Een goede (spring/dressuur)stal omgeving Utrecht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

corine1981

Re: Een goede (spring/dressuur)stal omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 21:09

Laseur in Soest?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 22:10

corine1981 schreef:
Laseur in Soest?

Ohh dat is wel een goede ja.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 22:20

SusanH schreef:
Is die afstand echt een keiharde eis? Of ben je voor de ideale stal ook bereid iets verder te reizen?

Nou voor de ideale stal ben ik bereid om tot 20 min. te reizen (enkele reis). Het liefst wat dichterbij tot ongv 10-15 min. 25-30 min is in combinatie met een drukke baan de andere kant op (Adam) teveel reistijd die ik per dag kwijt zal zijn.

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 22:25

Gunterstein in Breukelen zit dan ook mooi langs je woon-werkroute

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 22:25

Laseur en Zilvia’s hoeve had ik idd niet eerder aan gedacht tot aan dit topic. Laseur zal net op het randje zijn van max reistijd mits ik aan de goede kant van Utrecht woon. Ga het onderzoeken! Heb er vroeger wel gesprongen en gedressuurd maar nooit echt gelet op de overige accommodatie.

Zilvia’s hoeve, ben bang dat ik dat een beetje te massaal vind en dan ook nog met een manege erbij. Maar ook daar heb ik ooit gereden en niet verder gekeken dan mn neus lang was dus het is het onderzoeken waard.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 22:28

VValar schreef:
Laseur en Zilvia’s hoeve had ik idd niet eerder aan gedacht tot aan dit topic. Laseur zal net op het randje zijn van max reistijd mits ik aan de goede kant van Utrecht woon. Ga het onderzoeken! Heb er vroeger wel gesprongen en gedressuurd maar nooit echt gelet op de overige accommodatie.

Zilvia’s hoeve, ben bang dat ik dat een beetje te massaal vind en dan ook nog met een manege erbij. Maar ook daar heb ik ooit gereden en niet verder gekeken dan mn neus lang was dus het is het onderzoeken waard.

Waar in Utrecht woon je?

Want mijn paard staat daar in de buurt. Ik woon in De Bilt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 09:00

Nee dan is waar ik aan dacht geen optie voor je. Dat is dan te ver.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 09:10

stal gunterstein in breukelen? weet niet presies maar volgens mij doen die beide

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 09:27

HCH heb ik jarenlang met veel plezier gestaan. Is wel dressuur gericht, maar er is materiaal en wordt ook door meer gesprongen.
De reden dat ik weg ben gegaan was wel is de reistijd. Het was iets van 16km voor mij vanuit Utrecht, maar in de spits kwam dat dagelijks op 30-45 minuten.

Zie dat je in Amsterdam werkt, dan kan je op de terugweg waarschijnlijk gaan, dan heb je dat niet. Maar wel iets om rekening mee te houden.

Laseur kunnen ze volgens mij niet echt buiten. Bij Zilfias hoeve is dat tegenwoordig wel. Ken wel mensen die daar heel tevreden staan.

sorbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 10:07

Stal bosgoed? En als je meer rek hebt in budget plijnaar?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 10:10

En stal Arends in Bilthoven?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-20 12:15

Plijnaar ken ik niet, zit wel mooi in de buurt. Echter voor het arrangement wat ik wil (buiten zetten + mesten etc) betaal je 800EUR.... :D Net iets boven het budget.

Stal Arends zet ik op mijn lijstje om te bezoeken :) Heb je er ervaringen mee?

Stal Bosgoed + Zilvia's hoeve zie dat het maneges zijn. Ik weet niet of ik die drukte prettig vind.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 12:27

VValar schreef:
Plijnaar ken ik niet, zit wel mooi in de buurt. Echter voor het arrangement wat ik wil (buiten zetten + mesten etc) betaal je 800EUR.... :D Net iets boven het budget.

Stal Arends zet ik op mijn lijstje om te bezoeken :) Heb je er ervaringen mee?

Stal Bosgoed + Zilvia's hoeve zie dat het maneges zijn. Ik weet niet of ik die drukte prettig vind.

Dat is inclusief trainen van je paard en les. Arrangement wat jij nodig hebt zit op 580. Dat is inclusief mesten en buiten zetten.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 18:44

Ik zou graag de ervaringen over Groenraven horen?

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 18:48

Ik haak even in op stal de Appellaan in Harmelen, maar de paarden komen hier echt niet in groepen buiten :')
Er is wel service voor de paddock/stapmolen en er in een springbak, ik sta er op dit moment in de stallen dus stuur maar een berichtje als je vragen hebt ;)

Ben je al bij Stal Lasseur geweest? Stal Lozeman is inderdaad geweldig, maar wel ruim 3 kwartier vanaf Utrecht.

Ik woon zelf ook in Utrecht en mijn springpaard gaat binnenkort naar stal de Amstelhoeve, maar die zal ook net te ver zijn voor jou dan.
Voldoet wel aan echt al je eisen, ze hebben een enorme springbak met hindernissen en ook crosshindernissen. Valt ook binnen je budget.
(Vanuit Amsterdam overigens prima te doen, ik werk zelf ook in Amsterdam en dan zit 'ie op de route naar huis)

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 20:38

Aanvulling:

't Hoogt zie ik hier genoemd, op dit moment is het nog niet mogelijk daar van buitenaf prive les te nemen. Het is ook geen springtuin maar echt een crossweide met vaste hindernissen.

Van Kuijk is op loopafstand van de Appellaan, maar hier staan geen standaard hindernissen en ik durf überhaupt niet eens te zeggen of ze dat wel hebben? Qua service is er ook niet veel dacht ik.

Gunterstein in Breukelen zou je eventueel nog kunnen bekijken. Vermoedelijk net binnen je tijd en hier staat sowieso iedere maand een oefenparcours.

Mocht je verdere vragen hebben over stallen in de omgeving kan je altijd pb'en! Ik heb recent een hele ronde gedaan op zoek naar een stal dus kan je allicht helpen :)

mystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 20:48

Stal Oudenhorst in Woudenberg voldoet aan al je eisen, is alleen verder weg. Is geloof ik wel onder je budget.

Boedha_1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 21:11

witroosje schreef:
Aanvulling:

't Hoogt zie ik hier genoemd, op dit moment is het nog niet mogelijk daar van buitenaf prive les te nemen. Het is ook geen springtuin maar echt een crossweide met vaste hindernissen.

Van Kuijk is op loopafstand van de Appellaan, maar hier staan geen standaard hindernissen en ik durf überhaupt niet eens te zeggen of ze dat wel hebben? Qua service is er ook niet veel dacht ik.

Gunterstein in Breukelen zou je eventueel nog kunnen bekijken. Vermoedelijk net binnen je tijd en hier staat sowieso iedere maand een oefenparcours.

Mocht je verdere vragen hebben over stallen in de omgeving kan je altijd pb'en! Ik heb recent een hele ronde gedaan op zoek naar een stal dus kan je allicht helpen :)

Bij van Kuijk hebben ze gewoon hindernis materiaal, de zoon van de eigenaar is springruiter dus dat zit wel goed. Er is overigens ook service, alleen niet in de weekenden geloof ik.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 21:19

Ah check, dat wist ik niet zeker :) Ben er een paar keer geweest toen een vriendin er stond, is me nooit opgevallen denk ik

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-20 11:51

Pantykous schreef:
Dat is inclusief trainen van je paard en les. Arrangement wat jij nodig hebt zit op 580. Dat is inclusief mesten en buiten zetten.

Ahh ok helaas is €580 per maand ook net even te duur.

Stallen die genoemd zijn (waarvoor dank) maar geen optie zijn ivm te ver:
Laseur in Soest
Oudenhorst in Woudenberg
Lozeman
Amstelhoeve in Ouderkerk
Gunterstein in Breukelen wellicht ook te ver. Ga ik wel even naar kijken op de site of het wat is.

Ik merk dat het nog echt niet gemakkelijk is een stal te vinden die aansluit op mijn wensen :) Zoek echt een (sport)stal of een stal waar ze heel serieus zijn met de paarden, het management, onderhoud etc. Heb wel al een aantal stallen bezocht.
Laatst bijgewerkt door VValar op 07-02-20 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 12:02

Het is jammer dat die afstand een harde eis is. Hier in de buurt zoals gezegd meer keus. Waar wij gestald staan zou perfect zijn.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 14:57

VValar schreef:
Ahh ok helaas is €580 per maand ook net even te duur.

Stallen die genoemd zijn (waarvoor dank) maar geen optie zijn ivm te ver:
Laseur in Soest
Oudenhorst in Woudenberg
Lozeman
Amstelhoeve in Ouderkerk
Gunterstein in Breukelen wellicht ook te ver. Ga ik wel even naar kijken op de site of het wat is.

Ik merk dat het nog echt niet gemakkelijk is een stal te vinden die aansluit op mijn wensen :) Zoek echt een (sport)stal of een stal waar ze heel serieus zijn met de paarden, het management, onderhoud etc. Heb wel al een aantal stallen bezocht.

Ik ben bang dat je echt niks gaan vinden wat aan al je eisen voldoet als je je vast blijft houden aan je max reistijd... Als je daar echt binnen wilt blijven moet je toch flink wat eisen in gaan leveren als je iets wilt vinden helaas

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 15:13

Heb je al bij stal Ruigenhoek gekeken?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 23:01

Stal Griftenstein al bekeken?

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 23:16

Klein Heiligenberg Leusden