Fijne pensioenplek omgeving Apeldoorn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lindehoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 15:13

Misschien mag ik nog toevoegen, in aansluiting op de schaduwloze weilanden die genoemd werden, dat de paarden van het rusthuis van de Lindehoeve nu naar een andere locatie verplaatst zijn. Ze staan nu aan de Oranjeweg in Emst. Dit is tegen de bosrand aan en dit geeft dus schaduw bij de weilanden. Ook zijn hier in- en uitloopstallen. De hoge zandgrond zorgt ervoor dat ze lang buiten kunnen lopen, vaak het jaar rond.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 10:34

Heb mijn shet
sinds april bij pensioenstalling de Lindehoeve in Emst staan. Vind het helemaal goed daar. Heb de opfok vooraf ook gezien en alles stond er dik in het schone stro. Buiten werd de mest ook steeds netjes opgeruimd. Ruwvoer in overvloed aanwezig. Ook de pensioenstalling is geweldig. Ligt op een andere locatie dan de opfok. Alle paarden en ook de bejaarde shets hebben een grote loopstal ter beschikking. Als je ergens om vraagt vraagt zullen de staleigenaren er alles aan doen om aan je wensen tegemoet te komen. Ik vind de eigenaren geweldige en aardige mensen met hart voor de paarden daar. De paarden en pony's komen niks tekort en het onbeperkt ruwvoer is van een prachtige kwaliteit. In mijn ogen een aanrader dus, zowel voor jonge dieren als voor de oudjes. En ik ben toch echt een zemel met dieren. :j
Het leuke is bij de pensioenstalling dat er ook een minicamping naast het erf is. Leuk als je verder weg woont en van je gepensioeneerde paard wilt genieten en de prachtige omgeving van Gortel/Vierhouten zou willen bezoeken. Ben zelf zeer content dat ik deze stalling heb gevonden :j

Edit: lees dit topic net nog even terug en zie dat men de weilanden niet goed vond. Dat spreek ik tegen. De paarden staan zodra de wei op is direct weer in een ander vol weiland. Heb sinds april de paarden op de pensioenstalling herhaald verplaatst zien worden. Het gras is er volop aanwezig en betreft prima paardengras. Ook altijd volop hooi aanwezig.
Heb zelf 46 jaar eigen stal gehad, ben een enorme zemel met zelf paarden houden en denk dus wel te weten wanneer het er prima is of niet. De Lindehoeve is echt helemaal een dikke 5 sterren.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 17:40

Afbeelding

Afbeelding

Paardenrusthuis De Lindehoeve op 5 juni 2019.