stalling omgeving Zwolle straal van 30 autominuten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: stalling omgeving Zwolle straal van 30 autominuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:11

jawel hoor, er zijn genoeg mensen die hun paarden bijna de hele of de hele dag binnen laten staan onder het mom van: 'hier in de regio zijn geen andere mogelijkheden'. Ik zou zeggen, neem geen paard als je zoiets niet kunt regelen, maar dat schijnt dan raar te zijn :D

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-19 19:13

Barbet schreef:
Misschien stal Visch in 't Harde?
Je zit niet zo heel ver van de snelweg, dus qua afstand wel te doen, nog geen half uur denk ik.
In het weideseizoen staan ze overdag buiten in het land.
Buiten het weideseizoen worden ze overdag een aantal uur in de buitenbak of paddock gezet.
Mijn paard heeft daar een paar jaar prima gestaan.
Ook zit je op 5 min stappen van het bos.

Klinkt zo ver weg maar het is inderdaad 25 autominuten

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:21

En als je richting het noorden gaat kijken dan? Meppel is ook maar een klein half uurtje vanaf Zwolle.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:57

Koekie73 schreef:
Inmiddels 2 stallen bekeken, morgen nog 1.
Country fair hoeve is echt super (wel rommelig maar maakt ons niets uit) Dochter en ik zouden er wel naar toe willen maar twijfelen nog even omdat er geen binnenbak is.

Tiebot is springparadijs voor dochter. Hele leuke sfeer ook en ik vond de eigenaar ook erg sympathiek. Alleen.... komen ze in de zomer een dagdeel buiten en in de winter moet je buiten (en binnen) zetten zelf regelen. Dat gaat niet lukken
Ik snap ook niet hoe anderen dat doen; laten die hun paarden 24u in een box van 3x3? :?

Ik ben nog wel benieuwd of er nog leuke/geschikte stallen in de buurt van Epe/Heerde zijn?

Ik heb toen voor mijn pony in Epe en Heerde gekeken, maar kon daar geen goede stal vinden of niet naar mijn wensen. Ik ben toen naar Vaassen gegaan.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 20:00

Stal Equus in Wijthmen? Of was die al genoemd?

fairhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 20:03

klopt dat het hier wat rommelig is.
hier wordt aan gewerkt.
ben ook een deel in opbouw.

mvg Country Fair Hoeve

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 20:56

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 20:59

Spritz schreef:
Stal Equus in Wijthmen? Of was die al genoemd?

Deze inderdaad

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 20:59

Koekie73 schreef:
zodine1990 schreef:
Stal de tuinhoeve in stegeren (weet daar niet precies de stalprijs van)

Of country fair hoeve in wythem, dat is tussen dalfsen en zwolle in.

Country Fair Hoeve gaan we dinsdag kijken!

Bij de Tuinhoeve zie ik dit staan:De paarden komen elke dag enkele uurtjes buiten naast hun training in de paddock.
Heb jij zelf ervaring met deze stal? (ik ken wel iemand die er lest, geloof ik) Maar wat voor training in de paddock? En hoeveel is 'enkele uurtjes buiten' :D
Ik zal ze even bellen van de week! Dank voor je tips.

Ik ken de eigenaar van Stal de Tuinhoeve wel. Echt een super aardige meid, met veel hart voor de paarden!

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-19 22:55

@missfalki dank maar dat is de vierels. Daar hebben we hiervoor gestaan en daar komen ze in de winter om de dag een half uur in de stamelen en verder niets :-( In de zomer ook maar 3 uurtjes buiten.

Equus zal ik nog eens naar kijken en dochter wil graag nog een keer bij country fair hoeve kijken, als de sneeuw weg is.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 23:05

Alfredhoeve in Dalfsen, stal Heerenbrink en stal Middag in Lierderholthuis, Hoonhorst bij Vreeswijk of bij Zielman, stal de Marshoek, Horstman aan de Zuthemerweg in Zwolle, legio mogelijkheden.

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 23:50

Koekie73 schreef:
@missfalki dank maar dat is de vierels. Daar hebben we hiervoor gestaan en daar komen ze in de winter om de dag een half uur in de stamelen en verder niets :-( In de zomer ook maar 3 uurtjes buiten.

Excuus :o
de advertentie tekst geeft een heel ander beeld/idee.

Groet Karin.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-19 08:45

missfalki schreef:
Koekie73 schreef:

Excuus :o
de advertentie tekst geeft een heel ander beeld/idee.

Groet Karin.

Daar hoef je je excuses niet voor aan te bieden hoor, kun jij toch niet weten?
Wij zijn er helaas ook tijdens het stallen van de pony achter gekomen

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 09:30

Van wat ik weet komen ze bij Pensionstal de Vierels in de zomer 4 uur op de weide en daarna gaan ze 4 uur op de paddock. Winter nog geen ervaring mee.

Ben benieuwd welke keuze betreft stalling u gemaakt heeft. Ik kom met 1 tot 1,5 maand met mijn shetlander en fries op Pensionstal de Vierels te staan.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-19 09:54

@kristy helaas niet; ze komen max 3-3,5 uur op de wei in de zomer (indien het weer het toelaat) Daarna gaan ze naar binnen. Je mag ze wel zelf in de paddock zetten daarna, maar dat doen zij niet voor je.
In de winter gaan ze regelmatig de ene dag een half uur in de stapmolen en dan de volgende dag 2 uur in de paddock. Soms ook hele dagen binnen als het bijv sneeuwt of regent.

Toen wij er kwamen staan, werd ons die 4 uur dagelijks in de wei (paddock in de winter) beloofd maar dat gebeurt niet. Als het slecht weer is, vinden ze het zielig dat ze buiten staan want ze staan toch maar voor het hek dus dan gaat alles naar binnen :-(

Helaas zijn ze ook erg zuinig met kuil (en stro; allemaal afgemeten) Aangezien onze merrie toen maagzweren had maar geen kuil bij mocht (en dus te lang zonder voer stond) zijn wij per direct weggegaan. De accommodatie en voorzieningen zijn super en de meestel stalgenoten ook (een vriendin van mij staat er nog) maar zodra je het niet eens bent met de eigenaar dan ben je de pineut.

Wij hebben onze pony verhuisd naar de Reggehoeve in Hellendoorn. Erg blij mee.

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 22:31

Koekie73 schreef:
@kristy helaas niet; ze komen max 3-3,5 uur op de wei in de zomer (indien het weer het toelaat) Daarna gaan ze naar binnen. Je mag ze wel zelf in de paddock zetten daarna, maar dat doen zij niet voor je.
In de winter gaan ze regelmatig de ene dag een half uur in de stapmolen en dan de volgende dag 2 uur in de paddock. Soms ook hele dagen binnen als het bijv sneeuwt of regent.

Toen wij er kwamen staan, werd ons die 4 uur dagelijks in de wei (paddock in de winter) beloofd maar dat gebeurt niet. Als het slecht weer is, vinden ze het zielig dat ze buiten staan want ze staan toch maar voor het hek dus dan gaat alles naar binnen :-(

Helaas zijn ze ook erg zuinig met kuil (en stro; allemaal afgemeten) Aangezien onze merrie toen maagzweren had maar geen kuil bij mocht (en dus te lang zonder voer stond) zijn wij per direct weggegaan. De accommodatie en voorzieningen zijn super en de meestel stalgenoten ook (een vriendin van mij staat er nog) maar zodra je het niet eens bent met de eigenaar dan ben je de pineut.

Wij hebben onze pony verhuisd naar de Reggehoeve in Hellendoorn. Erg blij mee.

Ik lees je bericht nu pas, wij hebben een tijdje daar op het terrein gewoond met destijds onze shetlander en KWPN'er. Hier zijn wij inderdaad ook heel hard achter gekomen.

Amper voldoende ruwvoer, de shet juist te veel. Te weinig buiten, minder dan beloofd wat voor mijn KWPN'er in zijn nadeel werkt. Hij is super sensibel en kon aper draaien in de voor hem te krappe buitenstal. Binnenzetten mocht niet tenzij er extra betaald werd (terwijl ik voor de buitenstal evenveel betaalde als de rest binnen). Resulteerde in een onrustig paard dus besloten hem naar een weide in de buurt te verhuizen. Daar begon het gedonder mee. Meneer zou er dan niets meer aan verdienen (buiten de huur en €125 stallingsgeld voor een shetlander om). Paard hoort niet 24/7 buiten blablabla. Een 8 jarige KWPN met die afstamming hoort allang hoog in de sport te lopen e.d. Duidelijk gevraagd of er voor mij door de weeks gemest kon worden, was prima geen probleem. Kom je om 23:00 terug nadat je om 05:00 vertrokken bent. Kom je erachter dat de stal gewoon telkens niet gedaan word. Enkele keren voorgevallen en om duidelijkheid gevraagd wat volledig afgekapt werd. Uiteindelijk de gemoedens zo hoog opgelopen dat ik per direct al mijn paarden verhuisd heb en wij het weekend later onze spullen hebben gepakt en weg zijn gegaan. Ik laat mij niet voor leugenaar oid overmaken. "Had ik maar geen weidepaard moeten kopen" verwijzend naar mijn sensibele paard waar veel werk in zit. Of minachtend zijn tegenover een shetlander. Vanalles over mij lopen praten, dan laat ik vanaf mijn kant zwart op wit bewijs zien en dan gaan lopen dreigen. Rare dingen meegemaakt daar, zolang je ze te vriend hebt prima, maar zodra je ergens anders over denkt of iets graag anders ziet ben je dus inderdaad de pineut.

Zal deze stal ook zeker niet aanraden ondanks dat de faciliteiten prima zijn.

Bokt2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 15:36

Hi! Is er misschien nog iemand die mij verder kan helpen?

Ik zoek een stalling in Wijhe (Overijssel) :D

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 15:42

True blue stables (paddock paradise) in Hattemerbroek heeft plek voor 2 merries.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 16:09

Wij staan inmiddels naar alle tevredenheid vlakbij Ommen. In Wijhe weet ik zo niets.

Bokt2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 16:14

Bedankt voor de snelle reacties! Het betreft geen merrie helaas. Ommen is wel wat ver. Ik heb geen verstand van Bokt hoor, maar kan ik zelf ook zo'n vraag openbaar zetten? :j