xNicolx schreef:Ja dat is dan 6 uurtjes zonder. Zodra ze op stal staan krijgen ze zoveel dat je het haast als onbeperkt kan beschouwen.
Alleen wat ik in de winter niet doe is uit de wei halen en direct gaan rijden. Dan laat ik haar eerst eten, dat is soms wel lastig.
Mochten we echt geen andere stalling kunnen vinden kan dit nog wel een optie zijn in dat geval.
Ze krijgen nu bij ons op de wei ook overdag niet bijgevoerd, ik merk alleen dat vooral mijn merrie daar wel last van heeft. Laat sneller haar brok liggen en is wat gevoeliger op de buik en singelplek.
Hmm, de Mariahoeve valt dan wel af denk ik als ik het zo lees.
Ik vind een fijne sfeer en een eigenaar die bereidwillig is om mee te denken wel belangrijk.
Montferland klinkt geweldig, maar op de een of andere manier gevoelsmatig gaat mijn voorkeur wel uit naar een Nederlandse stalling.
JustMe8484 schreef:Ncpg manege in het Bio bos biedt ook pensionstalling aan. Denk dat dat ook aardig aan je eisen voldoet. Geen idee of zij plek hebben en wat de kosten zijn maar zeker de moeite waard om even te bellen!
Wij willen bij voorkeur niet op een manege staan vanwege de grootschaligheid, de drukte en de -vaak- beperkte tijden waarop je de bak kan gebruiken. Vaak mag daar ook geen eigen instructie mee en dat wil ik het liefst wel gewoon kunnen doen zonder te overleggen.
ilse46 schreef:Waar in Arnhem noord? je zou dan ook is richting Rheden kunnen kijken of boven Velp...Marktplaats even op zoeken zetten in die hoek..er zijn ook veel paddock paradise stallen.
Denk dat je t beste hier en daar kan aanbellen en vragen (waar je paarden ziet staan)
We hebben onze pijlen gericht op een huis in het centrum. Maar op zich behoren Velp en Rheden ook tot de mogelijkheden. Met twee paarden vind ik Midden Heuven alleen iets teveel van het goede, verder ken ik De Munnikenhof en zowel paarden als wij gaan daar niet aarden..
Velp ben ik iets minder bekend, zijn daar ook nog volpension stallen te vinden? Een rondje door de omgeving is natuurlijk ook een optie, alleen voor nu nog een stukje te vroeg. Naar verwachting, als alles loopt zoals wij willen, zullen we begin/halverwege 2020 verhuizen.
Hier gaan de paarden naar binnen zodra het donker wordt, dat vinden we, als er een stal bij zit 's nachts, ideaal.
De knieperds staan nu toch al rond een uurtje of 4 's middags bij het hek te bedelen of ze naar binnen mogen.