Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ikke schreef:Jet schreef:Ik denk toch dat je gelijk hebt, ik zie het nu ook nergens meer staan. Waarschijnlijk is de regel vanaf januari 2013 altijd hetzelfde geweest en zoals jij zelf zegt, maar is er in het begin minder duidelijk omschreven hoe en wat en is het daarom bij mij verkeerd blijven hangen.
Ja, zo groot en Gelders, dat zal wel wat wegen inderdaad.
Nee, je haalt twee feiten door elkaar:
1) De auto mag alles trekken wat feitelijk lichter is dan wat de auto mag trekken volgens het kenteken. art 5.18.18 voertuigreglement
2) De chauffeur moet beschikken over een passend rijbewijs. art 15 reglement rijbewijzen
Bij dat rijbewijs loopt TS vast; met B-rijbewijs geldt de technische optelsom TMM auto + TMM trailer500kg.
Yaffie schreef:Caily schreef:Eemsned in Losdorp
Dankjewel. Ik zal ze eens bellen, zie alleen trailers te huur.Jet schreef:Wat weegt je auto dan en wat mag die trekken? En wat voor paard wil je vervoeren, wat zal die ongeveer wegen?
Als het helemaal niet lukt, zal je denk ik toch een paardentaxi moeten zien te regelen. Als ik zie wat het huren van een vrachtwagentje verderop in het land kost, zal een paardentaxi soms nog goedkoper kunnen uitpakken, afhankelijk van waar ze bij jou in de buurt zitten of van verder weg moeten komen.
Auto weegt 2300kg en mag 1800 trekken, maar met b rijbewijs mag de combi max 3500kg zijn, maar een trailer van 1200kg is bijna niet te vinden, waar ook nog een paar in kan van ongeveer 550/600kg.
Wachttijden met paarden taxi's zijn niet mals, dus dat zou ook heel duur uitpakken.haffiefreak schreef:Chantal Rijners (paard en pony transport.) Ik weet alleen niet of ze ook verhuurt.
Bedankt. Zij doet geen verhuur helaas.
Jet schreef:ikke schreef:Nee, je haalt twee feiten door elkaar:
1) De auto mag alles trekken wat feitelijk lichter is dan wat de auto mag trekken volgens het kenteken. art 5.18.18 voertuigreglement
2) De chauffeur moet beschikken over een passend rijbewijs. art 15 reglement rijbewijzen
Bij dat rijbewijs loopt TS vast; met B-rijbewijs geldt de technische optelsom TMM auto + TMM trailer500kg.
Haha, als ik je quote staat er inderdaad < 3.500 kg., maar toen ik het zonder quoten las stond er500 kg. Ik snapte het al niet helemaal
.
Nee, ik dacht echt dat ook voor B ( wel met de grens van 3.500 kg.) gold dat je tegenwoordig uitging van het werkelijke gewicht en niet van TMM's.