Pensionstalling omgeving Arnhem noord gezocht (oriëntatie)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 12:38

Myfairytale schreef:
Nessie schreef:
Wij staan zelf met de merries al jaren op de Henriettehoeve in Wolfheze. Direct aan het bos, altijd overdag op de weide het hele jaar door, 2 buitenbakken, longeerbak, losgooibak, binnenbak en volpension. En er is een fijne sfeer op stal :)

Aan de andere kant van Arnhem heb je nog Midden Heuven waar ze ook volpension aanbieden. Kan misschien ook een optie zijn, weet verder de ins en outs niet (is wel 500 per paard per maand, wat duurdere pensionstal in de omgeving).

Wij hadden ook eventueel interesse i deze stal, maar begrepen dat ze maar heel kort buiten kwamen per dag?
En in de zomer zelfs weer om 17 uur op stal gaan?

Klopt dit nog?
als ik er langs rij zie ik ze nu in ieder geval meestal rond 4 uur binnen staan.

Ik sta zelf bij Mariahoeve. De combinatie van 24/7 buiten(met schuilstal) ,geen/weinig gras en wel veel hooi, met enige luxe (goede bak) is niet veel te vinden. Mariahoeve is hier vrij uniek in in deze omgeving.

Nessie

Re: Pensionstalling omgeving Arnhem noord gezocht (oriëntatie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 12:47

Ze gaan dagelijks van 9-16.00 naar buiten. Je kan ze zelf s'avonds nog loslaten in de losgooibak als je wil :)

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 17:37

Dank voor de reacties op mijn vraag! :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-19 19:32

xNicolx schreef:
Ja dat is dan 6 uurtjes zonder. Zodra ze op stal staan krijgen ze zoveel dat je het haast als onbeperkt kan beschouwen.
Alleen wat ik in de winter niet doe is uit de wei halen en direct gaan rijden. Dan laat ik haar eerst eten, dat is soms wel lastig.

Mochten we echt geen andere stalling kunnen vinden kan dit nog wel een optie zijn in dat geval. :) Ze krijgen nu bij ons op de wei ook overdag niet bijgevoerd, ik merk alleen dat vooral mijn merrie daar wel last van heeft. Laat sneller haar brok liggen en is wat gevoeliger op de buik en singelplek.

Hmm, de Mariahoeve valt dan wel af denk ik als ik het zo lees. :) Ik vind een fijne sfeer en een eigenaar die bereidwillig is om mee te denken wel belangrijk.

Montferland klinkt geweldig, maar op de een of andere manier gevoelsmatig gaat mijn voorkeur wel uit naar een Nederlandse stalling. :)

JustMe8484 schreef:
Ncpg manege in het Bio bos biedt ook pensionstalling aan. Denk dat dat ook aardig aan je eisen voldoet. Geen idee of zij plek hebben en wat de kosten zijn maar zeker de moeite waard om even te bellen!

Wij willen bij voorkeur niet op een manege staan vanwege de grootschaligheid, de drukte en de -vaak- beperkte tijden waarop je de bak kan gebruiken. Vaak mag daar ook geen eigen instructie mee en dat wil ik het liefst wel gewoon kunnen doen zonder te overleggen.

ilse46 schreef:
Waar in Arnhem noord? je zou dan ook is richting Rheden kunnen kijken of boven Velp...Marktplaats even op zoeken zetten in die hoek..er zijn ook veel paddock paradise stallen.
Denk dat je t beste hier en daar kan aanbellen en vragen (waar je paarden ziet staan)

We hebben onze pijlen gericht op een huis in het centrum. Maar op zich behoren Velp en Rheden ook tot de mogelijkheden. Met twee paarden vind ik Midden Heuven alleen iets teveel van het goede, verder ken ik De Munnikenhof en zowel paarden als wij gaan daar niet aarden.. :) Velp ben ik iets minder bekend, zijn daar ook nog volpension stallen te vinden? Een rondje door de omgeving is natuurlijk ook een optie, alleen voor nu nog een stukje te vroeg. Naar verwachting, als alles loopt zoals wij willen, zullen we begin/halverwege 2020 verhuizen.

Hier gaan de paarden naar binnen zodra het donker wordt, dat vinden we, als er een stal bij zit 's nachts, ideaal. :) De knieperds staan nu toch al rond een uurtje of 4 's middags bij het hek te bedelen of ze naar binnen mogen.

Maureen95Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 19:37

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-19 19:46

Maureen95 schreef:
Ik heb nog naar deze stallen gekeken. Weet niet of het wat voor jou is?
http://www.stalvanwesteneng.nl/weidegang/ - Zit in Arnhem
https://stalgioia.wordpress.com/ Zit in Eerbeek. Is wel wat verder :)

Die had ik beiden gezien!

Gioia wordt wel heel ver weg vanuit Arnhem vrees ik. Arnhem naar Dieren is al een goede 20 minuten.
Westeneng klonk goed maar is helaas geen optie tot volpension. :(

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 21:41

Eigenaren van Montferland zijn/kunnen gewoon Nederlands. Ik ben er een paar keer geweest en het is wel een paradijsje.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-19 22:38

Dat las ik, maar ik wil mijn paard liever gestald hebben in Nederland. :P

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 22:46

Is Laag-Soeren te ver voor je? Een walhalla voor paardeneigenaren die graag buiten rijden en een rijvereniging met goede binnenbak in de buurt. En dus vooral de prachtige Veluwezoom als directe uitrijmogelijkheid.

LENTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 22:47

In zeddam bij paddock paradise is plek. Ik merk wel dat dat veel doorstroming is aan pensionklanten. Waarom weet ik niet.

Tevens staat er een stal in zevenaar leeg bij een kleinschalige pensionstal.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-19 22:54

Britt1 schreef:
Is Laag-Soeren te ver voor je? Een walhalla voor paardeneigenaren die graag buiten rijden en een rijvereniging met goede binnenbak in de buurt. En dus vooral de prachtige Veluwezoom als directe uitrijmogelijkheid.

Ben benieuwd welke stal het is. :D We staan nu met de dames in Laag-Soeren en we zijn lid van De Spreng. :j

LENTI schreef:
In zeddam bij paddock paradise is plek. Ik merk wel dat dat veel doorstroming is aan pensionklanten. Waarom weet ik niet.

Tevens staat er een stal in zevenaar leeg bij een kleinschalige pensionstal.

Oef, dat is flink wat reistijd vanaf Arnhem Noord. :) Ik denk dat het niet zoveel scheelt met de stal waar we nu staan als ik ga vergelijken.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 23:17

upendo schreef:
Britt1 schreef:

Ben benieuwd welke stal het is. :D We staan nu met de dames in Laag-Soeren en we zijn lid van De Spreng. :j

Begrijp ik dan goed dat je weg wil uit Laag Soeren voor wonen in of om Arnhem? Op welke stal sta je nu als ik vragen mag? Ik vrees dat je in of nabij Arnhem niks beters gaat vinden en er alleen maar op achteruit zult gaan.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-19 23:23

Ja, dat klopt. We wonen nu in Dieren maar willen wat meer richting de stad. Ik sta nu op stal Loenen. Ik betwijfel wel wat je zegt, zeker richting Renkum/Wolfheze zijn stallen die vergelijkbaar zijn met wat wij nu hebben qua ligging en faciliteiten.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 23:40

De uitrijmogelijkheden zijn minder gunstig (mijn persoonlijke mening, dat wel) en de stallen zijn echt veel massaler dan stal Loenen. Als je dat geen probleem vindt dan kun je wellicht echt wel wat leuks vinden!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-19 23:46

Ik moet bekennen dat ik met mijn bijrijdpony die in Rheden stond wel mooiere voor de hand liggende routes had op de Posbank dan waar we nu het bos in gaan. Wat meer mogelijkheden zeg maar.

Massaal zouden we even moeten zien. De meiden staan nu in een clubje van een stuk of 10 merries, maar ik denk dat ze het prima kunnen hebben in een iets grotere groep. De mijne is een loner, die van mijn vriendin een kroeldoos, dus echt confrontatie opzoeken doen ze niet.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 23:49

In Rheden is dan Midden Heuven, inderdaad ook een toplocatie, maar boven je budget toch? Andere plekken in Rheden moet je vaak nog wegen of het spoor oversteken.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-19 23:55

Ja klopt. Ik ga niet 1000 euro aftikken per maand voor een stal die eigenlijk hetzelfde biedt als de stal waar we nu staan voor een stuk minder. :P

En klopt. Het valt me stiekem tegen hoeveel mooie plekken er zijn bij de Posbank, denk dat het allemaal particulier is..

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 23:56

Met dat massale bedoel ik meer dat je paard vaak ook meer opgaat in de massa. Ik vind bijvoorbeeld de Henriettehoeve een mooie plek, maar hoorde dat ze daar de hekken van de weides opengooien om paarden vervolgene zelf terug naar stal te laten gaan/haasten. Zal vast meestal goed gaan, maar vind dat zelf toch een eng idee en daar niet voor gekozen.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 23:58

upendo schreef:
Ja klopt. Ik ga niet 1000 euro aftikken per maand voor een stal die eigenlijk hetzelfde biedt als de stal waar we nu staan voor een stuk minder. :P

En klopt. Het valt me stiekem tegen hoeveel mooie plekken er zijn bij de Posbank, denk dat het allemaal particulier is..

Ja is ook wel echt een fors bedrag! En ook niet voor alle mensen de sfeer waar je in wil zitten met je paard.
Het is en blijft een lastige zoektocht voor een goede stal. Ikzelf zou het extra rijden naar Laag Soeren overhebben voor wat je hebt. Of bevalt Loenen sowieso niet?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-19 00:00

Oh echt? Dat zou wel een puntje van aandacht zijn ja.. Vind het juist wel een fijn idee dat ze hier aan de hand het land uit worden gehaald, heb je toch ook vaak meteen een snelle checkup of er niks geks aan de hand is.

Ik denk dat wij niet helemaal thuis horen in die sfeer nee. :P
Loenen bevalt wel, maar ik wil uiteindelijk het liefst toch maar een paar minuten in de auto hoeven als ik naar de paarden wil. En de vraag is natuurlijk hoe lang ze bij stal Loenen nog doorgaan, zij worden ook een dagje ouder.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 00:15

Dat is zeker even het navragen waard in Wolfheze want een paar tijd geleden was dat nog zo.
Heerlijk om dicht bij je paard te wonen, als toch in Velp of Rheden belandt blijft v Loenen misschien nog even een optie.
Ik ken geloof ik onderhand zo'n beetje alle bekende pensionstalling in Arnhem e.o. en zeg niet voor niets dat je nu al heel goed staat ;). Ik heb nu nog een jong paard, maar tegen de tijd dat hij beleerd is en ik hopelijk met hem buiten zal rijden, dan wordt de zoektocht naar fijne stal ook weer heel heel moeilijk vrees ik.

beetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 00:35

Is Stal van Loenen in Schaarsbergen niets voor je?

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 08:38

Op mijn stal komt de ene groep zelf door de sluis gerend naar het hek waar ze aan de hand in de stal gezet worden. Daarna allemaal de benen gecontroleerd in stal. Andere weide wordt met de hand uit t land gehaald en in stal gezet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 09:30

Ik zou het wel weten als ik daar stond waar jij staat en het maar om z'n klein stukje verhuizen gaat. Ik zou de paarden lekker laten staan.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-19 09:53

SusanH schreef:
Ik zou het wel weten als ik daar stond waar jij staat en het maar om z'n klein stukje verhuizen gaat. Ik zou de paarden lekker laten staan.

Dat mag, maar toch ben ik aan het kijken naar wat er nog meer is. Als we ze laten staan betekent dat namelijk elke dag een goede 30 minuten enkele reis naar stal, met daarbij de verkeerschaos en bijkomende reistijd bij Velperbroek niet meegerekend. Als je ook al een reistijd van pakweg een uur enkele reis hebt vanaf je werk houd je weinig vrije tijd voor jezelf over. :)