Stalling omgeving Ermelo/Putten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Stalling omgeving Ermelo/Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 18:40

Wie zegt dat ik er daarna niet ben geweest?

En iedereen mag zijn mening hebben, maar ik ga er mijn paarden echt niet neerzetten. Dat zou een achteruitgang zijn.

Dat mensen het voorheen normaal vonden, is omdat het een algemeen geaccepteerd beleid is. Niet formidabel, maar ruimschoots voldoende, is bij mij nog lang niet voldoende.

En ja, op een manege moet er geld binnenkomen, maar die paarden zijn wel het personeel. Zonder paarden draait een manege ook niet. Paarden zijn dieren en compleet afhankelijk van de mens.

Omdat maneges een voorbeeld functie hebben, is het gewoon allemaal geaccepteerd hoe paarden er gemiddeld bij staan, maar dat hoeft voor een eigenaar dus niet acceptabel te zijn om zijn paarden daar neer te zetten, of welke gelijke stal dan ook.
Nu pas met buiten mogelijkheden komen, ontwikkelen is erg laat ja. We zijn allang een stap verder qua ontwikkeling.

Maar goed, ieder zo zijn ding. Ik doe er niet aan mee en werk aan betere omstandigheden voor zoveel mogelijk paarden.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 19:32

Sim schreef:
Costershoeve in putten

Ik heb er vroeger een tijd gestaan en vond het een fantastische plek.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-18 19:41

Amado schreef:
Is nijkerk te doen voor je?

Ja dat is zeker geen probleem :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 09:49

Er zijn 3 Manege's in Ermelo waarvan ik er 2 echt goed ken.Sequoia is altijd een fijne manege geweest,hoe het nu is weet ik niet,ben er al heel lang niet meer geweest.De 2de manege is niet goed voor de paarden,daar draait alles alleen om de inkomsten,paarden lopen kreupel mee in de lessen,slecht voer enz.enz.Mensen lopen weg w.b.t. de stalling, dat zegt ook al genoeg. Heb dit nooit een goede manege gevonden.De 3de manege ben ik nooit geweest en kan er niks over zeggen,van horen zeggen en lezen lijkt het me wel een goede en fijne manege.
Een manege draaien is moeilijk, je word er echt niet rijk van.
En w.b.t. het buiten staan,elke manege zou wel weilanden willen zodat alle paarden hele dagen buiten kunnen staan,maar dat kán nu eenmaal niet.En dan vind ik de oplossing om paddocks te bouwen een stap vooruit.
Ik heb gewoon mzzl. heb een stuk weiland in 3en gedeeld met schuilstal,paarden zijn 24/7 buiten en zit vlakbij het bos en de heide. Ideaal,alleen voor hoelang nog?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:51

Nogmaals, dat is een algemeen geaccepteerd iets, maar echt allang niet meer acceptabel. Het eerste moet altijd het paardenwelzijn zijn en dat houdt altijd in; vrij bewegen, voldoende goed ruwvoer, drinken en sociaal contact.

Die andere manege is echt waardeloos. Maar sommige mensen vinden een rondje rijden belangrijker dan kwaliteit, kennis etc.

Ik zeg heel eerlijk; we wonen hier bijna 7jr en hebben nog nooit zoveel moeite gehad met paarden goed te stallen en ook zoveel slechte stallen gezien. ( ik rij 40jr en heb meer dan 30jr eigen paarden, gewerkt in paarden altijd etc )

De vraag in Ermelo naar stalling en het aantal zoekende altijd is ook echt heel hoog. Als je een gezocht adv plaatst, krijg je meer reacties of je iets hebt gevonden, dan aanbod van stalling. Dat zijn echt meerdere mensen die zoekende zijn, maar ook heel veel mensen die niet tevreden zijn en zouden weg gaan op een huidige plek als er iets beters zou zijn.
Veel gaan daarom buiten Ermelo staan.
Ook stallen waar veel verloop is, veranderen weinig tot niets aan het beleid, dus tja...

Zeker de combinatie van EN welzijn EN goed kunnen trainen, is ver te zoeken.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 13:46

Superpony: Van 8 tot 17 buiten te kort?? Je kan ook op élke slak zout leggen hoor -O-
Van 8 tot 17 buiten staan is meer dan prima. Bij ons in de omgeving heb je zo goed als geen stallen die dit bieden in de paddocktijd afgezien van onze stal ebn een paddock paradise in Eemnes volgens mij. Mijn paard hoeft van mij ook niet langer dan dat buiten te staan.

TS: die stal, is het niet mogelijk om je shet en je paard samen te zetten in zo'n uitloopstal? Of is dat geen goed idee?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 17:47

Ten eerste vind ik dat veel tekort ja, absoluut! Gelukkig ook velen met mij!! Weet je hoeveel een paard dan op stal staat en dus volkomen stil staat? Weet je wat dat met een lichaam doet?

Ten tweede gaat het om veel meer dan het aantal uren. Hoe groot is een paddock, is er eten en drinken en gezelschap? Dat zijn hele belangrijke factoren.

Buiten dat, gaat het niet om 1 specifieke stal, maar het is een feit dat hier de stallen echt tekort doen en er ontzettend veel vraag is naar stalling. Ik ben 3x van regio verhuisd en heb met trainen ook wel buiten onze regio gestaan. We komen door het hele land en heb echt vele stallen gezien tientallen jaren. Spreek veel paarden mensen en de problemen zijn hier voor de soort omgeving echt groot.

Esss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 17:37

TS, is dit misschien iets voor iig je shetlander? Als ik het goed zie dan staat er nu ook een andere shet en je kunt ‘m 24/7 buiten zetten voor €70,-. Geen idee hoe het zit qua schuilmogelijkheid (en of het uberhaupt wat is) maar dat zou je kunnen navragen.

http://link.marktplaats.nl/m1317401170? ... nt=app_ios