, een vergroeide, uitstekende ondersnijtand met inmiddels een scherpe punt.
Tand was perfect gezond, maar begon zo uit te steken dat het haar echt in de weg ging zitten bij haar onderlip.
Het zetten van de verdovingsprik, en tussendoor nog 3 keer bijprikken, heeft haar meer stress bezorgd dan het handmatig rustig verwijderen van betreffende tand.
Volgens mij kunnen we de aloude conclusie trekken; zoveel mensen, zoveel meningen.
Als ik mij goed voel bij een bepaalde smid, tandarts, dierenarts etc. en ik zie dat mijn pony's daar ook fijn en goed op reageren, ik zie zelf ook goed werk, dan prima toch?
ClaudiaHS schreef:Joycie je hebt de qoute lekker geplaatst zo aangezien ik dat niet eens gezegd heb
roosa schreef:En dat zegt mij genoeg,zo een komt echt niet aan mijn paard zijn mond.
Bak raggen zonder zicht.
valori schreef:Hier dezelfde ervaring met SS als thaampje en claud1, onverdoofd wolfskiezen trekken en later blijken de wolfskiezen niet goed getrokken te zijn. Bij mij komt hij ook nooit meer terug.