Opfokstal gezocht voor tweejarige

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Opfokstal gezocht voor tweejarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 10:07

Tja, je kunt ook de praam er op zetten en zo naar het land lopen. Want normaal dan zijn bij de juiste omgang de problemen , ook aan de hand, snel over. Klinkt misschien hard, de praam maar wanneer niemand met haar kan lopen omdat ze niet paard heeft kunnen zijn maar het gaat wel goed tussen de andere paarden dan is inscharen in een kudde oudere paarden echt niet de oplossing. Omdat het met andere paarden wel goed gaat namelijk. Haal er een oude rot op paardengebied bij en geen aai ai wat ben je lief mensen want dat heeft duidelijk geen zin meer. En krijg je het niet voor elkaar dat ze respect voor je krijgt dan is ze misschien wel een maatje te groot voor je.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 10:17

Je gaat netjes aan de hand mee lopen niet aanleren door in de wei te zetten! Sociaal zou je paard er zeker beter van worden maar dit is een probleem met respect naar mensen! Idd zoals Bigone zegt er een goede paarden man bij halen liefst 1 die veel met hengsten en keuringen werkt

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 10:21

Als je wat bereid bent wat verder te zoeken zou je een opfok Noordijk kunnen proberen..
Daar staan ze zomer en winter op de wei met inloopstallen. Ik meen gemengde leeftijdskuddes..

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 10:24

Inderdaad iemand met veel ervaring erbij...alhoewel ik denk dat je de problemen ook echt wel opzoekt als je een 2 jarige maar paar uur per dag buiten laat lopen met ouder paard ( wat ws niet al te veel meer meespeelt) al die energie moet er een keer uit...dat is echt vragen om lastig gedrag...( alhoewel een paard natuurlijk altijd normaal te leiden zou moeten zijn...)

Puur om die reden zou inscharen in kudde al beter zijn...zou wel kijken dan naar gemengde kudde

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 10:42

Maar inscharen lost dit probleem zeker niet op, paard heeft geen probleem met respect voor paarden maar voor mensen.

Vvanessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-19 11:06

Cowgirl schreef:
Paar uurtjes buiten+Jong paard=.....

Ik heb zomaar het gevoel dat het dier zijn energie gewoon niet kwijt kan.
En daar kunnen ze knap vervelend van worden.

Ze heeft tot half november hele dagen op de wei gestaan. En toen was het gedrag precies hetzelfde.
Maar we komen er wel. Moet alleen even de juiste weg vinden.
Vandaar dat ik die vraag hier neer had gezet.

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 11:11

In gemengde kudde gooien! Mijn pony’tje werd ook steeds vervelender, die hadden we na 3 maNden uit elkaar te zijn geweest weer bij haar moeder gezet (we konden geen geschikt maatje vinden voor de moeder, en alleen kwam ze elke dag de wei uit). Nou pony’tje werd vervelender en vervelender. Toen andere pony’s erbij gezet en ze Werd even een paar keer goed op haar plek gezet, en ging onze grenzen ook meer respecteren. Heb er een hele andere pony van gekregen.

Vvanessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-19 12:36

Myrth97 schreef:
In gemengde kudde gooien! Mijn pony’tje werd ook steeds vervelender, die hadden we na 3 maNden uit elkaar te zijn geweest weer bij haar moeder gezet (we konden geen geschikt maatje vinden voor de moeder, en alleen kwam ze elke dag de wei uit). Nou pony’tje werd vervelender en vervelender. Toen andere pony’s erbij gezet en ze Werd even een paar keer goed op haar plek gezet, en ging onze grenzen ook meer respecteren. Heb er een hele andere pony van gekregen.

Denk dat dat het ook wordt. Alleen nog even een kudde vinden

Vvanessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-19 12:47

Ga nu verder zoeken naar een andere oplossing.
Iedereen bedankt voor jullie reacties.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:50

Ben benieuwd hoe jou trainer dit probleem aanpakt en of dat wel de goede manier is voor dit paard. 3 jaar oud is ondertussen oud zat om regels te kennen en normaal mee te kunnen lopen

Vvanessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-19 13:12

Amber_anne schreef:
Ben benieuwd hoe jou trainer dit probleem aanpakt en of dat wel de goede manier is voor dit paard. 3 jaar oud is ondertussen oud zat om regels te kennen en normaal mee te kunnen lopen

Volgende week komt ze weer. Dus we gaan het zien.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 13:21

Ik denk zelf niet dat dit kudde gedrag is als ik het zo lees.

Ik denk dat dit eerder geen respect heeft naar de mensen dat je niet streng of duidelijk genoeg tegen dr ben. Want als ze in de kudde wel gewoon goed kan gedragen

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 14:04

Dat soort paarden hebben wij wel vaker :) .

Www.staldegroenemeer.nl

Kan in de groep en verstand van paarden aanwezig ;).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 14:05

ruitje schreef:
Dat soort paarden hebben wij wel vaker :) .

http://Www.staldegroenemeer.nl

Kan in de groep en verstand van paarden aanwezig ;).

Ts, meteen brengen, Ruitje brengt haar wel respect bij voor de mens.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 08:55

Ja dit is geen baby meer .
Dat aan de hand meelopen kunnen ze makkelijk leren
Maar wel van iemand die verstand heeft van paarden en zo een jong druister dier terug op de plek zet .

En niet van iemand die het zelf nog moet leren .

Neem t aanbod van ruitje aan
En ga ondertussen zelf met een ander paard aan t werk
Om zelf Meer ervaring op te doen.
Leer paarden gedrag begrijpen en leer aan wat leiderschap is.
Je paard Zal je dankbaar zijn

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 10:38

Als ik het begrijp van de TS heeft het paard enkel problemen tijdens het meelopen aan de hand?

Dan helpt het terugzetten in een groep ook niet.

Mijn suggestie zou zijn: neem een hengstenketting (of een halster waar zo’n ketting in de neus zit, dan komen ze er minder snel op omhoog) en ga veel oefenen. Wees streng. Die jonge dieren moeten gewoon leren dat ze geen loopje met je mogen nemen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 10:45

VValar schreef:
Als ik het begrijp van de TS heeft het paard enkel problemen tijdens het meelopen aan de hand?

Dan helpt het terugzetten in een groep ook niet.

Mijn suggestie zou zijn: neem een hengstenketting (of een halster waar zo’n ketting in de neus zit, dan komen ze er minder snel op omhoog) en ga veel oefenen. Wees streng. Die jonge dieren moeten gewoon leren dat ze geen loopje met je mogen nemen.

Dit is wat flauw als het management niet voldoet aan de eisen van een jong dier. Deze heeft zoals ik uit het verhaal van TS haal gewoon teveel energie en dat afstraffen is behoorlijk flauw terwijl dit beest ewoon met anderen paarden moet ravotten buiten. Energie kwijtraken, zal due daarna ook een stuk beter gaan luisteren

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 10:50

Wat flauw is als dat dier door lompigheid en/of geen opvoeding een been in je nek legt :D
Zoals ik het lees van TS gaat het dier wel gewoon naar buiten toe. Zo niet, dan ben ik het helemaal met je eens en moet ie zijn energie goed kwijt kunnen. Maar aan de hand is gewoon gehoorzamen, of ie nou 1 of 3 jaar is.

Nu weet ik niet precies wat ie aan de hand doet maar ik kan me adv het verhaal van TS een voorstelling maken dat hij alles behalve braaf is. Ze moeten echt niet gaan door krijgen dat ze veel sterker zijn dan jij en een loopje met je nemen. Zachte helers maken stinkende wonden. Beter nu streng en de rest van zijn leven profijt er van hebben dan maar te lief blijven, dier terug stoppen in een groep en hopen dat ze het onderling corrigeren zodat je een voorbeeldig paard aan het lijntje terug krijgt. Dat is gewoon niet realistisch :')

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 10:53

Ja ze moet leren meelopen, maar is zeker ook goed om haar de paardentaal te leren in een groep, het respect naar een meerdere/hogere in rang.
Dat gaat ook zeker helpen met de opvoeding en respect naar de mens toe.

Zou Ruitje haar aanbod zeker aannemen.

Rinanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 18:42

Hallo,
Ik vroeg me af of jullie me ook aan een opfok konden helpen in Gelderland, niet al te duur.
Het gaat hier om een bijna 2 jarige haflinger hengst (juni)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 17:28

Mijn ervaring is dat heel veel al vol zit en een ander deel geen oudere hengsten aan neemt. Ik zou dus eerst gaan kijken of er ergens plek is, en het kostenplaatje nog even los laten. En eventueel je paard iets verder weg zetten.