Stalling omgeving roosendaal/wouw/essen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annelien92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 22:53

Ik stond in Moerstraten bij een prive pension, hier stonden zo'n 6 andere paardjes. Vol pension, dagelijks naar de paddock en zo lang als het gaat naar de wei. (indien wei niet gaat, paddock) Ik betaalde hier 200 voor.

20 minuten naar het bos en je heb een buitenbak. Geen luxe, wel een hele fijne stal en kon er altijd vanuit gaan dat mijn paard er goed bijstond. Ik zou ze even kunnen appen of ze plek hebben. Mocht je een keer willen gaan kijken.

edit: sorry, ik lees net dat je een binnenbak wil :+ dan houdt t op.

Phuddle

Re: Stalling omgeving roosendaal/wouw/essen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 10:27

Geen probleem, super fijn al die mee denkende mensen :)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 11:03

Borteldonk is nu inderdaad Argenout. Die zijn ook aan pensionstalling begonnen. Alleen geen idee of eigen instructie toegestaan is.
Equinova is enorm duur en ik kan die paar bomen daar in de buurt echt geen bos noemen en er is ook geen eigen instructie toegestaan.
Pine Ranch gaat echt niet bij je passen.

Stal de Duinbosschen van Judith van Kalmthout voldoet verder wel aan je wensen :D

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 11:54

Judith heb ik ook al aan zitten denken inderdaad. Maar of die tegen die tijd plaats heeft?

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 18:46

Nog andere ideeën die nog niet zijn genoemd?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 19:00

Inoterry schreef:

Omdat? Alles aanwezig wat TS wenst. Maar TS reageert er zelf ook niet op dus daar zal wel een reden voor zijn :P

VeraaaaahJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 19:11

Ik volg ook even! Mijn paard gaat misschien begin volgend jaar verhuizen.

Eisen zijn wel dat ze veel buiten komen (ze heeft artrose) en het liefst een binnenbak!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 19:40

Hoeve Encanto wellicht een optie?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 19:42

Manege de Wolf in Huijbergen
Geen idee wat de pensionprijs is, maar er is 'n binnenbak, buitenbak, kleine binnenbak, weilanden en direct aan bos en hei.

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 20:26

Even samen gevat:

Pine ranch ken ik niet ga eens kijken, overheen gekeken.
Encanto ken ik, komen ze met "slecht" weer niet buiten/vrij kort.
De wolf vind ik wel erg prijzig en ook daar voor zover ik weet Max enkele uurtjes buiten...

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 01:36

xDenies schreef:
Inoterry schreef:

Omdat? Alles aanwezig wat TS wenst. Maar TS reageert er zelf ook niet op dus daar zal wel een reden voor zijn :P

Omdat ik de TS ken en ik haar niet dezelfde nachtmerrie gun als waar ik toen in terecht ben gekomen

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 06:55

Inoterry schreef:
Omdat ik de TS ken en ik haar niet dezelfde nachtmerrie gun als waar ik toen in terecht ben gekomen

Wat voor nachtmerrie? Ik heb net even de website van Pine Ranch bekeken en dat ziet er toch prima uit. Vooral de megagrote bak! En gelegen aan een leuk bosgebied.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 07:05

En mini stront paddocks.. laatste keer dat ik er was althans.

Is ruitersport centrum west Brabant niets voor je? In wouse plantage.

Ik had mijn merrie toen heel het jaar op de wei, ze werd (op mijn vraag) als aller laatste binnen gehaald dus stond echt veel buiten toen. Is inmiddels wel heel wat jaren geleden.
Qua bos weet ik het alleen niet. Reed toen nooit buiten :+

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 07:16

Wouwse Plantage ben ik een paar jaar terug nog geweest omdat een vriendin d'r paard daar stond en dat zag er toen prima uit. Ook weidegang.

En in (of buiten) Nispen zit een privéstal met stapmolen, bak en weidegang. Maar ik heb geen adres en kan het zo gauw niet vinden op google.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 08:17

Nou ik sta op The Pine Ranch dus denk dat ik wel weet hoe het er écht aan toe gaat... :') Sta hier al 2.5 jaar naar volle tevredenheid.

Maaruh niets verplicht hoor. :Y)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 11:49

Ik heb op de pine ranch gestaan en ben er overspannen weg gegaan. Mijn paard werd ziek, kreeg een snotneus met donkergroen snot en hoestte enorm. Nu was hij niet de enige, er waren ook paarden van de staleigenaar die dat hadden. Maar ik ben wel zuinig op mijn paard en liet een DA komen. Die constateerde een flinke luchtweginfectie en schreef antibiotica voor. Ik vroeg aan de staleigenaar of hij dat 1 keer per dag wilde geven als ik het klaar zette en dat was prima. Na 4 dagen was hij er zonder overleg mee gestopt, hij vond mijn paard genezen. Toen begon de ellende, ik trof hem aan met hele hoge koorts en de snot stroomde letterlijk uit zijn neus, rhino. Er waren, wederom, meer paarden met dezelfde symptomen maar omdat ik zuinig ben op mijn paard was de mijne de enige waar een DA naar keek en de enige met een diagnose. De mijne werd door de stalhouder apart gezet in een box die volledig ondeugdelijk was voor een paard waarvan hij donders goed wist dat hij graag sloopt. En vervolgens stopte hij in het geheel met het verzorgen van mijn paard, want hij kon er niks aan doen dat mijn paard ziek was en moest nog meer paarden verzorgen. Ook mocht mijn paard niet naar buiten want hij zou de rest kunnen besmetten door de lucht. 5 Minuten later verteld hij iemand dat de clinic op stal gewoon doorgaat, want het gaat niet door de lucht. Het stro was toen van enorm slechte kwaliteit en daar ging ik de box van mijn paard niet mee opstrooien dus ik kocht zelf strooisel. Ik mocht mijn inmiddels flink afgevallen paard niet alleen de goeie kwaliteit hooi geven maar moest ook arm hooi voeren want anders kwam hij niet uit met zijn hooi en hij vond dat ik teveel hooi voerde. Heupbotten en ribben staken er toen uit bij mijn paard en hij vrat al het hooi wat ik er bij gooide schoon op maar ik ging van ellende ook maar eigen ruwvoer kopen. De DA adviseerde om merriebrok bij te gaan voeren voor de eiwitten omdat hij ook zijn spieren volledig op had gevreten tijdens het vechten tegen de infectie. Daar had hij niet genoeg van dus ik moest het zelf maar kopen. Ook heeft hij maandenlang echt niks voor mijn paard gedaan, nog geen medicijnen geven als ik er niet was. Dus alle verzorging kwam bij mij terecht en ik had ook extra kosten voor eigen ruwvoer, brok en strooisel en er viel totaal niet te onderhandelen over de stalprijs.
Er waren, naast dit, nog meer dingen die mijn nekharen overeind zette. Zoals een shetlander van een pensionklant die ontsnapt was en hij ging eerst even zijn eigen paard rijden voordat hij de eigenares zou bellen en ging zoeken, kreupele paarden die gewoon gereden werden.... Al mocht ik er gratis staan of kreeg ik geld toe, nooit meer.

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-19 14:08

Heftig verhaal inoterry. :)
Wouwse plantage zou kunnen denk ik, maar voor zover ik weet komen ze daar echt maar een paar uur buiten per dag.
@inoterry weet jij dat toevallig.

Bos is leuk maar indien niet haalbaar te laten vallen. Dus mochten er zijn zonder Bos mogen die ook genoemd natuurlijk!

Thelmy heeft ook het beleid aangepast zag ik. Weet iemand of ze daar nog steeds op die postzegels staan?

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 14:10

Phuddle schreef:
Heftig verhaal inoterry. :)
Wouwse plantage zou kunnen denk ik, maar voor zover ik weet komen ze daar echt maar een paar uur buiten per dag.
@inoterry weet jij dat toevallig.

Bos is leuk maar indien niet haalbaar te laten vallen. Dus mochten er zijn zonder Bos mogen die ook genoemd natuurlijk!

Thelmy heeft ook het beleid aangepast zag ik. Weet iemand of ze daar nog steeds op die postzegels staan?

Er is daar wel veel mogelijk in overleg hoor (wouwse plantage)
Sommige dagen liet ik haar ook staan en haalde haar dan zelf binnen uur of 6. Maar je kunt het altijd navragen :)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 15:01

Je kan inderdaad veel overleggen op ruitersportcentrum west brabant. Od ging eerst ook altijd na de pauze pas naar binnen, dan stond hij 4 tot 6 uur buiten. Tegenwoordig staat hij heel vaak al bij de draad en word hij ook regelmatig voor de pauze binnen gezet. En vervolgens wil hij dan zijn box niet meer uit :+ . Maar zelf binnen halen kan ook, dan kunnen ze echt de hele dag buiten.

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-19 18:03

Ja alleen voor de prijs die je vertelde wil ik niet iedere dag naar stal "moeten" om een bepaald tijdstip omdat ik mijn paard binnen moet zetten zeg maar.
Wil dan bijv. Sochtends wel kunnen gaan als ik zin heb i.p.v. savonds en andersom.
Maar inderdaad eens praten kan nooit kwaad

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 22:38

Ik kan je de Elsenhoeve aanbevelen. De stal is nog volop in opbouw, maar de paarden staan er nu al heel fijn. Staan hele dagen buiten, nu op de paddock en in de zomer op de wei. Er is net 1,5 ha nieuw land ingezaaid. Binnen- en buitenbak zijn prima.
Alleen buitenrijden is lastig.

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-19 23:37

Mrijn schreef:
Ik kan je de Elsenhoeve aanbevelen. De stal is nog volop in opbouw, maar de paarden staan er nu al heel fijn. Staan hele dagen buiten, nu op de paddock en in de zomer op de wei. Er is net 1,5 ha nieuw land ingezaaid. Binnen- en buitenbak zijn prima.
Alleen buitenrijden is lastig.

Bedankt voor de tip! Ik ga eens kijken

Lauraromy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 12:27

mls_w schreef:
Pine ranch bergen op zoom?

Enorme binnen baan, paddock en weiland zomers, swinters dagdeel paddock. Alles wordt gedaan. 5 minuten stappen van 't bos

Wat is de stalprijs van de pine ranche?