Als je overal in Nederland kon wonen: waar beste stal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wilmatj

Re: Als je overal in Nederland kon wonen: waar beste stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 16:16

Wat grappig dat je denkt dat je goede stallen vind in de buurt van een bepaalde plaats. Overal zijn prima stallen te vinden, ligt maar net aan je eisen. En daarnaast als die stal waar de eisen overeen komen maar de sfeer niet helemaal bij jou past, ben je weer bij het begin van je verhaal?
Als ik hier in een straal van 20 km kijk ( platteland, op 15km vanaf utrecht ) zitten hier al een stuk of 20 a 30 stallen. Als er nergens gedaan wordt zoals ik graag zou zien, misschien zijn mijn eisen dan niet realistisch?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 16:29

rondom utrechtse heuvelrug regio zeist/woudenberg zijn weinig geschikte stallen.

ik zelf als ik in overal zou kunnen wonen denk meer brabant of ergens waar bos om de hok, veel buiten en binnenbak en betaalbaar is. haha

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 16:32

Ghostattack schreef:
Ik heb mijn paard bij de Utrechtse Heuvelrug op zand staan, met alle luxe faciliteiten erbij maar vooral paardvriendelijk. Ruime stallen, binnen- en buitenluik, kniehoog stro, dagelijks met vriendjes op een paddock minstens formaat bak, ze staan altijd minimaal 8 uur per dag buiten. Voor mij is dit ideaal, mijn paard is happy en ik heb voor mezelf ook (lekker egoïstisch :D ) luxe faciliteiten zoals een binnenbak :P Ik hoef er gelukkig niet voor te verhuizen, waar ik woon is prima en stal is 20 km verderop.

Maar stel ik zou onbeperkt geld hebben, dan zou ik ergens rondom de Utrechtse Heuvelrug wel overwegen denk ik :j

Welke stal is dat?

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 17:06

Wenum wiesel heeft heel veel mooie stallen.

Ik woon eerbeek, paarden in klarenbeek. Hele jaar rond in de wei die amper aan nat is, heerlijk hoor![/quote]

En de uitrijmogelijkheden? Zou ook een optie kunnen zijn.
Een bak (in de buurt)?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:10

Ghostattack ik ben ook benieuwd waar je staat. Mag ook per pb :j . Ik vind waar wij wonen ideaal. Tussen Veluwe en Heuvelrug, natuur om de hoek maar wel de gemakken van een grotere woonplaats en ook randstad dichtbij. Maar als ik qua werk niet aan deze regio gebonden zou zijn zou ik ook best in Drenthe ( wel bij bos en hei) of in de Achterhoek willen wonen. Daar is gewoon meer rust en ruimte als hier.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:13

Roux schreef:

Ik woon eerbeek, paarden in klarenbeek. Hele jaar rond in de wei die amper aan nat is, heerlijk hoor!

Een bak (in de buurt)?[/quote]

Wenum wiesel/vaassen heeft echt hele mooie bossen en gebieden! En ander laag soeren/rheden/velp/ede/lunteren

Je paardenhart kan je hier gerust ophalen. Zandgrond, heel veel stallen met hele dagen buiten, genoef binnenbanen of fijne buitenbakken. Wat is je budget? Hier sta je all in met 1 a 2 binnenbanen vol pension voor max 350.dan sta je dus superluxe. Voor een eb en vloed buitenbak bijv 250, iets minder luxe 200

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:48

Miltenburg in Rhenen :P Qua prijs zit je dan natuurlijk wel op 300+ per maand, dus niet voor iedereen is het de ideale stal. Ik woon overigens onder de rivieren.. Of eigenlijk tussen de rivieren :+ Dus naar Rhenen is twee bruggen over met de auto, meestal 20 minuten rijden. Tenzij je precies tijdens de spits besluit te gaan, dan kun je er zo een uur over doen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:57

Die stal ligt daar wel prachtig :j en idd er staat overdag altijd van alles buiten daar.

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 18:07

Jester_ schreef:
Roux schreef:

Ik woon eerbeek, paarden in klarenbeek. Hele jaar rond in de wei die amper aan nat is, heerlijk hoor!

Een bak (in de buurt)?

Wenum wiesel/vaassen heeft echt hele mooie bossen en gebieden! En ander laag soeren/rheden/velp/ede/lunteren

Je paardenhart kan je hier gerust ophalen. Zandgrond, heel veel stallen met hele dagen buiten, genoef binnenbanen of fijne buitenbakken. Wat is je budget? Hier sta je all in met 1 a 2 binnenbanen vol pension voor max 350.dan sta je dus superluxe. Voor een eb en vloed buitenbak bijv 250, iets minder luxe 200[/quote]

Budget tot rond de 300 per maand, mag ietsie meer

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 18:12

SusanH schreef:
Ghostattack ik ben ook benieuwd waar je staat. Mag ook per pb :j . Ik vind waar wij wonen ideaal. Tussen Veluwe en Heuvelrug, natuur om de hoek maar wel de gemakken van een grotere woonplaats en ook randstad dichtbij. Maar als ik qua werk niet aan deze regio gebonden zou zijn zou ik ook best in Drenthe ( wel bij bos en hei) of in de Achterhoek willen wonen. Daar is gewoon meer rust en ruimte als hier.

Drenthe is prachtig ja. Woon aan de rand van het Drents-Friesche Wold, vanuit de Randstad hier gekomen voor de geweldige rust en ruimte :D . Alleen stalling ... binnen drie jaar meerdere gehad en nog meer gezien en niet naar m'n zin -O-

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 18:14

En de huizenprijzen hier leuk! Dat zal rond de Veluwe stukje minder zijn vrees ik

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 18:18

Ghostattack schreef:
Miltenburg in Rhenen :P Qua prijs zit je dan natuurlijk wel op 300+ per maand, dus niet voor iedereen is het de ideale stal. Ik woon overigens onder de rivieren.. Of eigenlijk tussen de rivieren :+ Dus naar Rhenen is twee bruggen over met de auto, meestal 20 minuten rijden. Tenzij je precies tijdens de spits besluit te gaan, dan kun je er zo een uur over doen.

Ah ja, die ken ik wel goed. Fijn dat je het zo naar je zin hebt daar.

Knikmops57

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 18:20

Niet in het westen iig. Megadruk. Brabant, rond Udenhout...

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 18:44

Jessix schreef:
Ghostattack schreef:
Ik heb mijn paard bij de Utrechtse Heuvelrug op zand staan, met alle luxe faciliteiten erbij maar vooral paardvriendelijk. Ruime stallen, binnen- en buitenluik, kniehoog stro, dagelijks met vriendjes op een paddock minstens formaat bak, ze staan altijd minimaal 8 uur per dag buiten. Voor mij is dit ideaal, mijn paard is happy en ik heb voor mezelf ook (lekker egoïstisch :D ) luxe faciliteiten zoals een binnenbak :P Ik hoef er gelukkig niet voor te verhuizen, waar ik woon is prima en stal is 20 km verderop.

Maar stel ik zou onbeperkt geld hebben, dan zou ik ergens rondom de Utrechtse Heuvelrug wel overwegen denk ik :j

Welke stal is dat?

Dat zou ik ook willen weten mag via pb

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 19:09

Waarom bevielen die stallen niet? Overal kan het tegenvallen. Ik heb naar alle tevredenheid op een stal in Drenthe gestaan totdat ik mn pony verkocht en als ik een nieuwe koop gaat hij daar ook weer heen. Op iedere stal zal iets zijn wat je zelf anders zou doen. Dus ik zou zeggen de perfecte stal is aan huis.

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 19:54

har166 schreef:
Waarom bevielen die stallen niet? Overal kan het tegenvallen. Ik heb naar alle tevredenheid op een stal in Drenthe gestaan totdat ik mn pony verkocht en als ik een nieuwe koop gaat hij daar ook weer heen. Op iedere stal zal iets zijn wat je zelf anders zou doen. Dus ik zou zeggen de perfecte stal is aan huis.

of ze staan 24/7 buiten, maar geen schuilgelegenheid
of mooie verhalen van de staleigenaren, waar in de praktijk niks van terecht komt (paarden op dun laagje nat vlas en veel te weinig stoffig hooi.Water of niet bijgevuld of niet schoongemaakt dus groene drab. Je mag niks zeggen of zelf doen want dan gaan ze uit hun plaat)
of stal met als stalgenoten paar chagrijnige mensen die de hele tijd opmerkingen hebben over wat je allemaal fout doet

ik wil gewoon een stal waar ie minstens tijdens het licht buiten is in de winter en in de zomer zo veel mogelijk,
waar ie genoeg en goed hooi krijgt
waar ie voldoende schoon water krijgt
waar mensen elkaar in hun waarde laten
bak/liefst bos op stapafstand
binnen een straal van 10 km, auto is geen optie, ik moet op de fiets

is het teveel gevraagd? Ik weet t niet. Dacht van niet, maar ...
Laatst bijgewerkt door Roux op 15-12-19 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 19:56

wilmatj schreef:
Wat grappig dat je denkt dat je goede stallen vind in de buurt van een bepaalde plaats. Overal zijn prima stallen te vinden, ligt maar net aan je eisen. En daarnaast als die stal waar de eisen overeen komen maar de sfeer niet helemaal bij jou past, ben je weer bij het begin van je verhaal?
Als ik hier in een straal van 20 km kijk ( platteland, op 15km vanaf utrecht ) zitten hier al een stuk of 20 a 30 stallen. Als er nergens gedaan wordt zoals ik graag zou zien, misschien zijn mijn eisen dan niet realistisch?

Zie antwoord hierboven. Zijn het onrealistische eisen? misschien -O-

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 20:05

Knikmops57 schreef:

Zou ik ook niet voor kiezen. Winter buiten is moeilijk te vinden :j

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 20:06

Dayanara schreef:
Knikmops57 schreef:

Zou ik ook niet voor kiezen. Winter buiten is moeilijk te vinden :j

nee, ben juist uit het Westen vertrokken :D

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 00:05

Roux schreef:
har166 schreef:

of ze staan 24/7 buiten, maar geen schuilgelegenheid
of mooie verhalen van de staleigenaren, waar in de praktijk niks van terecht komt (paarden op dun laagje nat vlas en veel te weinig stoffig hooi.Water of niet bijgevuld of niet schoongemaakt dus groene drab. Je mag niks zeggen of zelf doen want dan gaan ze uit hun plaat)
of stal met als stalgenoten paar chagrijnige mensen die de hele tijd opmerkingen hebben over wat je allemaal fout doet

ik wil gewoon een stal waar ie minstens tijdens het licht buiten is in de winter en in de zomer zo veel mogelijk,
waar ie genoeg en goed hooi krijgt
waar ie voldoende schoon water krijgt
waar mensen elkaar in hun waarde laten
bak/liefst bos op stapafstand
binnen een straal van 10 km, auto is geen optie, ik moet op de fiets

is het teveel gevraagd? Ik weet t niet. Dacht van niet, maar ...

Ik stap voor de ideale stalling wel in de auto, 18 of 38km. In de buurt is niks!
Maar we zouden de belachelijke bedragen van richting de €300 p mnd niet moeten betalen. Gelukkig woon ik in Friesland :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 00:56

Roux schreef:
In het Westen kon m'n paard maar 4 uur per dag buiten, hier weer problemen met hooi, mogelijkheden om te schuilen, sfeer op stal. Echt zo ontzettend moeilijk zou het toch niet moeten zijn? Gewoon een stal waar m'n paard ook in de winter overdag hele dag buiten staat, met genoeg goed hooi en bak/uitrij mogelijkheden in de buurt? Ben inmiddels beetje wanhopig. Niet genoeg geld voor een huis waar paard bij kan dus afhankelijk van een pensionstalling. Het kan me niet schelen of ik een huis met tuin heb (zoals nu) of een flatje...

Ik zit in het westen van Drenthe, denk dat je dan beter bij particulieren kunt gaan kijken. Hier staan genoeg paarden 24/7 buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 01:02

Roux schreef:
SusanH schreef:

Drenthe is prachtig ja. Woon aan de rand van het Drents-Friesche Wold, vanuit de Randstad hier gekomen voor de geweldige rust en ruimte :D . Alleen stalling ... binnen drie jaar meerdere gehad en nog meer gezien en niet naar m'n zin -O-

Ze zijn in Vledder bezig met een paddock paradise op te zetten, naast de reguliere stal. Dan heb je beschikking over alle faciliteiten.

Noordwolde heeft ook veel weitjes waar paarden 24/7 buiten staan en rijbakken zie je overal wel.

WAar zit je dan precies?

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 01:04

topsylover schreef:
Ik weet preciés welk huis ik wil hebben als ik later groot ben.
Beschermd natuurgebied rechts (met knabbelende Hooglanders aan je schutting af en toe <3 ), links bos van Staatsbosbeheer, achter vrij uitzicht over de akkers en de molen, tegenover je een legeropslagplaats. Het ligt midden in een prachtig natuurgebied, maar op slechts 15 minuten rijden van 2 grote steden. <3 En ik vertel jullie lekker niet waar het is. :+

Wil je mijn huis :D ? (serieus)

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 01:10

Ik herken het probleem in Drenthe. Op sommige plekken echt weinig stallen.
Bij ons in de buurt bijvoorbeeld (tussen Assen en Groningen).
Er zijn wél veel stallen in de buurt van Rolde - Borger - Sleen.
Plaatselijk bijna een overschot dus, maar ook stukken met echt weinig goede pensionstalling (met bv. voldoende weidegang).

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 08:37

ow wat apart, ik heb nou altijd gedacht dat het in Drenthe super zou zijn qua keuze en kwaliteit in pensioenstalling.