Wat is een goede en betrouwbare handelstal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Knabbel1070

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 17:36

reneetalma schreef:
Graag wil een review schrijven over de handelsstal Happy Horses in Susteren.
Ten eerste willen ze per te berijden paard 25 euro hebben om het paard uit te proberen (dus 75 euro als je er drie wil proberen:die krijg je dan wel terug als je het paard koopt). Dit met het argument dat er anders teveel ''pennymeisjes'' komen die het alleen leuk vinden om te rijden. Hoewel ik me kan voorstellen dat je dit gedrag wilt voorkomen, vind ik deze handelswijze wel erg ver gaan. Andere handelstallen doen dit niet!
Toen ik de eerste keer kwam rijden op afspraak wist niemand hier iets van, werd ik geholpen door een heel aardige stalhulp van 14 jaar die welwillend was maar niets van het paard afwist. Er kon niemand voorrijden en de eigenaresse van de stal was nergens te bekennen. Ik ben toen later weer een tweede keer gaan rijden (en heb toen lang moeten praten om 3x max te komen rijden voor 50 euro ipv 75 euro). Toen ook heb ik de stalhulp met name gezien (en de eigenaresse in het voorbijgaan, die met name de hulp aansprak op het geld innen). Geen enkele vorm van interesse in wat ik zocht in een paard.Uiteindelijk heb ik het paard bereden die toen uitgebreid ging steigeren en bokken (terwijl het volgens de beschrijving een leerpaard was). Dit was toen mijn schuld aangezien ik haar meer ruimte moest geven(terwijl ik al zo'n 17 jaar eigen paarden heb gehad: dus echt geen beginner ben). Ik ben er toen afgevallen op schouder, rug en zij). Er was nauwelijks aandacht van de eigenaresse. Toen ben ik naar strompelend met mijn man naar de auto gegaan en de SEH. Uiteindelijk de volgende dag, toen ik niet meer uit bed kwam, met de ambulance naar het ziekenhuis. Nu zit ik onder de morfine en valium met een looprekje en rolstoel en ben waarschijnlijk 6 a 8 weken uitgeschakeld (ook voor mijn werk).
Hoewel ik begrijp dat paarden onvoorspelbaar zijn, vind ik dat dit paard niet als leerpaard gekwalificeerd kan worden en vind ik de laksheid en desinteresse niet pleiten voor deze handelsstal.
Renee Talma

Wat een nare ervaring :(:) ik hoop dat het snel beter met je gaat!!
Ik ben ook eens wezen kijken bij een pony die door kinderen bereden zou kunnen worden ook van 9 jaar. (Ik heb veel ervaring maar niet op hoog wedstrijd niveau ofzo maar wel de basis en omgang) uuhm ja ik kag er dus ook vrij snel naast. Nou alsjeblieft als mijn zusje er eerst op gegaan was had het misschien wel veel erger afgelopen. Ik vind dit soort dingen erg. Je brengt iemand in gevaar als het paard niet geschikt is voor de gene die komt kijken geef dat dan ook alsjeblieft eerlijk aan.. want dan ka het dus heel erg misgaan zoals bij jou |(