Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Barbet schreef:Misschien stal Visch in 't Harde?
Je zit niet zo heel ver van de snelweg, dus qua afstand wel te doen, nog geen half uur denk ik.
In het weideseizoen staan ze overdag buiten in het land.
Buiten het weideseizoen worden ze overdag een aantal uur in de buitenbak of paddock gezet.
Mijn paard heeft daar een paar jaar prima gestaan.
Ook zit je op 5 min stappen van het bos.
Koekie73 schreef:Inmiddels 2 stallen bekeken, morgen nog 1.
Country fair hoeve is echt super (wel rommelig maar maakt ons niets uit) Dochter en ik zouden er wel naar toe willen maar twijfelen nog even omdat er geen binnenbak is.
Tiebot is springparadijs voor dochter. Hele leuke sfeer ook en ik vond de eigenaar ook erg sympathiek. Alleen.... komen ze in de zomer een dagdeel buiten en in de winter moet je buiten (en binnen) zetten zelf regelen. Dat gaat niet lukken
Ik snap ook niet hoe anderen dat doen; laten die hun paarden 24u in een box van 3x3?![]()
Ik ben nog wel benieuwd of er nog leuke/geschikte stallen in de buurt van Epe/Heerde zijn?
Koekie73 schreef:zodine1990 schreef:Stal de tuinhoeve in stegeren (weet daar niet precies de stalprijs van)
Of country fair hoeve in wythem, dat is tussen dalfsen en zwolle in.
Country Fair Hoeve gaan we dinsdag kijken!
Bij de Tuinhoeve zie ik dit staan:De paarden komen elke dag enkele uurtjes buiten naast hun training in de paddock.
Heb jij zelf ervaring met deze stal? (ik ken wel iemand die er lest, geloof ik) Maar wat voor training in de paddock? En hoeveel is 'enkele uurtjes buiten'![]()
Ik zal ze even bellen van de week! Dank voor je tips.
missfalki schreef:Koekie73 schreef:@missfalki dank maar dat is de vierels. Daar hebben we hiervoor gestaan en daar komen ze in de winter om de dag een half uur in de stamelen en verder niets :-( In de zomer ook maar 3 uurtjes buiten.
Excuus![]()
de advertentie tekst geeft een heel ander beeld/idee.
Groet Karin.
Koekie73 schreef:@kristy helaas niet; ze komen max 3-3,5 uur op de wei in de zomer (indien het weer het toelaat) Daarna gaan ze naar binnen. Je mag ze wel zelf in de paddock zetten daarna, maar dat doen zij niet voor je.
In de winter gaan ze regelmatig de ene dag een half uur in de stapmolen en dan de volgende dag 2 uur in de paddock. Soms ook hele dagen binnen als het bijv sneeuwt of regent.
Toen wij er kwamen staan, werd ons die 4 uur dagelijks in de wei (paddock in de winter) beloofd maar dat gebeurt niet. Als het slecht weer is, vinden ze het zielig dat ze buiten staan want ze staan toch maar voor het hek dus dan gaat alles naar binnen :-(
Helaas zijn ze ook erg zuinig met kuil (en stro; allemaal afgemeten) Aangezien onze merrie toen maagzweren had maar geen kuil bij mocht (en dus te lang zonder voer stond) zijn wij per direct weggegaan. De accommodatie en voorzieningen zijn super en de meestel stalgenoten ook (een vriendin van mij staat er nog) maar zodra je het niet eens bent met de eigenaar dan ben je de pineut.
Wij hebben onze pony verhuisd naar de Reggehoeve in Hellendoorn. Erg blij mee.