Waar een écht mooi en fijn paarden sierraad kopen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Veraaaaah

Re: Waar een écht mooi en fijn paarden sierraad kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 22:27

Ik heb 2 jaar terug 2 armbanden laten maken bij paardenhaarsieraad. Was behoorlijk wat geld kwijt maar was het meer dan waard! Moet zeggen dat ik ze niet dagelijks draag.

GigiGlitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 22:29

Ik heb van mijn eerste pony toen een paardensieraad laten maken. Het was een glazen balletje gevuld met haar haren. Ik zal eens kijken of ik de site nog kan vinden! :j

Edit: Volgens mij was het sieradenpaardenhaar.nl
Laatst bijgewerkt door GigiGlitter op 30-08-19 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 22:29

Nog geen ervaring mee maar volg haar wel op fb. http://atelier-mstyle.nl Is edelsmid en maakt dus echt dingen zoals je t zelf wilt. Ook beel subtiele sieraden

Edit krijg de link niet werkend maar google is your friend

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 22:32

Afbeelding

Sizzle schreef:
Ik vind de sieraden op galope.nl heel elegant.

Ik heb daar bovenstaande armband laten maken!
Mart is erg aardig en goede service. Werd mij op het hart gedrukt de armband vooral te gebruiken als er teveel krassen etc op komen zou hij de armband wel weer polijsten.
Heb ook een reservevlechtje gehad voor het geval er iets met de eerste zou gebeuren.

https://www.galope.nl
Laatst bijgewerkt door fransje23 op 30-08-19 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 22:35

Ik ben super tevreden met Galope.nl, valt goed mee te communiceren.
Ik wilde een speciaal soort ketting voor mijn hanger en hij heeft het gewoon geregeld

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 09:13

Galop.nl heeft inderdaad mooie sieraden. Wat me tegenstaat is dat het lijkt alsof alles via internet moet zonder persoonlijk contact. Vergis ik me of is dat zo?

https://www.horsier.nl/ hier heb ik ook naar gekeken. Iemand ervaring mee? Is eigenlijk hetzelfde. Je moet haar opsturen zelf de metingen doen en model uitzoeken. Ik wil gewoon echt een afspraak want ben veel te benauwd dat ik foutjes maak met opmeten en dan ben je veel geld kwijt voor niets en je bent er wel zelf voor verantwoordelijk.
Ook zelf de staart wassen. Weten jullie hoe dat moet?

En bij paardhaarsieraad.nl wassen ze geloof ik zelf de staart, klopt dat?

Het is niet dat ik daar te beroerd voor ben, integendeel, maar ik wil het wel goed doen, zodat iedereen er wat aan heeft. Ik heb een hele vuile zanderige staart dat te maken heeft met rollen van de pijn. Ik heb hem dus uitgeschut en in de lucht in de garage opgehangen zodat hij goed kan drogen. Want ik had hem eerst in een plastic zak gedaan maar dat werkt niet want hij werd kei nat daarvan. Lijkt me ook niet goed.
Dus daar wil ik ook wel graag per bedrijf ervaringsverhalen over, hoe aan te leveren en hoe dus te wassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 09:40

https://www.ascreations.nl/

Ze heeft ook een Facebook pagina.

Heb bijna een jaar geleden een ketting laten maken van as en haar van mijn pony. Kon het helemaal zelf samen stellen, vorm, kleur van het hangertje etc. Ze is heel meedenkend en er zijn heel veel mogelijkheden.
Ik denk dat ze ook wel sieraden maakt zonder as.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 09:52

petra8 schreef:
Ik ben vandaag naar Baarle Nassau (bij Turnhout) geweest, daar zit http://www.paardenhaarsieraad.nl. Zij zijn van oorsprong edelsmid en hebben veel ervaring met paardenhaar maar ook met goud en zilver.

Ik heb er armbanden en oorbellen laten maken en ben er erg tevreden over. Fijn ook dat je hun atelier kunt bezoeken om alle modellen te bekijken en passen.

Zeker niet heengaan. Zij hebben tot 2x toe mijn armband verpest. Ik ben er altijd supernetjed mee omgegaan en binnen een paar maanden was het ding stuk. Die schuld hebben ze bij mij gelegd omdat ik 'zeer onvoorzichtig' geweest zou zijn. Yeah right, ik ben met het allerlaatste wat ik van mijn maatje heb heel onvoorzichtig. Nooit. Bah wat een nare vrouw was dat. Heel aardig in je gezicht maar als het er op aankomt en over geld gaat dan is van die aardigheid niks meer over.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 10:08

pien_2010 schreef:
Ook zelf de staart wassen. Weten jullie hoe dat moet?

En bij paardhaarsieraad.nl wassen ze geloof ik zelf de staart, klopt dat?

Het is niet dat ik daar te beroerd voor ben, integendeel, maar ik wil het wel goed doen, zodat iedereen er wat aan heeft. Ik heb een hele vuile zanderige staart dat te maken heeft met rollen van de pijn. Ik heb hem dus uitgeschut en in de lucht in de garage opgehangen zodat hij goed kan drogen. Want ik had hem eerst in een plastic zak gedaan maar dat werkt niet want hij werd kei nat daarvan. Lijkt me ook niet goed.
Dus daar wil ik ook wel graag per bedrijf ervaringsverhalen over, hoe aan te leveren en hoe dus te wassen.

ik had de hele staart meegenomen, gewassen dat wel (met shampoo, goed uitspoelen en laten drogen), niet in een vlecht. Daar heeft de dame van paardenhaarsieraad een aantal haren uit gehaald met een pincet, van alle kleuren die erin zaten wat. Wat ze na het maken van de ring over had, heb ik teruggekregen toen ik de ring kwam halen.

Ik heb de ring al een poosje niet meer gedragen omdat wegens ziekte mijn vingers ineens veel dunner zijn geworden (de rest van mij helaas niet). Ik zoek hiervoor nog een oplossing

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 10:51

Ik volg even voor onze dochter van 9. Meeste is wel vooral gericht op volwassenen, qua stijl.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 10:57

Ik ga kijken of ik het haar van titus kan laten verwerken in een frontriem met Swarovski. Ik vond dat wel mooi symbolisch.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 11:01

MakeDreamz heeft voor mij 2 armbanden gemaakt.
Ze maakt erg mooie dingen en kan ook naar eigen wens dingen ontwerpen.

Echt een vakvrouw wat mij betreft.
Op haar website staat lang niet alles van wat ze kan maken.

https://www.makedreamz.nl/nl/contact

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 11:06

Ginny135 schreef:
Ik heb bij http://www.makedreamz.nl besteld, hebben ze opvallendere maar ook vrij subtiele sieraden

Ik heb hier een hanger laten maken en draag m elke dag. Mijn paard was een schimmel en ik had heel graag zo’n gevlochten armband willen hebben, maar met de kleur van een schimmel vond ik dat niet mooi. Dus een zilveren hangertje.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 12:00

Afbeelding
Afbeelding
Deze is door MakeDreamz gemaakt.
Wij zijn bij haar thuis langs geweest omdat ik vanaf de website niet kon kiezen.

Ze maakt ook heel mooie dingen ingelegd in zilver, heb ook mooie ringen met een kies/tand erin verwerkt gezien toen ik bij haar was).
Haar hoef je niet zelf te wassen, zij zorgt dat het haar zo bewerkt wordt dat het goed in haar sierraden verwerkt wordt.
En als je teveel haar inlevert krijg je het restant gewoon gewassen en al terug.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 12:40

Sizzle schreef:
Ik vind de sieraden op galope.nl heel elegant.

Ja, ik ook.
Mart denkt goed mee, voert jouw ontwerp uit, of iets wat hij zelf in de collectie heeft.
Ik heb mijn hanger al jaren!

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 12:45

Ik heb een hele mooie subtiele armband van sieradenvanpaardenhaar.nl. Ze kan alles maken, doet naast armbanden ook glas, kettinkjes en graveringen. Ik vind het allemaal even mooi.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 13:00

Ik heb met een winactie een sieraad van paardenhaarsieraad.nl gewonnen. Als ik ervoor had betaald had ik flink gebaald. Het gaat om een bedel en ik heb hem erg weinig gedragen en ben er heel voorzichtig mee geweest, maar het haar is echt niet meer mooi.

Met mijn ring van paardenring.nl ben ik wel heel erg blij en tevreden.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 13:02

petra8 schreef:
Ik ben vandaag naar Baarle Nassau (bij Turnhout) geweest, daar zit http://www.paardenhaarsieraad.nl. Zij zijn van oorsprong edelsmid en hebben veel ervaring met paardenhaar maar ook met goud en zilver.

Ik heb er armbanden en oorbellen laten maken en ben er erg tevreden over. Fijn ook dat je hun atelier kunt bezoeken om alle modellen te bekijken en passen.

Heb hier een armband besteld en ben super tevreden. Is prijzig,maar ook echt heel mooi en n goede kwaliteit.

Nettie007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 13:02

Ik kan je Marjolein van Lubeck uit Lelystad aanraden. Ze is edelsmid. Marjolein is een prettig persoon en denkt goed mee. Ze heeft standaard sieraden maar je kunt ook zelf iets ontwerpen. Marjolein houdt je via Whatsapp op de hoogte.

Ik heb de ring nu bijna een jaar, bijna altijd om en het ziet er nog super mooi uit!

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 13:16

Ik heb nog 2 staarten liggen hier die ik ergens in wil laten verwerken, maar dit topic herinnert me eraan hoe lastig het kan zijn om iets uit te kiezen. Je wil toch dat het lang meegaat en mooi is, vooral omdat je het bij een overleden paard niet nog een keer over kan doen...

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 13:26

Ik heb een glaskraal besteld bij SoLilly met haar van mijn ingeslapen hondje en een coin met zijn naam, geboorte en sterfdatum. Ze heeft een lange wachttijd, ik heb hem daardoor nog niet binnen. Je kan zelf aangeven of je er glitters wilt, welke kleur glitter, bladgoud, bladzilver... En ze kan ook stukjes leer/stof in de sieraden verwerken. Eigenlijk maakt ze normaal sieraden voor moeders (moedermelk/haarlokje sieraden), maar ik vond haar style mooier dan de meeste paardenhaar sieraden.

Afbeelding

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 13:29

Zeker beadalot.nl! heel fijntjes en keuze voor iedereen
ik heb 1 armband met paardenhaar, 1 ketting met as van mijn opa en een bijpassend setje oorbellen met as van mijn opa.

Heel veel mensen valt het niet op dat het een as sierraad is.
Afbeelding

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 13:35

Sammyoo schreef:
petra8 schreef:

Ik heb daar een keer een ring besteld met haren van mijn haflinger. Van de haren die ik had opgestuurd hebben ze enkel de paar donkerder gekleurde haren gebruikt. De rest witte haren kreeg ik, na heel lang wachten, met de ring teruggestuurd. Nu doet de ring echter helemaal niet aan de kleur van de staart van Ilse denken.

Mijn dochter heeft er later een ring van haar overleden paard besteld. Ze stonden ergens op een wedstrijd, hebben de maat van de ringvinger van mijn dochter opgemeten en vervolgens een te grote ring gemaakt. Mijn dochter heeft er nog een mail aan gewaagde, maar er was niks aan te doen. We hebben het wel over een ring van dik 200 euro.

Hier ook slechte ervaringen met dit bedrijf. Let ook op, zij verkopen iets voor goud zonder het verplichte goudmerk. Tenminste toendertijd wel. Verder was het sieraad niet goed en is het opnieuw gemaakt, echter hier zaten toen niet de haren van onze pony in.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 13:38

CastaMickey schreef:
petra8 schreef:

Zeker niet heengaan. Zij hebben tot 2x toe mijn armband verpest. Ik ben er altijd supernetjed mee omgegaan en binnen een paar maanden was het ding stuk. Die schuld hebben ze bij mij gelegd omdat ik 'zeer onvoorzichtig' geweest zou zijn. Yeah right, ik ben met het allerlaatste wat ik van mijn maatje heb heel onvoorzichtig. Nooit. Bah wat een nare vrouw was dat. Heel aardig in je gezicht maar als het er op aankomt en over geld gaat dan is van die aardigheid niks meer over.

Zelfde ervaring met deze mevrouw.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 13:39

Ginny135 schreef:
Ik heb bij http://www.makedreamz.nl besteld, hebben ze opvallendere maar ook vrij subtiele sieraden

Echt een aanrader! Hele mooie sieraden en super fijn contact. Zeker ook omdat de mogelijkheid er is om langs te gaan en de sieraden te bekijken als je niet kunt kiezen. Of als je een model ziet wat je mooi vind maar net een beetje aangepast wilt hebben, alles is mogelijk.
Draag mijn ring al 4 jaar iedere dag en hij ziet er nog super uit :)