Gezocht leuke stalling rond om Leeuwarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Re: Gezocht leuke stalling rond om Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 14:24

Ik heb er ook gestaan, in poeh, 2009 of 2010? Maar vond lichtrijden toch wel spannend en mijne is niet heel groot. Geen idee wat de huidige staat is overigens :)

Stallen met binnenbak op reisafstand van 20 minuten hangt ook van de plek af waar je woont en of je de snelweg moet pakken of niet. 20 minuten op de snelweg tikt in KM's flink aan wat bovenop je stalling komt natuurlijk..

In Franeker zit ook nog een grote stal met binnenbak waar ze volgens mij wel aardig buiten komen. Geen idee hoe het heet.

In Beetgummermolen is er ook een stal met binnenbak, waar de pensioenpaarden ook staan.

Stal de Singel in Tytjerk heeft ook een binnenbak.

Poeh, het hangt heel erg van je andere eisen af. Het valt mij altijd tegen hoe lang ze buiten mogen staan in de winter, ik heb altijd veel moeite gehad een stal te vinden waar ze langer dan 4u buiten staan.
Wat wil je uitgeven qua stalgeld en moet dat incl uitmesten zijn?

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 16:28

Het is er erg achteruit gegaan. Ben er nov 2013 gekomen met mijn toemalige friese merrie en toen was het nog goed. Mei 2013 mijn merrie in moeten laten slapen door koliek en ben ik 1 van hun paarden gaan rijden. Maar de kwaliteit ging hard achteruit. Qua voeren en uitmesten en zo. Ik had op een gegeven ogenblik een veulen en die stond daar voor 100 euro all in. De afspraak was tot 3 jaar 100 euro voor opfok. Zo stond het ook op hun website. Mijn paard was nog maar net 2 en de stalling werd zonder overleg naar 200 gegooid. En omdat ik een week niet kon komen en ik niets van de verhoging af wist heeft hij dus een week in zijn box gestaan en dus ook in zijn eigen strond omdat er niet uitgemest werd. Maar goed hoop mensen zijn er in dat jaar ook weg gegaan maar er zijn ook weer een paar nieuwen gekomen. Dit alles was in 2015 dus weet niet hoe het nu is. Ik zal in ieder geval deze stal nooit aanraden door mijn eigen ervaring. De eerste jaren waren super maar 2015 was een ramp. Ben er uiteindelijk in juni ook vertrokken. Mede door deze ervaring.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 16:30

In franeker zitten ondere andere stal aristocraat, stal polly die samen is met stal de vos. En vanaf daar vlak voor herbaijum zit ook nog een stal maar daar ben ik de naam even van kwijt

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 16:51

Goedkoop is soms duurkoop... Men moet ergens op besparen...

Stalling met binnenbak en volpension kan eigenlijk niet uit voor 200 euro. Of ze moeten geen kosten hebben aan hypotheek en onderhoud....

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 18:36

meisje2000 schreef:
In franeker zitten ondere andere stal aristocraat, stal polly die samen is met stal de vos. En vanaf daar vlak voor herbaijum zit ook nog een stal maar daar ben ik de naam even van kwijt

Pensionstal Hettinga.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 18:43

Westerntrail schreef:
meisje2000 schreef:

Pensionstal Hettinga.

Dat was hem. Bedankt klaaske kon er niet meer opkomen