Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
00000000 schreef:Ga eens een buitenrit maken bij Stalhouderij het Fjordenpaard in Breda, zitten letterlijk aan de rand van het Mastbos en qua paardenwelzijn zijn ze super. Verder qua manege in jouw gebied raad ik ook Stal Alblas aan.
JosefienE schreef:Wat voor maneges zijn er over de moerdijkbrug, heb je misschien wat namen? Wil het wel in overweging nemen, maar ben bang dat we dan geregeld files hebben. Of valt dit mee?
JosefienE schreef:00000000 schreef:Ga eens een buitenrit maken bij Stalhouderij het Fjordenpaard in Breda, zitten letterlijk aan de rand van het Mastbos en qua paardenwelzijn zijn ze super. Verder qua manege in jouw gebied raad ik ook Stal Alblas aan.
Ik ben niet opzoek naar een plek om buitenritten te maken, daar ben ik al bekend mee. Vooral met het fjordenpaard, omdat mijn vorige instructrice daar de ritten begeleid.
Weet iemand met hoeveel personen er bij stal Alblas gereden worden in de les?
liberty schreef:JosefienE schreef:Wat voor maneges zijn er over de moerdijkbrug, heb je misschien wat namen? Wil het wel in overweging nemen, maar ben bang dat we dan geregeld files hebben. Of valt dit mee?
http://www.sintels.nl in Breda, wij zitten nog geen 5 minuten van de A16
JosefienE schreef:liberty schreef:
Ik lees op de website dat je een vast lespaard krijgt, ik vind het leuker om elke week of in ieder geval geregeld een ander paard te rijden. En ik zie wel carrousel teams, maar ik denk dat dit niveau te hoog gegrepen is voor mij
lovetoBlaze schreef:ik weet niet of het nog nodig is, maar ik rijd zelf op Stal Alblas, en als een paard kreupel is minimaal 2 weken stalrust en altijd dierenarts voor zover ik weet. in de zomervakantie 4 weken rust, kerstvakantie 2 weken rust en voorjaarsvakantie 1 week. in de zomer dan wel 3/4 dagen ponykamp. er word goed gekeken naar wat het paard aankan qua gewicht en lengte van ruiter, en ook hoelang het moet rijden per dag. als ruiter krijg je een vast paard waar je in principe elke les op rijdt, bij inhaallessen is dit niet gegarandeerd maar ze proberen het wel. als je verder nog vragen hebt, vraag maar raak!