Stalling gezocht in de buurt van de Uithof

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 14:51

Nina1999 schreef:
Dat de stallen voor die prijs niet voor het oprapen liggen in deze regio, lijkt me duidelijk. Het lijkt me echter ook logisch dat je als student maandelijks geen 400€ aan je paard kunt spenderen... Ik heb maar 1 plekje nodig en ben niet erg veeleisend. Daarnaast ben ik ook zeker bereid om mee te helpen.

Ja ik deed het wel, ook als student omdat ik mijn paard buiten wou hebben... Maar dat ter zijde.
Bij ons op de Utrechtse Weg zijn een 2/3-tal plekjes waar meerdere paarden bij iemand aan huis staan, je zou daar is langs kunnen rijden?
Anders ga je meer de andere kant op, richting Harmelen. Maar denk dat dat te ver voor je is?

...Maar mijn paard heeft ook een tijdje bij iemand aan huis gestaan, deed ik alles zelf. Betaalde qua stal maar €100 maar met de rest van de kosten zat ik ook wel over de €200 per maand toen... Over de tijd nog maar niet gesproken, dat nekte mij als student heel erg op zo'n doe-het-zelf stal.

Ik heb toen een topic geopend voor stallen in deze omgeving, maar wel met een budget van €400. Eventueel kan ik je wat doorsturen als je wilt? Kan niet garanderen dat er wat in zit binnen je budget

Timmie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 15:16

minouesmee schreef:
kitlover schreef:
Bestaat amelisweerd nog?
Wat ik weet is dat daar in de omgeving alles duur is, tenzij je bij een boer gaat staan.
Ik sta bij leersum maar dat zal wel veel te ver zijn :D

Volgens mij zijn hun naar Houten verhuisd.

Dank voor je aanvulling.
Wij zitten inderdaad aan de Koppeldijk in Houten, net over de fietsbrug van Lunetten.
De accommodatie is goed en buiten rijden is zeker heel goed te doen.
De paarden krijgen hun ruwvoer aangeboden in een slowfeeder zodat ze de dag rond kunnen eten.
Wij zijn nog steeds kleinschalig waar ieder elkaar kent en nog iets voor elkaar over heeft.

Hoppit

Re: Stalling gezocht in de buurt van de Uithof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 15:26

Je kan mijn stal overnemen ;) Wel in Leersum (wat Kitlover bedoelde :p), €225 met mesten buiten/binnen zetten en ruwvoer incl. Er is een buitenbak en je zit zo heerlijk het bos in. Wil je brok oid voeren doet hij dat ook, maar moet je zelf voorzien. Ze krijgen prachtige kwaliteit hooi of kuil en gaan het hele jaar buiten. Als het te nat is is er paddock/buitenbak of wat ik had als ponystal: een lang pad achter, wel stenen ondergrond, maar dat is zo overgroeid dat het gewoon een heel mooi stuk is en de mijne heeft er prima gestaan de hele winter.

Bus 50 komt er min of meer langs, kmtje lekker door het bos wandelen en dan ben je er. Dus als je van bus afhankelijk bent, ben je wel een uurtje onderweg.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 15:59

Heb je al op marktplaats gekeken? Daar staan vaak de kleinere stallen op die geen website hebben.

Leliesan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 16:27

Van Bentum kost rond de 225 euro voor een pony, 235 voor een paard, incl buiten zetten in de winter, maar excl mesten. Ik heb het er ook erg naar mijn zin.

Boedha_1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 16:34

Stal de lindeboom in Montfoort? Is wel veelal alles zelf doen. Verder weet ik er niet het fijne van maar vallen geloof ik wel rond je budget.

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 19:27

Hollandse Rading, Groenekan, Maartensdijk. Even zoeken op marktplaats. Er is weiland voor 100 euro p/m. Wel faciliteiten als buitenbak, bos aan de overkant, op zondag gesloten, geen stal. Zijn diverse opties, wel te doen vanuit de Uithof gezien. In elk geval vanaf Utrecht met de trein, station Hollandse Rading. Stal de Tolboom, en er zitten nog wel wat meer stallen. De vraag is of dat is waar je je paard wenst te stallen. Dat is voor iedereen eigen keuze. Kijk ook even bij topic ''Stalling Maarsen'', ergens verderop onder Ervaring en Diensten. Stal de Noordhoeve is bv ook te doen vanuit De Uithof, maar is even fietsen.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 19:39

Wij staan met de 3 paarden op stal De Burghoeve in Odijk. Zijn niet mijn eigen paarden dus ik durf niet precies te zeggen hoe duur het is maar ik geloof dat het in je budget past. Niet echt buitenrij mogelijkheden, je kan alleen rondje Odijk in dus het dorp in. Zeist is 10 minuten met de trailer en dan zit je in het bos. Zomerperiode 24/7 buiten, winterperiode stal en mogelijkheden tot paddocks, longeerring en 2 buiten rijbanen. 1 kleine, en 1 grote rijbaan.

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-18 22:10

Dreamer, heel graag, zou super zijn als er wat tussen zit.

Hoppit, Leersum is veel te ver weg, helaas...

De rest bekijk ik morgen even uitgebreid. Iig bedankt voor het meedenken tot nu toe!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 22:35

Nina1999 schreef:
Wat kost van Bentum? Klinkt erg interessant.
Tarieven van ecurie ben ik ook benieuwd naar. Waar bedoel je precies, flipper? Zo bekend ben ik nog niet in Bunnik.

Budget ligt rond de 200€ maandelijks.

Van Bentum is €215 pm voor een pony, €230 voor een paard. Incl zeer ruim hooi en stro. Evt vlas beschikbaar tegen kleine meerprijs.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 22:39

Ecurie de la Fontaine lag dacht ik nu rond de 300 pm. Paar jaar geleden dat ik er stond was het 295 pm, zelf mesten en buiten zetten. Werd destijds niet heel ruim hooi gevoerd, 2x per dag en naar mijn zin niet voldoende. Maar misschien dat dit inmiddels is verbeterd. Wel een prachtige omgeving en zeer veel land.

Flipper11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 23:06

Ecurie is afgelopen jaar naar de 300 gegaan, in 2017 was het 290. Er wordt 2 keer per dag ruwvoer gevoerd, maar dat is dusdanig ruim dat ze er lang over doen om het op te krijgen, daarnaast staan ze op zeer ruim stro, zodat ze de hele dag wat te knabbelen hebben. Best leuk die stallen die 4 keer daags ruwvoer voeren, maar als ze dan een kleine portie krijgen en op amper stro staan, komen ze nog niet aan de dagelijkse hoeveelheid ruwvoer.

Er wordt daar ruwvoer gevoerd naar de behoefte van het paard en niet naar de behoefte van de eigenaar, want als dat laatste zou gedaan worden was de hele tent hoefbevangen omdat ze zo vet als wat zouden zijn.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 23:27

Flipper11 schreef:
Er wordt daar ruwvoer gevoerd naar de behoefte van het paard en niet naar de behoefte van de eigenaar, want als dat laatste zou gedaan worden was de hele tent hoefbevangen omdat ze zo vet als wat zouden zijn.

Vind dat een lastig iets, gezien de meningen hierover nogal verdeeld zijn. Mijn koudbloed was alles behalve te dik en zelfs moeilijk goed vol te krijgen. Echter omdat het een koudbloed was kreeg hij niet veel ruwvoer. Was meestal binnen 1 a 2 uur op waardoor er veel stro werd gegeten (grotere kans op koliek).

De stallen die 4x daags ruwvoer geven, geven ook juist een hoeveelheid dat ze de hele dag door wat te knagen hebben. Hun darmen mogen eigenlijk niet langer stil staan dan een paar uur en dan is het dus juist belangrijk dat ze gedurende de dag voldoende ruwvoer aangeboden krijgen

Flipper11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 11:53

Calanddra schreef:
Flipper11 schreef:

Vind dat een lastig iets, gezien de meningen hierover nogal verdeeld zijn. Mijn koudbloed was alles behalve te dik en zelfs moeilijk goed vol te krijgen. Echter omdat het een koudbloed was kreeg hij niet veel ruwvoer. Was meestal binnen 1 a 2 uur op waardoor er veel stro werd gegeten (grotere kans op koliek).

De stallen die 4x daags ruwvoer geven, geven ook juist een hoeveelheid dat ze de hele dag door wat te knagen hebben. Hun darmen mogen eigenlijk niet langer stil staan dan een paar uur en dan is het dus juist belangrijk dat ze gedurende de dag voldoende ruwvoer aangeboden krijgen

Stro is ook ruwvoer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 11:54

Flipper11 schreef:
Stro is ook ruwvoer.

Maar absoluut geen vervanging van hooi/kuil

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-18 12:18

Hoe vaak er gevoerd wordt, maakt me niet zoveel uit. Wel vind ik het uiteraard belangrijk dat ze voldoede ruwvoer binnenkrijgt en dat de kwaliteit goed is. Van dat arme, stengelige ruwvoer vind ik helemaal niks.

Timmie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 15:33

Ze krijgen bij ons een slowfeeder gevuld waar tussen de 12 en 15 kilo ruwvoer inzit. De voorgeschreven regel van 9 kilo vinden wij erg karig. Ook elk net wordt gewogen. Ze kunnen zelf bepalen wanneer en hoeveel ze eten. En niet alleen op het tijdstip dat de stal het portie voert. Dan eten de paarden door tot dat het op is. Nu stoppen de paarden tussen door zelf en gaan door met eten wanneer hun daar wer zin in hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 15:35

Timmie2000 schreef:
Ze kunnen zelf bepalen wanneer en hoeveel ze eten. En niet alleen op het tijdstip dat de stal het portie voert. Dan eten de paarden door tot dat het op is. Nu stoppen de paarden tussen door zelf en gaan door met eten wanneer hun daar wer zin in hebben.

Dat hangt ook af van de hoeveelheid die gegeven wordt. Bij ons wordt zeer ruim gevoerd, en geen enkel paard dat maar door blijft eten. (ook strostallen) Bijna allemaal hebben ze 's ochtend nog liggen.

Maar laten we on-topic blijven haha :D

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-18 16:52

Timmie, wat zijn jullie prijzen?

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 17:20

SavannahNx schreef:
Wij staan met de 3 paarden op stal De Burghoeve in Odijk. Zijn niet mijn eigen paarden dus ik durf niet precies te zeggen hoe duur het is maar ik geloof dat het in je budget past. Niet echt buitenrij mogelijkheden, je kan alleen rondje Odijk in dus het dorp in. Zeist is 10 minuten met de trailer en dan zit je in het bos. Zomerperiode 24/7 buiten, winterperiode stal en mogelijkheden tot paddocks, longeerring en 2 buiten rijbanen. 1 kleine, en 1 grote rijbaan.

195 euro voor de box, kuil en weidegang. Je voer en vlas in de wintermaanden nog bij. Zomers mogen ze 24/7 buiten.

Leuke stal, niet erg groot, gewoon gezellig. Alles aanwezig en ook met ov goed bereikbaar. Bus stop voor aan de weg.

Onze pony staat er nog, die was te gehecht aan ze stal na ruim 15 jaar. Ik ben 2 jaar geleden met de rest van de paarden verhuist omdat we stuk verderop zijn gaan wonen.

Vroeger stond ik in bunnik bij een boer tegenover rhijnauwen maar dat was wat rommelig. En mijn pony kreeg het er benauwd omdat ze met schapen en koeien in 1 ruimte stonden.

Stal rhijnauwen heeft wel erg beperkt weiland, zie ze voornamelijk in de bak staan. Wil je buitenrijden moet je een 80 weg oversteken.

Budget van 200 euro kom je denk ik op weinig plekken mee weg.

Timmie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 19:58

Nina1999 schreef:
Timmie, wat zijn jullie prijzen?

De prijs is 295,- incl.

Isa_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:17

Ik volg ook even. Ben wel benieuwd. Wat zit er allemaal in het geld van ecurie de la fontaine? (inentingen, voeding, hoefverzorging, tandverzorging?) En worden ze daar gevoerd of moet je dat zelf doen?

Flipper11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 16:21

Isa_Sofie schreef:
Ik volg ook even. Ben wel benieuwd. Wat zit er allemaal in het geld van ecurie de la fontaine? (inentingen, voeding, hoefverzorging, tandverzorging?) En worden ze daar gevoerd of moet je dat zelf doen?

Inenting, hoefverzorging en tandverzorging vind je op geen enkele stal in het stalgeld.
Voeren word gedaan, zelf uitmesten.

Evelieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 18:55

Flipper11 schreef:
Isa_Sofie schreef:

Inenting, hoefverzorging en tandverzorging vind je op geen enkele stal in het stalgeld.
Voeren word gedaan, zelf uitmesten.

Niet heen gaan. Het is geen aanrader!
Mijn paarden kregen niet voldoende hooi ookal betaalde ik ervoor.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 18:59

Ook dit topic is al oud. Dat jij slechte ervaringen hebt is jammer maar het heeft geen zin om alle topics waar deze naam in voorkomt dan maar vol te gooien met jouw ervaring.