Sclimpre, nee, eigenlijk net niet. Ik geloof niet in dat hele "Bitloos heeft andere hulpen dan met bit", het is een andere inwerking, maar het werkt gewoon met druk. Daarom kunnen zoveel mensen ook heel erg droog de switch maken zonder er hard bij na te denken
Ik krijg het net op mijn heupen als instructeurs "uitdrukkelijk" bitloos zijn, alsof het iets ongelofelijks speciaals is dat je helemaal anders aanleert. Of al die tralala errond. Zelfs de bitloze instructeurs geven de vibe dat bitloos enkel voor recreatie nuttig is of om rond te trippelen op buitenrit. Ik heb zowel met als zonder bit comfortabel gereden, en heb daarvoor mijn rijstijl niet hoeven aanpassen. Het is nogal een pet peeve, kan je zeggen 
Ereste, die is spijtig genoeg erg ver van Leuven af
Ik heb academisch rijden ook vaak als saai ervaren, en mijn merrie nog meer dan ik
Gaat nooit, nooit omhoog, maar toen wel. Na een halfuur enkel stap was mevrouw het kots en kotsbeu
Wel echt fijn dat zij niet zo is! 
Bedankt voor de tips tot nu toe!
Ik dacht dat zij ook moesten mailen, goed om te weten! Ik zou inderdaad ook best graag op verplaatsing les volgen, maar de trailer is voor later dit jaar, en ik zou eerst graag terug de basics opfrissen thuis omdat mijn merrie nogal een hevig poppemieke is als ze de trailer ziet. Die is echt gék op op verplaatsing gaan, soms een beetje té

Bitloos mag gewoon niet. Punt andere lijn. Enkel in WE tot op een zeker niveau omdat de organisatie niet samenwerkt met LRV of vlp, in TREC En endurance mag het. Dat is het dan. In het springen mag je volgens mij met een hackamore starten, maar daar zijn meningen over verdeeld en word er hardnekkig commentaar op gegeven.