Gezocht spoed Friesland: paardenvrachtwagen 1 paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Re: Gezocht spoed Friesland: paardenvrachtwagen 1 paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 10:33

Is het voor TS niet veel handiger te proberen iemand met BE te vinden? Dan ben je van het hele probleem af. Auto is er, trailer huren is ook niet moeilijk, het enige wat je nodig hebt is een chauffeur. Hoe ingewikkeld wil je het maken? Geen vader/oom/vriend/buurman met BE in de buurt?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 16:44

ikke schreef:
Jet schreef:
Ik denk toch dat je gelijk hebt, ik zie het nu ook nergens meer staan. Waarschijnlijk is de regel vanaf januari 2013 altijd hetzelfde geweest en zoals jij zelf zegt, maar is er in het begin minder duidelijk omschreven hoe en wat en is het daarom bij mij verkeerd blijven hangen.
Ja, zo groot en Gelders, dat zal wel wat wegen inderdaad.

Nee, je haalt twee feiten door elkaar:
1) De auto mag alles trekken wat feitelijk lichter is dan wat de auto mag trekken volgens het kenteken. art 5.18.18 voertuigreglement
2) De chauffeur moet beschikken over een passend rijbewijs. art 15 reglement rijbewijzen

Bij dat rijbewijs loopt TS vast; met B-rijbewijs geldt de technische optelsom TMM auto + TMM trailer <3500kg.

Haha, als ik je quote staat er inderdaad < 3.500 kg., maar toen ik het zonder quoten las stond er <3500 kg. Ik snapte het al niet helemaal :D .

Nee, ik dacht echt dat ook voor B ( wel met de grens van 3.500 kg.) gold dat je tegenwoordig uitging van het werkelijke gewicht en niet van TMM's.

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 16:49

Yaffie schreef:
Caily schreef:
Eemsned in Losdorp

Dankjewel. Ik zal ze eens bellen, zie alleen trailers te huur.

Jet schreef:
Wat weegt je auto dan en wat mag die trekken? En wat voor paard wil je vervoeren, wat zal die ongeveer wegen?

Als het helemaal niet lukt, zal je denk ik toch een paardentaxi moeten zien te regelen. Als ik zie wat het huren van een vrachtwagentje verderop in het land kost, zal een paardentaxi soms nog goedkoper kunnen uitpakken, afhankelijk van waar ze bij jou in de buurt zitten of van verder weg moeten komen.

Auto weegt 2300kg en mag 1800 trekken, maar met b rijbewijs mag de combi max 3500kg zijn, maar een trailer van 1200kg is bijna niet te vinden, waar ook nog een paar in kan van ongeveer 550/600kg.

Wachttijden met paarden taxi's zijn niet mals, dus dat zou ook heel duur uitpakken.

haffiefreak schreef:
Chantal Rijners (paard en pony transport.) Ik weet alleen niet of ze ook verhuurt.

Bedankt. Zij doet geen verhuur helaas.

Wij hebben een 1p trailer van 1200kg. Dit mag ik met B rijbewijs trekken. Ze zijn er wel maar dan moet je echt 1P hebben. Plus wij hebben een mitshibishu space star van 1250kg en die mag 1500kg trekken

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 20:46

En hoe heb je het opgelost nu?

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 20:48

Ik heb BE rijbewijs. Ik kan je eventueel wel helpen?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 14:22

_Lobke_ schreef:

het ging om gisteren maandag dus

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 14:40

pillow schreef:
_Lobke_ schreef:

het ging om gisteren maandag dus

Volgens mij ging het oorspronkelijk om maandag 23 december, maar ik denk dat het allemaal uitgesteld is...

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 15:18

Jet schreef:
ikke schreef:
Nee, je haalt twee feiten door elkaar:
1) De auto mag alles trekken wat feitelijk lichter is dan wat de auto mag trekken volgens het kenteken. art 5.18.18 voertuigreglement
2) De chauffeur moet beschikken over een passend rijbewijs. art 15 reglement rijbewijzen

Bij dat rijbewijs loopt TS vast; met B-rijbewijs geldt de technische optelsom TMM auto + TMM trailer <3500kg.

Haha, als ik je quote staat er inderdaad < 3.500 kg., maar toen ik het zonder quoten las stond er <3500 kg. Ik snapte het al niet helemaal :D .

Nee, ik dacht echt dat ook voor B ( wel met de grens van 3.500 kg.) gold dat je tegenwoordig uitging van het werkelijke gewicht en niet van TMM's.

Ikke heeft nog steeds gelijk: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... n-besturen
Aan de regels is niks veranderd. Met B mag de TMM nog steeds niet meer dan 3500 kg zijn.
Maar TS, ik ben wel benieuwd hoe je het nou uiteindelijk opgelost hebt.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 18:00

Ik zeg toch ook dat ik het dacht, maar bij nader inzien dat ik het niet goed had... Misschien was ik daar dan niet duidelijk genoeg in, maar ik heb gezegd dat TS gelijk had, die had het goed voor zover ik nu weet.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 21:13

Volgens mij ging het oorspronkelijk om maandag 23 december, maar ik denk dat het allemaal uitgesteld is.
Citaat:
ja je hebt gelijk , ze reageert ook nergens meer op dus zal wel klaar zijn